דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מירי רגב

חקירות נתניהו / בתגובה לביקורת על דבריה אמש תקפה רגב: "פרשנות מעוותת של התקשורת"

מי שממלאת כעת את מקומו של ראש הממשלה עם יציאתו מהארץ, השוותה אמש בין בגתן ותרש, בוגדים שנתלו, לשומרי הסף של מדינת ישראל | רגב: "לא קראתי לפגוע באף אחד, להפך" | המחנה הציוני: תלונה לוועדת האתיקה

מירי רגב בכנס פעילים, מרץ 2018 (אלי סבתי)
מירי רגב בכנס פעילים, מרץ 2018 (אלי סבתי)
שי ניר

הבוקר (ראשון) הגיבה רגב לביקורת על השוואתה אמש בין "שומרי הסף", ה"פקידים", כרמז לאנשי מערכת החוק המנהלים את חקירות ראש הממשלה, ליועצי אחשוורוש בגתן ותרש שנתלו בעוון קשירת קשר כנגד המלך בסיפור מגילת אסתר. בתגובתה בחרה רגב שוב לתקוף את התקשורת ולערער על הלגיטימיות של מערכת החוק, "שוב פרשנות מעוותת של חלק מהתקשורת לדבריי אתמול". היא הוסיפה, "לאור הפרשיות האחרונות של ההסתמסות הפסולה בין השופטת לחוקר, עמדתי על העיקרון הבסיסי בדמוקרטיה שהעם הוא הריבון ועל ההכרח ששומרי הסף יתנהלו בצורה דמוקרטית ועל פי כללי המנהל התקין. למותר לציין שלא קראתי לפגוע באף אחד, להפך. כל מי שרוצה שעובדי רשויות המדינה, יזכו לאמון הציבור ויעשו את עבודתם נאמנה, צריך לדאוג שעבודתם תיעשה בהגינות וללא פניות".

שרת התרבות והספורט מירי רגב שוב הולכת על הגבול הדק בין הסתה לחופש הבעת דעה. אתמול במוצ"ש, בנאומה בכנס פעילים עשתה רגב שימוש במגילת אסתר כדי לומר את דעותיה האקטואליות על הסתבכויות ראש הממשלה בנימין נתניהו בחקירותיו. לאחר ביקורות חריפות עידנה רגב את דבריה ואמרה כי "לא התכוונתי לפגוע באף אחד".

ו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון, הגיש הבוקר תלונה לועדת האתיקה על נאום ההסתה החגיגי של שרת התרבות והספורט מירי רגב. התבטאויותיה של השרה רגב מהוות השתלחות קשה וגסה בשלטון החוק של מדינת ישראל. שופטים, חוקרים, יועצים משפטיים ואנשי שלטון החוק אינם אויבים או בוגדים, ובטח שאינם שותפים לקנוניה "להפיל ראש ממשלה מכהן". ח״כ חסון הוסיף: הציבור עייף מההצגות של מירי רגב, ששוכחת כל פעם מחדש שהיא שרה בישראל ולא טוקבקיסטית. על כן אבקש מועדת האתיקה להטיל על השרה רגב את הסנקציה ההולמת את חומרת דבריה".

"אנחנו נבחרנו על ידי העם, אבל יש יועצים ופקידים שהם התרגלו להחליט מה נכון ומה לא נכון – קוראים להם היום "שומרי הסף". כמו שקראנו השבוע במגילת אסתר, גם שם היו שומרי סף. בגתן ותרש. צמד חמד", אמרה רגב בכנס פעילים בראשון לציון והוסיפה בנימה עכשווית, "הם נראו ממלכתיים, הקפידו על שלטון החוק, דאגו למנהל תקין, אבל מסתבר שעמוק בכיס הם החזיקו גיליוטינה. הסתבר שברגע שהם לא הזדהו עם המלך, לא הסכימו עם הדרך שלו בניהול הממלכה, כל הכללים נעלמו, הממלכתיות התפוגגה כלא הייתה, שלטון החוק הפך לפחות קריטי, אם היו להם אז ניידים, הם בטח היו מסמסים אחד לשני, "מה אתה אומר בגתן ניתן לו עוד יומיים, אולי שלושה", ו—"חשוב שתיראה מופתע תרש, כן?". בהמשך הדברים הכינה רגב בנאומה מראש, מעידת לשון כאשר כתבה, "פתאום המטרה להפיל את נתניהו, סליחה את אחשוורוש…. קידשה את כל האמצעים" והוסיפה, "הרבה לא השתנה מאז, הפוליטיקה אותה פוליטיקה, חלק מהאנשים שאתה חושב שהם שומרי הסף של הממלכה, בן לילה הופכים למהרסיה ומחריביה".

יו״ר מפלגת התנועה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) תקפה בחריפות את דברי רגב ואמרה, "‏שרה בישראל משווה את שומרי הסף, האנשים המסורים ששלטון החוק מול עיניהם ופועלים כדי לנקות את ישראל משחיתות, לבגתן ותרש שסופם היה תליה – ואת השרה הזאת מסמיך נתניהו להחליפו בהיעדרו. גם כשהוא נוסע לחו״ל, הוא לא מדינאי ולא מנהיג, אלא פוליטיקאי קטן".

גם ח"כ רחל עזריה (כולנו) תקפה את רגב בחריפות על התבטאויותיה, " מירי רגב, באיזו זכות את מתנגחת בשומרי הסף? האנשים שעושים את עבודתם עבור כולנו, ושבלעדיהם נחיה בכאוס: שוטרים, שופטים ופרקליטים. תודי שאת נכנסת בהם כי זה קל, כי הרי  אסור להם לענות לך על פי חוק".

במענה לשאלת כתבים על התבטאויות השרה רגב אמר ראש הממשלה נתניהו לפני עלייתו למטוס לביקור מדיני בארה"ב כי, " לא שמעתי דברים כאלה, אני מסופק אם יש כוונה אמתית בהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!