דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / רוגבי: יזרעאל-גלבוע הוכתרה כאלופת המדינה אחרי ניצחון על ת"א

זו אליפות שנייה ברצף ליזרעאל-גלבוע | למרות שהפסידו 19:13 לאס"א ת"א, שמרו על היתרון בסיכום שני המשחקים אחרי ניצחון החוץ 20:11 | המאמן אמיר בויטלר: "הרגשה קצת חמוצה אחרי המשחק, אבל- אליפות היא אליפות!"

אליפות ישראל ברוגבי (צילום: צחי רייזל)
אליפות ישראל ברוגבי (צילום: צחי רייזל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת יזרעאל-גלבוע זכתה באליפות הרוגבי לעונת 2017-18. זוהי  אליפות שנייה ברציפות  למועדון. משחק הגמר השני נערך ביום שבת בקיבוץ יזרעאל, לעיני למעלה מ-600 צופים, שחקני יזרעאל-גלבוע הפסידו 19:13 לאס"א ת"א, אך בסיכום שני המשחקים (ניצחון חוץ 20:11 לפני שבוע). זכו שחקני יזרעאל-גלבוע להניף את צלחת האליפות.

אליפות ישראל ברוגבי (צילום: צחי רייזל)
אליפות ישראל ברוגבי (צילום: צחי רייזל)

ליגת הרוגבי בישראל משוחקת בצורת 2 סיבובים בין 8 קבוצות הליגה. הפועל יזרעאל-גלבוע סיימה עונה גדולה במהלכה לא הפסידה אף משחק ליגה וסיימה את הליגה הסדירה במקום הראשון. לקראת הגמר, נערך בקיבוץ יזרעאל ההפנינג משפחות, כאשר מאות מתושבי הגלבוע והסביבה הקדימו להגיע כבר משעות הבוקר ולקחת חלק בטורניר רוגבי עבור ילדים בגילאים 10, 12 ו-14.

כמצופה ממשחק הגמר (השני) היה זה משחק צמוד ואגרסיבי, בו עלתה הקבוצה מתל אביב נחושה לצמק את ההפרש מהמשחק הראשון (כאמור 9 נק' הפרש בניצחון החוץ של יזרעאל). מנגד דווקא המארחים מיזרעאל פתחו הססני לאורך 20 הדקות הראשונות במשחק והציגו משחק לא מתואם. גיא גולדין מת"א העביר 3 פנדלים והעלה את תל אביב ל: 9:0 כבר לאחר 20 דקות. יזרעאל נכנסו למשחק אט אט והצליחו להניח את הטריי הראשון במשחק לאחר פריצה מצוינת של עומר לוינסון. בעיטת המרה של עמית הרפז וכן פנדל מוצלח העבירו את ההובלה ליזרעאל 9:10. לפני המחצית גולדין עם עוד פנדל מוצלח הוריד את הקבוצות למנוחה בתוצאה 12:10 לתל אביב.

המחצית השנייה החלה ויזרעאל עשו את הנקודות הראשונות עם עוד פנדל מוצלח של הרפז 13:12. המשחק המשיך להיות צמוד כאשר שתי הקבוצות מנסות להחזיק בכדור ולעשות נקודות. עשר דקות לסיום והמתח בשיאו, בעיטה לא טובה של יזרעאל הוחזרה ע"י ת"א בריצה של 80 מטר שהסתיימה בטריי של גל אבירם, שהחזיר את התקווה לתל אביבים. בתוספת בעיטת המרה של גולדין תל אביב מובילים 19:13, 3 נקודות מסגירת הפער מהמשחק הראשון. בדקות הנותרות נלחמו שחקניי שתי הקבוצות על כל כדור, המתח היה בשיאו, אך התוצאה לא השתנה והובילה לזכיית יזרעאל-גלבוע באליפות המדינה בפעם השניה ברציפות.

המצטיין במשחק היה גיא מטיסיס מיזרעאל-גלבוע, ואילו הקפטן יניק קפשוק הניף את צלחת האליפות למה שסימן את האות לתחילת החגיגות ולציון ההישג הגדול. המאמן אמיר בויטלר: "הרגשה קצת חמוצה אחרי המשחק, אבל- אליפות היא אליפות! אני גאה בשחקנים על המשחק הזכייה. הם הראו שיש להם לב ענק, ואני גאה על האירוע הנפלא עם הקהל הרב שהגיע. הברכות כמובן מגיעות לכל המעטפת של המועדון ולכל מי שתומך ודוחף את המועדון קדימה. אני רוצה להודות למועצה אזורית הגלבוע, ולראש המועצה עובד נור על כל התמיכה העונה – זו אליפות של כל תושבי הגלבוע!"

עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע: "רוגבי זה הגלבוע, והאליפות נשארה במקום שראוי לה להיות. אנחנו גאים להוביל את ענף הרוגבי בישראל, ואני מצפה מכל גורמי הספורט בישראל למהר ולהכיר בכך. יש בהחלט מקום לתמיכה נרחבת יותר בקבוצה שלנו מיזרעאל, והרבה יותר מכך, לתמיכה מהותית בענף הרוגבי כולו המתפתח בישראל".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!