דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס שדרות לחברה

כנס שדרות לחברה / השר ישראל כ"ץ: "לא תומך בהקדמת הבחירות"

שר התחבורה והמודיעין אמר את הדברים בפתיחת היום השני של כנס שדרות המתקיים במכללת ספיר | כ"ץ: "לא ראש הממשלה יזם את המשבר. יכול להיות שהוא יחליט כי בנסיבות אלה ילך לבחירות, אבל אני מקווה שזה לא יקרה"

שר התחבורה ישראל כץ בכנס שדרות לחברה המתקיים במכללת ספיר, 6 במרץ 2018. (צילום: שחר מגל)
שר התחבורה ישראל כץ בכנס שדרות לחברה המתקיים במכללת ספיר, 6 במרץ 2018. (צילום: שחר מגל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ דיבר לפני זמן קצר (שלישי) בפתיחת יומו השני של כנס שדרות לחברה המתקיים במכללת ספיר. כ"ץ התייחס, בין היתר, למשבר בקואליציה על רקע חוק הגיוס ואמר כי "אני לא תומך בהקדמת הבחירות. שנה וחצי זה המון זמן עבור ממשלה שצריכה לעשות עוד עבודה והיא פועלת תחת מנדט". עם זאת הוסיף, "אם השותפים יגלו אחריות – לא תהיינה בחירות. לא ראש הממשלה יזם את המשבר. יכול להיות שהוא יחליט כי בנסיבות אלה ילך לבחירות אבל אני מקווה שזה לא יקרה".

"הבעיות הבסיסיות צריכות להיות מטופלות באופן ממלכתי ולא להכניס אותם לתחום הפוליטי הצר" הוסיף כ"ץ, "כולנו שרתנו ויש הרבה נואמים בממשלה אבל הסטטיסטיקאי הראשי של מדינת ישראל בממשלה הוא זה שנותן את המספרים, ולפיו בעוד כ-40 שנה יהיו בישראל 30 אחוז חרדים מכלל הציבור. אם אנחנו רוצים להמשיך ולהיות מדינה מובילה עלינו לשלב את הציבור הזה בענייני השכלה עבודה ושוויון בנטל אחרת המדינה תשקע".

גם חבר הכנסת עמיר פרץ (המחנה הציוני), שדיבר הבוקר בכנס, התייחס לסיכוי של בחירות קרובות. "אבי גבאי עשה טעויות וגם הוא יודע. אך בינתיים נותנים לו צ'אנס", אמר.

השר כ"ץ התייחס גם לסוגיות ביטחוניות ובאשר לסוגיית הגרעין האיראני על רקע פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית. "כשבא נשיא המעצמה הגדולה בעולם ומשנה את הכללים, מבהיר שיודע כי איראן היא האויב ומראה נכונות לתקן את הפגמים בהסכם עליהם ישראל מתריעה" טען, "אז יש כאן אפשרות לעשות תיקונים בהסכם שימנעו את הסכנות שבו". כ"ץ הבהיר כי "אין גורם בטחוני אחד בישראל שמוכן לאפשר לאיראן נשק גרעיני ואם זה יעלה כבר למצב שרק פעולה שלנו תמנע את זה – אנו נמנע את זה".

בתוך כך התייחס גם לסוגיית המשבר ההומניטרי בעזה ולפרויקט "האי" שמבקש לקדם אל מול חופי רצועת עזה כמענה לכך. בהקשר זה אמר: "שר הביטחון מתנגד, אבל דבר כזה הוא לא ברמה של תיק ספציפי אלא ברמה לאומי. כי אני לא רוצה שמה שקורה בעזה יהיה חלק מסדר היום שלנו. אני רוצה גבול וביטחון ומדינה צריכה לקבל גם הכרעות כאלה.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!