דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / קוריאה הדרומית: מנהיג הצפון מוכן לדון עם ארה"ב על תכנית הגרעין

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, נפגש עם משלחת רשמית מסיאול שביקרה בבירה פיונגיאנג, חלק משיפור היחסים בין השכנות | על פי הודעת ראש המשלחת, הסכים קים לוועידת פסגה משותפת עם נשיא הדרום, שתיערך באפריל

קים ג'ונג און צופה בפצצת מימן שקוריאה הצפונית טוענת שיש בידה יכולת להרכיב על טיל בליסטי (צילום: Korean Central News Agency/Korea News Service via AP)
קים ג'ונג און צופה בפצצת מימן שקוריאה הצפונית טוענת שיש בידה יכולת להרכיב על טיל בליסטי (צילום: Korean Central News Agency/Korea News Service via AP)

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הסכים להשתתף בוועידת פסגה בנושא הגבול עם נשיא קוריאה הדרומית ולהפסיק את ניסויי הטילים הגרעיניים של המדינה באם ייפתח משא ומתן בנושא עם ארה"ב. כך מסר היום (שלישי) גורם רשמי בכיר בממשלת קוריאה הדרומית.

"הצד הצפון קוריאני ציין במפורש את נכונותו להתפרק מנשק גרעיני" נכתב בהודעה מטעם נשיא הדרום מון ג'אי-אין, "הוא הבהיר שלא תהיה לו סיבה להחזיק בנשק גרעיני אם האיום על הצפון יוסר ואם ביטחונו יובטח".

אם ההצהרה תאומת על ידי הצפון, תהיה זו הפעם הראשונה שבה קים מאותת כי ארצו מוכנה לוותר על נשק גרעיני בתמורה לבטוחות ביטחוניות מארה"ב. עד עתה, היתה המדיניות המוצהרת של פיונגיאנג כי סוגיית הנשק הגרעיני אינה עומדת למשא ומתן.

"צפון קוריאה הביעה את נכונותה לקיים דיאלוג אמיתי עם ארצות הברית על הסוגיות של פירוק מנשק גרעיני ושל נרמול היחסים", נכתב עוד בהצהרה. "היא הבהירה שבזמן הדיאלוג היא לא תנסה להוציא לפועל פרובוקציות אסטרטגיות כמו ניסויים בנשק גרעיני ובטילים".

מנהל הביטחון הלאומי של נשיא דרום קוריאה, צ'ואנג ווי-יונג, אמר כי שתי הקוריאות הסכימו לקיים את ועידת הפסגה המשותפת, השלישית בלבד אי פעם, בכפר סמוך לגבול ביניהן בחודש אפריל. לדבריו, מנהיגי שתי המדינות ייצרו "קו חם" לתקשורת ביניהם על מנת להפיג את המתיחות הצבאית, וישוחחו עוד לפני המפגש בחודש הבא.

צ'ואנג עמד בראש משלחת מדרום קוריאה, בת עשרה חברים, שנפגשה עם קים במהלך ביקור של יומיים בבירת הצפון פיונגיאנג. המשלחת שבה לסיאול ביום חמישי האחרון.

ההסכמות בין הקוריאות באו בעקבות שורה של צעדים בוני אמון שביצעו שתי המדינות במהלך אולימפיאדת החורך שנערכה לאחרונה בדרום קוריאה. המתיחות בחצי האי הקוריאני הגיעו לשיא בשנה האחרונה אחרי העלייה במספר ניסויי הטילים שביצעה פיונגיאנג.

שתי ועידות הפסגה הקודמות, בשנת 2000 ובשנת 2007, נערכו בין אביו המנוח של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג איל ושני נשיאים ליברלים מהדרום. הוועידות הסתיימו בסדרה של פרויקטים משותפים בין המדינות, שהופסקו על ידי הממשלים השמרניים שנבחרו מאוחר יותר בקוריאה הדרומית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!