דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ראיון / הקפטנית שהובילה את נבחרת הכדורמים לאליפות אירופה: "חיכינו לרגע הזה"

שונית סטרוגו, קפטנית נבחרת ישראל בכדורמים נשים, מספרת ל'דבר ראשון' על ההתרגשות מההישג, ועל התפתחות הענף בישראל | "יש בנבחרת שש בנות שאימנתי אותן מגיל צעיר, הגענו להישג הזה ביחד"

שחקנית הכדורמים שונית סטרוגו (צילום: פטריסיה בן עזרא)
שחקנית הכדורמים שונית סטרוגו (צילום: פטריסיה בן עזרא)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים בכדורמים עשתה השבוע את ההישג הכי גדול בתולדותיה ואחד החשובים בספורט הישראלי, אחרי שניצחה ביום שבת במשחק החוץ את נבחרת פורטוגל 9:11 והבטיחה את עלייתה לטורניר הגמר שייערך בחודש יולי בברצלונה ויכלול את 12 הנבחרות הטובות ביותר באירופה. שונית סטרוגו בת ה-31 היא הכוכבת הגדולה ביותר בענף הכדורמים והמנהיגה המרכזית של הנבחרת, לצד הקרירה בישראל היא שיחקה לתקופה קצרה בכוכב האדום בלגרד הסרבית וכיום מאמנת את קבוצת הפועל יקנעם, אלופת ליגת הנשים בישראל, לצד היותה עוזרת המאמן בנבחרות עד גיל 17 ו-19.

היא גדלה ביקנעם ונחשפה למשחק כדורמים כאשר היתה בת עשר. הוריה החליטו לפתוח מועדון כדורמים בישוב עם מאמן רומני נוסף שהיה חלק מעמותה אחרת, אחיה הצטרפו למועדון החדש והיא הלכה בעקבותיהם. בהתחלה היא שיחקה עד גיל 14 עם קבוצת הבנים ולא הכירה בכלל את הליגה לנשים שפעלה במקביל במקומות אחרים. בגיל 14 עברה לטבעון ושם לראשונה נחשפה לקבוצת נשים. הכישרון שלה בלט והיא צורפה לנבחרות הנשים בה שיחקה עד גיל 20, אבל לאחר סגירת הנבחרת פרשה ממשחק הכדורמים. לפני שש שנים קבלה פניה לחזור לשחק בליגה ובאותה התקופה מאמן שאימן אותה בקבוצת מכבי חיפה החליט ביחד עם האיגוד על הקמה מחודשת של נבחרת הנשים.

נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים).
נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים).

בשנים האחרונות ענף הכדורמים נשים חווה גדילה משמעותית בעקבות השקעה רחבה במסגרת פרויקט לאומי של משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי, הטוטו, אתנה ואיגוד הכדורמים. כל הנבחרות פועלות תחת הדרכת המאמן היווני דמיטריס מברוטאס, כשהמטרה המרכזית היא להעפיל אל המשחקים האולימפיים בפריז ב-2024.

במקביל לפתיחת הנבחרת מחדש, נפתח פרויקט במסגרת "אתנה" שדחף להקים קבוצות נערות ברחבי הארץ. לפני חמש שנים הקימו לראשונה ליגות לנערות ובעקבותיהן נפתחו קבוצות חדשות לנערות, בגילאי 14 עד 16. כיום יש ליגות נערות עד גיל 14 ועד גיל 16 עם שש עד שמונה קבוצות בכל ליגה. לעומת זאת בליגת הנשים יש רק ארבע קבוצות והשנה נפתחה לראשונה ליגה שניה לנשים ויש שם 8 קבוצות. 

"היום יש לי מועדון ביקנעם שאני הקמתי אותו ויש שש בנות חוץ ממני שנמצאות בנבחרת ומגיל צעיר אני אימנתי אותן. אז הן גדלו איתי בתוך הנבחרת מאז שהוקמה. זה גם חלק מההנאה שלי לראות אותן מתפתחות איתי בתוך הענף והנבחרת וביחד הגענו להישג הזה. זה משהו מאוד גדול מבחינתי."

בשנים האחרונות, בעקבות ההשקעה והגדלת התשתיות וכמות הנשים והנערות שעוסקות בענף, הגיעו הנבחרות הצעירות למספר הישגים משמעותיים. בשלוש שנים האחרונות הן העפילו לשני אליפויות אירופה עד גיל 19, אליפות עד גיל 17 והשתתפו באולימפיאדה האירופית בבאקו. לאחר העפלתה של הנבחרת לאליפות אירופה קיימנו ראיון עם קפטנית הנבחרת.

שלום שונית, מזל טוב על ההעפלה ההיסטורית לאליפות אירופה. תוכלי לתאר לנו מה הרגשתן לאחר הניצחון על פורטוגל והבטחת העפלה לאליפות אירופה?

היינו מאושרות! מאוד התרגשנו, חיכינו לרגע הזה, עבדנו מאוד קשה ואנחנו עדיין שמחות. נפגשנו ביום שלישי בוינגייט שוב, כולן מנסות לצבור עוד שעות שינה ולנוח טיפה לפני שחוזרים לעבודה אינטנסיבית לקראת האליפות עצמה.

אתן בעצם נבחרת מאוד צעירה יחסית?

הנבחרת שלנו היא נבחרת מאוד צעירה, הגילאים נעים ביני שאני הכי מבוגרת בת 31, הכי צעירה שלנו היא בת 16. הממוצע של השחקניות הוא סביב ה – 20-21. נבחרת צעירה, יש השפעה גדולה של המסה שגדלה בנערות ובגילאים הצעירים ועל ההשקעה שנעשית בתחום. מהרגע שפתחו את הנבחרת הבוגרת, היינו נבחרת מאוד צעירה, הבנות שמשחקות עכשיו חלקן היו עוד בנבחרת ההיא וחלקן בנות שאני מאמנת מגיל צעיר מאוד בקבוצה שלי. היום יש לי מועדון ביקנעם שאני הקמתי אותו ויש שש בנות חוץ ממני שנמצאות בנבחרת ומגיל צעיר אני אימנתי אותן. אז הן גדלו איתי בתוך הנבחרת מאז שהוקמה. זה גם חלק מההנאה שלי לראות אותן מתפתחות איתי בתוך הענף והנבחרת  וביחד הגענו להישג הזה. זה משהו מאוד גדול מבחינתי.

שונית סטרוגו במשחק ישראל מול פורטוגל בוינגייט (צילום: פטריסיה בן עזרא)
שונית סטרוגו במשחק ישראל מול פורטוגל בוינגייט (צילום: פטריסיה בן עזרא)

היום את גם מאמנת שחקניות צעירות ממך ומשחקת במקביל בנבחרת הנשים, מה ההבדלים שאת מרגישה בין שני התפקידים?

"יש הבדל גדול, קודם כל ההבדל המשמעותי הוא בלחץ. יש יותר לחץ להיות מאמנת, כי את בספסל ואם את רוצה שהן יעשו משהו, אז את לא יכולה לעשות את זה במקומן. את מאוד רוצה בשבילן ובשביל הקבוצה. כמאמנת את יותר בלחץ, כי את רואה את מה שקורה במים בדופק של מאתיים, כשחקנית את עושה את הדברים ביחד עם שאר השחקניות ופחות מרגיש את הלחץ בתוך המים."

מה השאיפות שלכן כנבחרת במהלך אליפות אירופה שתתקיים בקיץ?

מבחינתנו עצם ההעפלה הוא הישג מאוד גדול ואנחנו כן שואפות לעשות גם שם תוצאות טובות. באליפות אירופה זה מתחלק לשתי רמות – יש את שש הנבחרות שהן הטופ העולמי, שלנו יש עוד דרך לעבור כדי להגיע לרמה הזאת, ויש את שש הנבחרות מהמקום 7-12 שזאת בעצם המטרה שלנו להתמודד איתן ולנצח שם משחקים וכמה שיותר להתברג במקום גבוה במקומות האלו."

המטרה המרכזית היא להגיע לאולימפיאדת פריז בעוד שש שנים?

זאת השאיפה שלנו להגיע לאולימפיאדה ב-2024, בשביל זה אנחנו עובדות. יש לנו הרבה מאוד עבודה בשביל להגיע לשם. אנחנו נתקדם בינתיים שלב אחרי שלב, אנחנו עכשיו עשינו משהו שבהרבה שנים אנחנו מנסות ורוצות. זה צעד מאוד חשוב בדרך הזאת והטווח הארוך זה באמת 2024.

איזה עוד דברים צריך לעשות כדי שהענף יתרחב בישראל?

הבעיה הכי גדולה לדעתי של הענף היא חוסר בבריכות. כמי שמנהלת מועדון ומאמנת ביקנעם יש צורך מאוד גדול של המועדון שלנו בעוד שעות מים כדי שנוכל להביא עוד ילדים בנות ובנים ולהתאמן בצורה יותר אינטנסיבית. גם עניין של שעות מים וגם שהבריכות יהיו מותאמות לספורט, כי רוב הבריכות היום הן רדודות וקצרות, וכדורמים זה ענף שאסור לך לעמוד על הריצפה. לכן, ככל שיהיו יותר בריכות שהן באמת חוקיות ועמוקות זה באמת יעזור לענף הזה, וככל שיהיו למועדונים יותר שעות מים כדי לגייס עוד ילדים ועוד בנות כדי לעבוד איתם בצורה מקצועית נוכל לההגיע לאינטנסיביות של אירופה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!