דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: קווין לאב שמזכיר לנו שספורטאים הם קודם בני אדם

וגם - אוהדים בהולנד שפרצו לכר הדשא והכו את שחקני הקבוצה היריבה | החלוץ שבחר להגיב לנהמות גזעניות | רץ המרתון שבעט באכזריות בכלב והבארביות החדשות בדמותן של ספורטאיות משפיעות מרחבי העולם

קווין לאב, במדי קליבנד קאבלירס. דצמבר 2017 (צילום: AP Photo/Nick Wass)
קווין לאב, במדי קליבנד קאבלירס. דצמבר 2017 (צילום: AP Photo/Nick Wass)
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח כבן אדם: קווין לאב

יאיר צוקר

לפעמים אנחנו נוטים לשכוח שספורטאים גדולים הם אנשים בדיוק כמונו וגם הם חווים מצבים נפשיים מורכבים. השבוע פרסם קווין לאב, שחקן הקליבלנד קאבלירס מה-NBA מכתב אישי ובו הוא מספר שעבר התקף חרדה במהלך משחק בחודש נובמבר האחרון. לאב מספר במכתב על הקשיים שעברו עליו כשניסה להדחיק את המעמסה הנפשית שמתמודדים איתה ספורטאים מקצוענים. את המכתב סיכם באמירה שצריכה ויכולה לשנות את היחס של ספורטאים ואנשים בכלל לנושא בריאות הנפש: "בריאות נפשית היא לא רק דבר שאתלטים מתמודדים איתו. מה שאתה עושה למחייתך לא מגדיר מי אתה. זה דבר של כולם. לא משנה מה הנסיבות, כולנו סוחבים דברים שכואבים – והם יכולים לפגוע בנו אם נשאיר אותם קבורים בפנים. לא לדבר על חיינו האישיים לא מאפשר לנו להכיר טוב את עצמנו ולא מאפשר לנו לעזור לאחרים שצריכים".

החשיבות שיש למכתבו של לאב היא עצומה, גם בזכות התוכן החשוב שלו ובעיקר בשל היכולת שיש היום לספורטאים כאייקונים תרבותיים משפיעים בחברה, לשנות את דברים במציאות.

מפסידים ומבזים את הספורט: אוהדי "גו אהאד איגלס"

צור רוזנצוויג

זה לא כל כך נעים לראות את קבוצת הכדורגל שלך מפסידה, אבל הדרך בה בחרו אוהדי "גו אהאד איגלס" מהמקום ה-17 בליגה השנייה בהולנד להתמודד עם התבוסה 4:0 ל"דה חראפסחאפ" שנמצאת במקום ה-6, עברה לגמרי את הגבול. בסוף ההתמודדות בין שתי הקבוצות רצו כ-15 אוהדים לתחומי המגרש והחלו לבעוט בשחקני הקבוצה המנצחת ההמומים, שחלקם התגוננו וחלקם החזירו להם בבעיטות משלהם. נראה שאנשי האבטחה היו בהלם מהאירוע ולא הצליחו להשתלט עליו במהרה, הכאוס לא עזר בהרגעת המצב המביש שאסור שיקרה.

משחקי הדרבי בין שתי הקבוצות שהמרחק בין הערים מהן הן מגיעות הוא 50 קילומטר בלבד, ידועים באווירה החמה והאלימה שלהם. לפני שנתיים, במשחק הישיר ביניהן בו ניצחה גו אהאד איגלס והעפילה על חשבון חראפסחאפ לליגה הראשונה, היה מקרה הפוך בו היו אלה אוהדיה המתוסכלים של חראפסחאפ שהחליטו לחשוף את אגרופיהם בפני שחקני האיגלס. בקיצור, שישו ושמחו בצד הלא מתאים של המגרש, שמחייב את התערבות ההתאחדות ההולנדית ופיפ"א, בתקווה שלא נראה דבר כזה יותר, לא במציאות ולא בסרטוני היוטיוב.

מנצח את הגזענים: לורי דה קסטילו

ליאור ברטל

במהלך משחק שנערך ביום ראשון בליגה האוקראינית, פגשה זאריה לוגנסק את וורסקלה למפגש צמרת בין השלישית לרביעית בטבלה. המשחק שנגמר בתוצאה 0:3 לטובת זאריה ייזכר בעיקר בגלל אירוע יוצא דופן שהתרחש במהלכו – לקראת אמצע המחצית השנייה ניגש לורי דה קסטילו, חלוצה שחום העור של זאריה, להגביהה כדור קרן, באותו הרגע חלק מאוהדי הקבוצה היריבה החלו לנהום באופן גזעני כלפי החלוץ הברזילאי בן ה-22. כמה דקות מאוחר יותר לורי כבש את שערה השני של קבוצתו במשחק, בדרך להבטחת הניצחון החשוב. במהלך החגיגות הוא החליט בצעד אמיץ לחגוג את שערו בהתנהגות של קוף כהפגנת בוז כלפי ההתנהגות הגזענית שהופנתה לעברו וכדי להראות לכולם שלמרות הניסיון לפגוע בו, הוא זה שכבש את השער החשוב בניצחון על הגזענות.

מפסיד במעשה מכוער מאוד: מנואל אלקוסר

יאיר צוקר

אירוע חמור ומכוער התרחש במהלך מרתון בוויאדוליד בספרד. בעיצומה של התחרות פרץ כלב לתוך המסלול והחל רוץ בסמוך למתחרים, עד שלפתע החל אחד המשתתפים, מנואל אלקוסר, לבעוט בכלב באכזריות בלתי נתפסת וגרם לפציעתו של הכלב שנזקק לטיפול רפואי. המקרה עורר זעם רב בקרב האנשים שנכחו בקהל וגם ברשתות החברתיות בהן זכה המקרה האכזרי לתגובות זועמות. לבסוף אלקוסר עשה את המעשה הנכון ובחר להתנצל: "אני מצטער מעומק ליבי ומחפש את הכלב כדי לתקן את הנזק שנעשה". 

** אזהרה: הסרטון מכיל פגיעה בבעל חיים

מנצחים מפלסטיק: חברת מאטל

ליאור ברטל

בחברת "מאטל", יצרנית הבובה "בארבי", החליטו להוציא מהדורה מיוחדת לכבוד יום האישה. בחברה השיקו ליין של 17 בובות חדשות שימכרו ברחבי העולם ומעוצבות לפי דמויות נשים משמעותיות שהשפיעו ועיצבו בעבר ובהווה. כחלק מהבחירה שעשו בחברה הם עיצבו גם שש ספורטאיות משמעותיות ומשפיעות: קלואי קים האמריקאית בת ה-17 שזכתה רק לפני חודש במדליה אולימפית במשחקי החורף בגלישת סנובורד. ניקולה אדמס – המתאגרפת הגדולה ביותר בתולדות בריטניה, שזכתה בשתי מדליות זהב אולימפיות והיחידה שזכתה בכל ארבעת תארי אליפות העולם החובבניות באיגרוף, קגלה קובאט – גולשת רוח טורקית שזכתה באליפות עולם והקימה בית ספר לגלישה לנערות צעירות, חווי ז'וו צ'י – קפטנית נבחרת סין בכדורעף שזכתה במדליית הזהב האולימפית בריו 2016, לוראה אנציו'- שחקנית גולף מהטובות בעולם ממקסיקו, שהייתה במשך 128 שבועות מדורגת ראשונה בעולם בדירוג הנשים, שרה גאמה – קפטנית קבוצת יובנטוס המתחדשת בכדורגל נשים, אחת השחקניות הטובות והמוכרות ביותר באיטליה, גבי דגלאס – המתעמלת האולימפית שהפכה לאפרו-אמריקאית הראשונה שזכתה במדליית זהב בקרב רב אישי ומחזיקה ב-3 מדליות זהב אולימפיות ואיבטיהאג' מוחמד – הסייפת האמריקאית המוסלמית הראשונה שהתחרתה באולימפיאדת ריו כאשר היא לובשת את החיגא'ב המסורתי וזכתה במדליית הארד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!