דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט ועבודה / משחקי ליגת העל נדחו ברבע שעה בשל מחאת עוזרי השופט (קוונים)

לאחר ששני קווים עלו למשחק עם חולצה עליה נכתב "כוחינו באחדותנו", 'מחאת הקווים' מעלה הילוך | יו"ר ועד העובדים באיגוד השופטים: "דורשים העלאת שכר שופטי ליגת א' ומטה וכן תשלום שכר עבור כנסים והשתלמויות"

קוון (שופט קו), אילוסטרציה (צילום: shutterstokc9).
קוון (שופט קו), אילוסטרציה (צילום: shutterstokc9).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום חמישי פתחו עוזרי השופט (הקוונים) במחאה על תנאי העסקתם כשאשר במהלך משחק הדרבי של נצרת בליגה הלאומית בין הפועל נצרת עילית למכבי אחי נצרת ביום חמישי האחרון עלו הקוונים ישראל פלדמן ויגאל איסקוב עם חולצות עליהן נכתב "כוחנו באחדותינו". ביום שבת הייתה עליית מדרגה נוספת במחאה לאחר שבשלושה משחקי ליגת העל בין הפועל חיפה למ.ס אשדוד, בין מכבי חיפה להפועל אשקלון ובמשחק המרכזי בין הפועל באר שבע לבני סכנין עלו הקוונים באיחור של רבע שעה וגרמו לעיכוב פתיחת המשחקים.

'מחאת הקוונים' החלה לאחר העיכוב בחתימה על חוזים חדשים ודרישות שביקשו עוזרי השופט לשיפור התנאים הסוציאליים. בין היתר דורשים עוזרי השופט תשלום על הגעה לכנסים, אימונים, שידרוג בשכר ותשלומי פנסיה שלא שולמו להם לטענתם. באיגוד השופטים ציינו כי הנושא נידון בימים אלו בבית המשפט ושכר השופטים והקוונים עלה ביותר מ-30 אחוזים החל מינואר האחרון.

לאור ההתפתחויות החדשות, ישנה אפשרות שבמשחקי הליגה הבאים יכריזו הקוונים על שביתה ולא יופיעו כלל למשחקים. באיגוד השופטים נערכו לתרחיש הגרוע מכל כשהוציאו הבוקר הנחיה לפיה אם קוונים יחליטו במסגרת סכסוך העבודה שהכריזו לעזוב את המגרש תוך כדי משחק, השופטים ינהלו את ההתמודדות בלעדיהם.

בהודעה רשמית שהוציאה ההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל מברכת ומכבדת כל התארגנות של עובדים, אבל גם אז, ואפילו אם הוכרז סכסוך עבודה, חלה חובה להתנהל על פי כללים מוסכמים, המחייבים הודעה מוקדמת, זאת בהתאם להנחיית בית המשפט. ההתאחדות לכדורגל ואיגוד השופטים יפעלו בכל האמצעים העומדים אל מול ההתנהלות הסחטנית והברוטאלית של ההסתדרות הלאומית ו-ועד השופטים ועוזרי השופטים. חמור הדבר שהצד המסרב לקיים משא ומתן, מציב דרישות כספיות לתוספות של מעל ל-100% ביחס לשכר הנוכחי ומחרים כנסים מקצועיים, בחר עתה באקט של חוסר אחריות לפגוע באוהדים, בקבוצות ובשחקנים ולנצל אותם לטובת מהלך הפגנתי חסר תוחלת. ההתאחדות הבהירה לכל אורך הדרך כי היא נכונה להמשיך במו״מ, להשאיר לבית המשפט את ההחלטה בעניין הזכויות הפנסיוניות (זאת בהסכמה עם ההסתדרות הלאומית והוועד) ולהיטיב את תנאי השופטים והעוזרים באופן אחראי. לא נאפשר פורענות כלכלית ולא ניתן יד למצב בו הקבוצות ידרשו לשלם מחירים שאינן יכולות לעמוד בהן״.

חי גוזלן, יו"ר ועד העובדים באיגוד השופטים, מסר: "צעדי המחאה הננקטים על ידי השופטים נעשים במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות הלאומית, לאור סירובה של ההתאחדות לכדורגל לקיים משא ומתן קיבוצי ענייני אל מול השופטים וסירובה להעלאת שכר שופטי ליגת א' ומטה וכן תשלום שכר עבור כנסים והשתלמויות אליהם היא מחייבת את השופטים להגיע בהתנדבות. מדובר בצעד הראשון אותו נוקטים השופטים, וככל שההתאחדות לכדורגל לא תתעשת ותחזור לשולחן המשא ומתן בנפש חפצה ובתום לב וכוונה להיטיב את תנאי העבודה של השופטים – יחריפו הצעדים".

מטעם עורכי הדין של עוזרי השופט נמסר כי: "היום פתחו השופטים את משחקי המחזור באיחור של רבע שעה. צעדי המחאה הננקטים על ידי השופטים נעשים במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות הלאומית, לאור סירובה של ההתאחדות לכדורגל לקיים משא ומתן קיבוצי ענייני אל מול השופטים וסירובה להעלאת שכר שופטי ליגה א׳ ומטה וכן תשלום שכר עבור כנסים והשתלמויות, אליהם היא מחייבת את השופטים להגיע בהתנדבות. מדובר בצעד הראשון אותו נוקטים השופטים וככל שההתאחדות לכדורגל לא תתעשת ותחזור לשולחן המשא ומתן בנפש חפצה ובתום לב וכוונה להיטיב את תנאי העבודה של השופטים – יחריפו הצעדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!