דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועדת הכספים

תקציב 2019 / 397,400,000,000 ש"ח זה מספיק? תקציב המדינה אושר בוועדת הכספים

בהמשך השבוע, אם תחזיק הממשלה מעמד עד אז, יובא התקציב לאישור מליאת הכנסת | גפני: "תקציב טוב לחברה, למשק ולכלכלה" | האופוזיציה: "מתנגדים לתקציב הזה"

דיון על תקציב המדינה בועדת הכספים, 12 במרץ 2018 (מרים אלסטר / פלאש90)
דיון על תקציב המדינה בועדת הכספים, 12 במרץ 2018 (מרים אלסטר / פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכספים אישרה את הצעת תקציב המדינה לשנת 2019 שתעמוד על 397.4 מיליארד שקלים. לאחר שבוע סוער שעבר על המערכת הפוליטית, קיימה אתמול (שני) הוועדה דיון מרתוני שכלל הצבעה על כל סעיפי התקציב שאושרו. יו"ר הועדה משה גפני אמר בסיום ההצבעות כי "ועדת הכספים פעלה מתוך אחריות ואישרה תקציב טוב לחברה, למשק ולכלכלה. עתה זה עובר לצורך אישור סופי מליאת הכנסת".

הדיון שהתחיל בשעות הבוקר ונמשך עד לשעות אחר הצהריים כלל הקראה של כל אחד מסעיפי התקציב עליו הצביעו חברי הועדה. במהלך ההצבעה נעצר הדיון פעמים רבות, בשל בקשות חברי האופוזיציה לקיים התייעצות סיעתית, זאת במטרה לעכב את התהליך ולהקשות על הקואליציה להשלים את ההצבעה במועד.

דיון על תקציב המדינה בועדת הכספים, 12 במרץ 2018 (מרים אלסטר / פלאש90)
דיון על תקציב המדינה בועדת הכספים, 12 במרץ 2018 (מרים אלסטר / פלאש90)

בפתיחת הדיון הודיע גפני כי הגיע להבנות עם משרד האוצר על תוספת של 120 מיליון שקלים לניצולי השואה. סגן הממונה על התקציבים, יוגב גודוס אמר על התקציב כי מדובר בתקציב "הגבוה ביותר בהיסטוריה. יש בו בשורות גם מבחינת שינויים מבניים במשק שאושרו בחוק ההסדרים הנלווה לתקציב וגם מבחינת ההוצאה התקציבית. במסגרת התקציב מתגברים את ההוצאה החברתית בצורה מאוד משמעותית. אני לא זוכר כזה גידול משמעותי בתקציבים החברתיים בשנים האחרונות. ולמרות זאת, זהו תקציב ששומר על המסגרות הפיסקאליות על-מנת לעמוד ביעדים הכלכליים".

חבר הכנסת רועי פולקמן (כולנו) שיבח גם הוא את התקציב כשאמר כי, "התקציב הזה הוא גאווה גם לוועדת הכספים וגם לקואליציה. סופסוף התקציב קובע סדרי עדיפויות לאומיים ברורים ואין יותר עניין פרסונלי שכל אחד גוזר כמה מיליונים לכאן או לכאן, לטובת מגזר כזה או אחר. הדבר הזה לא קרה הפעם ואני מברך על כך".

מנגד, חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) המשמש כרכז האופוזיציה בוועדה אמר על התקציב כי הוא "מנוצל ככלי שעשוע בידי פוליטיקאים ולא כדי לפתור בעיות יסוד במשק ובכלכלה בישראל. אף אחד מהפוליטיקאים לא נעמד על הרגליים האחוריות על-מנת לקצר תורים במערכת הבריאות, לחינוך יותר טוב לילדינו. הכל בניסיון עלוב של ראש הממשלה להימלט מכתב אישום, נכון שבחירות דמוקרטיות מוכרעות בקלפי, אבל אישום פלילי מוכרע ברשויות האכיפה. אנחנו מתנגדים לתקציב הזה ונעשה כל מאמץ להפיל את ראש הממשלה הזה, שצל כבד של חשדות בפלילים מוטל עליו. שר הביטחון שלו העלים עדים, הגילדה המושחתת הזו צריכה ללכת הביתה".

הבוקר תתכנס מליאת הכנסת  לדיונים, שימשכו גם לאורך יום רביעי, על הצעת התקציב. ברביעי בערב, אם הממשלה תחזיק מעמד עד אז, צפויה להתחיל ההצבעה על התקציב כאשר חברי הכנסת ידרשו להצביע על כל אחד מסעיפי התקציב בנפרד ובסופו של דבר יצביעו על התקציב כמכלול.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!