דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אלימות בספורט / קו אדום: נשיא פאוק סלוניקי ירד לכר הדשא עם אקדח. המשחק פוצץ

בסיום משחק הליגה היוונית בין פאוק סולוניקי לא.א.ק אתונה, התפתחה מהומה בעקבות פסילת שער לפאוק, במהלכה נשיא המועדון איבן סאבידיס איים על השופט כשלמותניו אקדח | אמש הוחלט על השעיית הליגה היוונית לאלתר

אוהדי קבוצת פאוק סלוניקי (Salonica84/ ויקימדיה קומונס)
אוהדי קבוצת פאוק סלוניקי (Salonica84/ ויקימדיה קומונס)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התאחדות הכדורגל היוונית הודיעה בצעד חריג, על השבתת ליגת העל היוונית לאלתר. החלטה התקבלה בעקבות אירוע קיצוני שהתרחש ביום ראשון במהלך משחק הליגה בין פאוק סולוניקי לא.א.ק אתונה. בדקה ה-90 החליט השופט לפסול את שער השוויון של פאוק ובעקבות זאת החלו מהומות, במהלכן ירד נשיא המועדון איבן סאבידיס לכר הדשא ואיים על השופט, כאשר הוא נושא איתו אקדח על מותניו.

https://www.youtube.com/watch?v=V_7kL7K6nCM

הכל התחיל לאחר ששופט המשחק פסל שער של המגן הפורטוגלי פרננדו וארלה לקראת תוספת הזמן, בטענה של נבדל. לאחר פסילת השער הרוחות התלהטו ואוהדי פאוק פרצו כמחאה למגרש, בעקבותיהם החליט לרדת גם הנשיא איבן סאבידיס (מיליונר גיורגי ממוצע יווני שהיה גם חבר בפרלמנט הרוסי בעברו) בצעד מפתיע ירד למגרש והחלה את המהומה. לאחר שניסו להרגיע את סאבידיס החליטו בקבוצת א.א.ק להורות לשחקנים לרדת מהמגרש באמירה שהם מפחדים על חייהם.

לפי טענת המאמן הספרדי של א.א.ק מנולו חינמס, כאשר התקרב נשיא פאוק לשופט הוא סינן לעברו: "אתה גמור כשופט", חימנס צוטט בעיתונות המקומית שהוא מופתע מהמתרחש וטען: "הוא איים על השופט ממש לידי, הייתי בהלם, אני לא מבין את זה. זה מהדברים שאתה מצפה לראות בסרטים של קלינט איסטווד"

בעקבות המהומות, סאבידיס אמר לשחקניו לרדת גם כן מהמגרש, אבל קפטן הקבוצה סירב והקבוצה נשארה דקות ארוכות על כר הדשא בתקווה שהמשחק יתחדש. בסיום הבלגן, החליט השופט לשרוק לסיום ההתמודדות, לפני הזמן הסופי והוחלט שהמשחק "פוצץ" ולא הסתיים כנדרש.

האוהדים שעזבו את המגרש לא ידעו בוודאות מה הייתה החלטה הסופית כי הפריצה למגרש התרחשה בדקה ה-90 ולא היה ברור אם השריקה הייתה לסיום רגיל של המשחק או לא. רק לאחר שעתיים, כשהבלגן התפזר התקבלה ההודעה שהמשחק הוכרז כמבוטל.

בעקבות האירועים התקיימה פגישה דחופה בין שר הספורט לראש ממשלת יוון והוחלט על השעיית הליגה היוונית עד הודעה חדשה. בהודעה הרשמית נאמר: "במשך שלוש שנים, הממשלה נאבקת בניסיון לנקות את הכדורגל במספר חזיתות. ניצחנו בהרבה קרבות, אך נותרה עוד הרבה עבודה. לא נרשה לסכן את מאמצינו, לא נאפשר למחזות מהעבר לחזור. לא אכפת לנו מהפוליטיקות, זה הדבר האחרון שאכפת לנו ממנו. החוקים חלים על כולם. החלטנו להשעות את הליגה, ובשעות הקרובות נחל בסדרת פגישות עם שחקני הליגה, ההתאחדות, המנהלת, ואנחנו כבר החלנו בשיחות עם אופ"א. הליגה לא תחזור עד שיהיה הסכם שיחול על כולם. לא נחזור לאחור".

התגובה הרשמית של פאוק הייתה לוחמנית ומתגוננת: " לאחר מה שקרה הערב, נשיא פאוק איבן סאבידיס מכין את כל ההליכים הנדרשים כדי להגן על הקבוצה ועל כל משתפי הפעולה שלה מהאיומים וההתקפות המתבצעות עליהם". במקביל פורסם בתקשורת היוונית שהוחלט לעצור את הנשיא לחקירה משטרתית בעקבות האירועים הקיצוניים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!