דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / שלב העילית: 1:1 לנבחרת הנערות עד גיל 17 מול רוסיה

בתום שבוע משחקים בשלב העילית של מוקדמות אליפות אירופה עד גיל 17, ישראל הצליחה לכבוש שער יקר מול נבחרת רוסיה, אותו כבשה אירנה קוזנצוב | אפשר להיות מרוצים מהדרך המצויינת של הנבחרת שעוד נשמע עליה בעתיד

נבחרת ישראל לנערות עד גיל 17 מול רוסיה (צילום: צור רוזנצוויג)
נבחרת ישראל לנערות עד גיל 17 מול רוסיה (צילום: צור רוזנצוויג)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המשחק שלישי והאחרון במסגרת בית 3 של שלב העילית, והאחרון לפני אליפות אירופה נערות עד גיל 17, הפגיש בבית הנבחרות בשפיים את הנבחרת המארחת ישראל מול נבחרת רוסיה למשחק על המקום השלישי.

הנבחרת הרוסית הגיעה לאחר הפסדים 3:1 ו-4:0 לדנמרק וספרד ואילו הישראליות שעדיין לא כבשו, אך הרשימו במשחקן האחרון מול דנמרק, גם כן עם שני הפסדים.

בהרכב של ישראל בהובלת המאמנת איריס אנטמן נערך שינוי אחד בלבד לעומת המשחק האחרון מול דנמרק והוא הצבתה של אליאנה נלסון לוי בקישור במקום זוהר כהן. ישראל פתחה את המשחק עם ניקול שולמן בשער, איזבל דידיטה, עמנואל אופיר אברהמי, יהלי לאה כהן, ליאור אדרי, אירנה קוזנצוב, נועה סלמיהוג'יץ', אליאנה נלסון לוי, רעות מיכאלי, ירדן  אוזל, מאיה חולתי.

מהלך המשחק:

זה היה משחק שווה כוחות כמעט לכל אורכו, עם לא מעט מצבים ברחבות של שתי השוערות שעם קצת יותר דיוק יכלו להביא את הניצחון לכל אחת מהן, המחצית הראשונה התאפיינה בניסיונות למעברים בין הגנה להתקפה מצד הנבחרת המקומית אותן ביצעו רעות מיכאלי שלא נחה לרגע ,ליאור אדרי המדויקת ונועה סלמיהוג'יץ' בעלת התנועה עם כדור הכי טובה על המגרש במטרה למצוא בחוד את ירדן אוזל. מן הצד השני האורחות באדום ניהלו רצפי מסירות מעוררות השראה ובסבלנות כדי למצוא את ההגנה הישראלית לא מוכנה, כבר בדקה ה-2 הצילה יהלי כהן שער בטוח עם עצירה מהקו, אך העקשנות הרוסית עשתה את העבודה בדקה ה-11, מצאה את עצמה כריטסינה קוסימרובה באחת על אחת מול השוערת ניקול שולמן ובלי להתבלבל בעטה חזק לתוך הרשת 1:0 לרוסיה.

נבחרת ישראל לנערות עד גיל 17 מול רוסיה (צילום: צור רוזנצוויג)
נבחרת ישראל לנערות עד גיל 17 מול רוסיה (צילום: צור רוזנצוויג)

פעולות הגנה אסרטיביות של אירנה קוזנצוב שחקנית האקדמיה ,נוכחות מרשימה של שולמן השוערת ברחבה והתמהמות רוסית בהתקפה השאירו את התוצאה 1:0 במחצית לעיני כ-250 צופים וצופות, גברים ונשים מכל הגילאים – חווה אמיתית.

במחצית השנייה חזרו השחקניות בכחול לבן בטירוף, שני חילופים מוצלחים של איריס המאמנת בהכנסתן של זוהר כהן הקפטנית ושליו פולישוק, והעברתה של הקשרית רעות מיכאלי לחוד יצרו לחץ חיובי שבמשך רבע שעה היא לאמונה אצל כולם בכיבוש שער שיוויון , דבר שלשמחת האוהדים ביציע ושל השחקניות עצמן קרה בדקה 56 אחרי עוד הגבהה מסוכנת מכדור קרן של אליאנה נלסון לוי שמצאה לאחר ערבוביה קטנה את הרגל של אירנה שסידרה לעצמה ברוגע את הכדור ועם כל הלב  בעטה מאמצע רחבת ה-16 והכניעה את השוערת של רוסיה 1:1, שמחה גדולה ושער היסטורי שנכבש בפעם הראשונה בשלב העלית לזכות הנבחרת.

רוחן של השחקניות הרוסיות לא נפל והן המשיכו לחפש את השער ונהנו מבחירותיה של השופטת הצרפתייה לשרוק כמעט על כל נפילה שלהן, אך הן לא הצליחו להכניע פעם נוספת את ניקול שולמן שהזכירה כמה ביטחון יכולה להקרין שוערת על הקבוצה.

לשחק שלושה משחקים בשבוע זו משימה לא פשוטה ואכן בדקות האחרונות של המשחק דבר זה ניכר והמשחק התאפיין בעיקר בהגבהות פנימה של עפרי פורת שנכנסה מיד אחרי השער ובכדרורים חסרי כתובת של סלמיהוג'יץ'.

השריקה שלחה את השחקניות לחגוג יחד עם הקהל, תוצאת המשחק בסיום 1:1. ישראל מסיימת עם נקודה אחת מעוררת כבוד ענקי לסגל הנבחרת של ישראל שיוצרת התרגשות רבה להמשך הדרך ומסכמת בצורה מתוקה שבוע אינטנסיבי ועליית דרגה בקרב כדורגל הנשים בישראל, בתקווה שהחבורה זו תגיע להישגים גדולים בעתיד.

בסיום סיכמה המאמנת איריס אנטמן את הטורניר: "השחקניות צברו המון ניסיון במהלך הטורניר. מכאן אפשר רק להמשיך ולהתקדם באירופה. כל טורניר כזה הוא עוד ניסיון בינלאומי עבורן שילווה אותן לנבחרת הבוגרת ויגרום להן להגיע יותר מוכנות כדי שיוכלו להצעיד את הנבחרת להישגים בעתיד".

במשחק המקביל ניצחו הספרדיות 0:1 את נבחרת דנמרק והבטיחו את העפלתן לאליפות אירופה שתתקיים בעוד חודשיים בליטא.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!