דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דוד לוי

הסיפור שלנו / דוד לוי הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים בתחום החברה והקהילה

לוי בן ה-80 נולד ברבאט שבמרוקו, עלה עם משפחתו ב-1957 לישראל וכיהן כשר חוץ, שר העליה והקליטה ושר הבינוי והשיכון בממשלות ישראל | מנימוקי הוועדה שבחרה בלוי: "היותו סמל חברתי היווה מקור להערכה והשראה לציבור"

חתן פרס ישראל - דוד לוי. תמונת ארכיון 1987 (צילום: משה שי/ פלאש90)
חתן פרס ישראל - דוד לוי. תמונת ארכיון 1987 (צילום: משה שי/ פלאש90)

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע הערב (ה') על זכייתו של ח"כ לשעבר ושר החוץ, דוד לוי, בפרס ישראל  למפעל חיים בתחום החברה והקהילה.

בנימוקי החלטת ועדת הפרס על הבחירה בדוד לוי: "סיפורו האישי של דוד לוי, הוא סיפורו של נער שעלה ארצה מרבאט שבמרוקו, אל המעברה ועיריית הפיתוח, ומנקודת שפל זו זינק אל ליבת העשייה הציבורית והחברתית וממחוללי כור ההיתוך של החברה הישראלית. דוד לוי הוא לוחם חברתי של השכבות החלשות, מנהיג עובדים ונציג עיירות הפיתוח והפרפרייה וממקימיה"

בוועדת הפרס ציינו עוד כי לוי הוא "יזם ומוביל של תכניות חברתיות ומדיניות, פעיל במאבקים למען השכבות החלשות ומנהיג מדיני. כל זאת תוך התגייסות מוחלטת ונדירה לשירות העם והמדינה. דמותו הייחודית, דבקותו בעקרונותיו והיותו סמל חברתי הם מקור השראה לציבור ומקור להערכה. חזונו אומץ ליבו, ומאבקיו ומעשיו הטביעו חותם מובהק על החברה הישראלית".

שר החינוך כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מביט בדמותך – ורואה אותנו":

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, בירך את לוי לרגל זכיתו: "פרס ישראל לדוד לוי – הכרה בתרומתו ארוכת השנים למדינה, ברגישותו החברתית, בתבונתו המדינית ברגעים גורליים ומעל לכל בהיותו סמל להגשמת החזון הציוני של מאות אלפי עולים מצפון-אפריקה.
ראוי שנזכור את זה דווקא בימים בהם פוליטיקאים עוסקים בשיסוי יומיומי ומנסים להיבנות מהעמקת הקרעים בעם."

בתו, אורלי לוי-אבקסיס, אשר הודיע השבוע כי היא מקימה מפלגה חדשה, בירכה את , אביה, "מפעל חייך חי וקיים אבא!":

דוד לוי נולד ב-1937 בעיר רבאט שבמרוקו. בן למשפחה ברוכת ילדים, שעלתה ארצה בשנת 1957 והשתקעה במעברה בעיירה בית שאן, בעמק הירדן. עם רעייתו רחל ו-12 ילדיהם הקים לוי בבית שאן את ביתו, ובה הוא מתגורר עד עצם היום הזה.

בשנותיו הראשונות בארץ עבד כפועל חקלאי ולאחר מכן כפועל בניין וטפסן. בשנות השישים החל להיות פעיל בתנועת החרות ובסיעת תכלת לבן בהסתדרות. בבחירות למועצת בית שאן הוא נבחר למועצה מטעם רשימת גח"ל, ומונה לסגן ראש המועצה המקומית. כמנהיג חברתי-לאומי, נבחר לתפקידים ציבוריים ובגיל צעיר מאוד ליו"ר הליכוד בהסתדרות.

כיום בגיל 80 הוא מוותיקי המדינאים בארץ, במשך יותר מארבעים שנות פעילותו הציבורית, מאז שנות השישים בהם היה פעיל חברתי של השכבות החלשות בתנועת החירות ועד לתפקידיו הרשמיים בממשלות ישראל, אפיינו את דוד לוי יושר מוחלט ונאמנות ללא סייג לאמונתו ולהשקפת עולמו. חזונו, אומץ לבו, מאבקיו ומעשיו הטביעו חותם מובהק על החברה הישראלית. הוא זה שהוביל ויישם רפורמה בקליטת העליה, קיצור דרך בקבלת המשכנתאות, חיסול שרידי המעברות, פרויקט "שיקום שכונות", תוכנית "בנה-ביתך", חיזוק עיירות הפיתוח, הקמת 230 יישובים, ביצור ירושלים בבניה ובפיתוח, שיקום הרובע היהודי בירושלים, הפיכת ירושלים לעיר היהודית הגדולה בישראל, ביצור מעמדה הבינלאומי של ישראל, קשירת יחסים דיפלומטיים עם 34 מדינות בעולם, ביטול החלטה המשווה את הציונות לגזענות באו"ם ועוד. רבים מן הנושאים שעליהם נאבק בעוז כחלוץ לפני המחנה הפכו במרוצת השנים לנחלת הכלל. מאחוריו כ-40 שנות עשייה אדירות הראויות לציון למען החברה והמדינה, בהן כ-37 שנה כחבר כנסת וכעשרים שנה כחבר ממשלה וסגן ראש הממשלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!