דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אחרי 28 שנים: נבחרת עיראק תוכל לארח משחקים בביתה

ב-1990, אחרי פלישת צבאו של סדאם חוסיין לכווית, אסרה פיפ"א על קיום משחקים בינ"ל במדינה | רק ביום שישי האחרון הוסר האיסור באופן רשמי, וכבר ביום רביעי יתארחו קטאר וסוריה לטורניר מקומי בעיר בצרה

אוהדי כדורגל מעיראק וסעודיה במהלך משחק ידידות בבצרה, 28 בפברואר 2018. (צילום: AP Photo/Nabil al-Jurani)
אוהדי כדורגל מעיראק וסעודיה במהלך משחק ידידות בבצרה, 28 בפברואר 2018. (צילום: AP Photo/Nabil al-Jurani)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

באוגוסט 1990 פלש צבא עיראק, אז תחת פיקודו של הנשיא סדאם חוסיין לכוויית. הצעד הצבאי היה הגורם לפריצת מלחמת המפרץ הראשונה, מספר חודשים מאוחר יותר, וגם להחלטה של התאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א) לאסור על קיום משחקים בינלאומיים בעיראק. ספק אם מי שקיבל את ההחלטה על הענישה הקשה הזאת העלה בדעתו שרק בשנת 2018 תחזור הנבחרת העיראקית לארח משחקים בינלאומיים בביתה באופן סדיר.

אחרי שביום שישי האחרון התקבלה בפיפ"א ההחלטה הרשמית לבטל את האיסור, כבר בעוד שלושה ימים תארח עיראק את קטאר וסוריה לטורניר מקומי בעיר בצרה.

כרגע ניתן אישור לאירוח המשחקים הבינלאומיים לנבחרות ולקבוצות בשלושה ערים בלבד: בצרה, העיר השנייה בגודלה במדינה; ארביל, בירת החבל האוטונומי של כורדיסטאן; וכרבלא, כ-100 קילומטרים דרומית לבירה בגדד. אם הניסיון יוכתר כהצלחה, פיפ"א תרחיב את מספר הערים שיוכלו לארח משחקים בינלאומיים.

נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו אמר לכתבים במהלך כנס של הארגון בקולומביה, כי "פיפ"א נתנה אישור לחידוש המשחקים,אבל המארגנים של האליפויות (התאחדות האסייתית – ל.ב.) צריכים לקבל את החלטה הסופית".

מי שהוביל את המהלך היה נשיא התאחדות האסייתית, סלמאן בין איברהים אל-חאליפה מבחריין, שנענה לבקשות החוזרות של התאחדות הכדורגל העיראקית. העובדה שהאישור היה צפוי להגיע, הוביל למפגש ידידות בלתי רשמי בין נבחרות סעודיה ועיראק כבר ב28 לפברואר.

במהלך 28 השנים בהן הושעתה, התקיימו רק חמישה משחקים בינלאומיים בעיראק, בפרקי הזמן הקצרים שבין פקיעת התוקף של האיסור לחידושו על ידי פיפ"א. אחרי הפלת סדאם חוסיין, וההתייצבות היחסית של המשטר בעיראק, התירה פיפ"א ב-2009 לקיים חלק מהמשחקים הבינלאומיים של הנבחרת בביתה. אך הקושי לאבטח באופן ראוי את המשחקים, והמלחמה המתמדת במדינה, גרמו לביטול האישור הזמני וחידוש ההשעיה.

נבחרת עיראק, שלא העפילה למונדיאל שיתקיים בקיץ הקרוב ברוסיה, מדורגת היום במקום ה-83 בדירוג בעולמי של פיפ"א. הנבחרת הייתה בשיאה בשנות השמונים כולל העפלה היסטורית למונדיאל 86' במקסיקו, חוותה ירידה דרמטית ביכולת במהלך השנים בהן הייתה מושעת מאירוח משחקים.

למרות הכל, הפתיעו העיראקים את כולם עם זכייה סנסציונית בגביע אסיה בשנת 2007, כשהגיעה משום מקום וזכתה בגביע הנכסף. כעת הנבחרת מתחילה להתכונן לגביע אסיה שיתקיים ב-2019 באיחוד האמירויות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!