אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל לפני שנתיים בחברון, הגיע בשובע שעבר לבית הדין הצבאי בקריה בתל-אביב לדיון בבקשתו לקצר את עונשו בחצי. הוא אחל לרצות את עונש מאסר של שנה וחצי ב-8 באוגוסט 2017, לאחר משפט ארוך ומתוקשר שכלל הגשת ערעור הן מצד פרקליטיו של אזריה והן מצד התביעה הצבאית.

באותו מעמד הביעה התביעה הצבאית התנגדות לבקשתו של אזריה, אך לא התנגדה לקיצור עונשו בשליש. התובעת הצבאית אלוף-משנה שרון זגגי פנחס טענה בפתח דבריה כי "קיצור עונש מאסר מופעל רק במקרים חריגים, אסיר מובא לוועדה רק בחלוף שני שליש מתקופת המאסר, ברוב המכריע קיצור עונש מאסר מגיע מטעמים רפואיים". זגגי פנחס הוסיפה כי "לא מתקיימים שיקולים חריגים כאלה, בראש ובראשונה אנו מבקשים להפנות את הוועדה לנסיבות וחומרת ההרשעה. לפי קביעת בית הדין המחוזי, העבירה נבעה מתוך יסוד נפשי של כוונה ולא מתוך רשלנות, או טעות".

אזריה עצמו אמר בדיון: "יריתי במחבל רוצח, שחררו אותי עוד היום". עו"ד יורם שפטל, פרקליטו של אזריה, אמר בדיון: "ככל שהפרשה הזו תסתיים מהר יותר כך ייטב לכולם. אזריה נמצא בסיוט מתמיד ובלתי פוסק זה שנתיים. החקירה החלה באופן שערורייתי כחקירת רצח עם כוונה ראשונית לכלוא אותו לכל ימי חייו. המורל בצבא יעלה ככל שהוא ישתחרר מהר יותר. אנו שבועיים לפני חג החירות ואין מועד מתאים יותר להעניק חירות לאלאור אזריה".

לדברי הפרקליט, "העונש חמור מדי גם על דעת הרמטכ"ל: לא היה דבר כזה שתוך כדי הקראת הכרעת הדין יצאה הודעה של הרמטכ"ל שקרא לאזריה לבקש הקלה עם רמז בעובי עור של פיל שהבקשה תיענה בחיוב – וכך גם קרה. בסוף הרמטכ"ל באמת הקל ב-22% מהעונש. לא היה מקרה מעולם שהוועדה דחתה בקשה לשחרור מוקדם כלפי חייל שהרמטכ"ל הקל בעונשו".