דונטלה ורסצ'ה הודיעה כי בית האופנה בהובלתה יפסיק להשתמש בפרוות החל מקולקציית החורף הבאה. "פרווה, אני מחוץ לזה" אמרה דונטלה בראיון למגזין The Economist 1843 שפורסם בשישי והוסיפה: "אני לא רוצה להרוג חיות כדי לעשות אופנה. זה לא מרגיש בסדר". ג'ונתן אקיירויד מנכ"ל מותג היוקרה הוסיף בהודעה לעיתונות כי "ורסצ'ה גאה לקחת את הצעד האתי הזה ומקווה שתהווה השראה ותעלה מודעות". עוד אמר אקיירויד ש"מוצרי הפרווה כבר כעת מייצגים חלק קטן מקו המוצרים של ורסצ'ה" והרחיב כי "זה חלק מתכנית פיתוח רחבה ובת-קיימא של החברה שכוללת בנוסף להתחייבות איתנה לעובדים לאורך שרשרת האפסקה שלנו, גם שינוי תרבותי עמוק שיטיב עם כלל העובדים".

מחזה שיילך וייעלם? חורפן (מינק) בכלוב בחווה לגידול מינקים לתעשיית הפרווה (צילום:Rokas Tenys / Shutterstock.com)

בית האופנה היוקרתי ורסצ'ה שהוקם בשנת 1978 על ידי אחיה של דונטלה ג'יאני, היה ידוע במשך שנים בשימוש שלו בפרווה כמוצר צריכה יוקרתי. דונטלה הפכה למנהלת המותג ביחד עם אחיה סנטו לאחר שג'יאני נרצח בשנת 1997.

החלטתה של ורסצ'ה מצטרפת ללא מעט בתי אופנה ומותגים שחדלו להשתמש בפרווה במוצריהם כדוגמת קלווין קליין שהוציא את הפרווה ממוצריו כבר ב-1996, ראלף לורן, טומי הילפיגר וג'ורגיו ארמני. באוקטובר האחרון הודיעה חברת גוצ'י כי גם היא תפסיק להשתמש בפרווה. "לדעתכם זה עדיין מודרני להשתמש בפרוות?" אמר אז מרקו ביזארי הנשיא והמנכ"ל של גוצ'י. "אני חושב שלא וזו הסיבה שהחלטנו לא לעשות את זה, זה טיפה מיושן". עוד הוסיף כי "אחריות חברתית היא אחד מערכי הליבה של ג'וצי ואנו נמשיך להתאמץ לפעול בצורה שתעשה טוב לסביבה ולבעלי החיים".

קיטי בלוק, נשיאת Humane Society International אמרה בתגובה להכרזה כי "החדשות שורסצ'ה מוותרת על פרווה הן רק האחרונות בגל רחב של הצהרות דומות מהעילית של אופנת היוקרה. זה ברור שמעצבים מזהים שעיצוב, לבישת פרווה וקידום פרווה זה מיושן". עוד הוסיפה בלוק כי "הצרכנים המודרניים לא רוצים להיות מקשורים עם הסבל והמוות של מאה מיליון חיות בשנה בתעשיית הפרווה".