דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרס ישראל התשע"ח

פרס ישראל / פרופ' נאוה בן צבי היא כלת פרס ישראל למפעל חיים בתחום החינוך

ועדת הפרס: "חלוצה בתחום הנגשת החומרים לאינטרנט מתוך הבנה שילדים לומדים ומפנימים דרך למידת חוויות" | בן צבי נמנתה על מקימות האוניברסיטה הפתוחה, הקימה את אתר האינטרנט "סנונית", וכיהנה כנשיאת מכללת הדסה

מתוך חשבון הטוויטר של השר נפתלי בנט (צילום מסך מתוך טוויטר).
מתוך חשבון הטוויטר של השר נפתלי בנט (צילום מסך מתוך טוויטר).

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע אתמול (שני) על כלת פרס ישראל למפעל חיים בתחום החינוך, פרופסור נאוה בן צבי וברך אותה על זכייתה בפרס. בן צבי היא ממייסדות האוניברסיטה הפתוחה, נשיאת מכללת הדסה, שפעלה לקידום מנהיגות נשים ושילוב נשים חרדיות ומגזרים באקדמיה.

ועדת הפרס ציינה כי "פרופ' בן צבי, הייתה  פרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית בירושלים, יו"ר המרכז ללימודי מדעים. בשנות ה-70 נמנתה עם צוות שהקים את האוניברסיטה הפתוחה ממניעים של הנגשת ההשכלה לכלל האוכלוסייה. בן צבי היא חלוצה בתחום הנגשת החומרים לאינטרנט מתוך הבנה שילדים לומדים ומפנימים דרך למידת חוויות. עוד פעלה פרופ' בן צבי לחזק תכניות לימודים בתחום המתמטיקה ובכלל ומכהנת כיו"ר המרכז הישראלי למצוינות בחינוך אשר נותן מענה לתלמידים מצוינים מכל מגזרי האוכלוסייה בארץ. היא עסקה בקידום מנהיגות נשים בתחומי הבריאות והובילה את הכנסתם של מיעוטים אתניים, מגדריים ובעלי לקויות למידה להשכלה הגבוהה בישראל. פעלה לשילוב חרדים במוסדות להשכלה גבוהה. נאוה הוזמנה לכהן כחברה ביוזמה הבינלאומית של האומות המאוחדות המכונה Academic Impact שמטרתה לתמיכה אקטיבית העקרונית של זכויות אדם, אוריינות, קיימות ופתרון סכסוכים".

בראש הוועדה עומדת השופטת בדימוס שרה פריש. וחברים בה הגב' איריס ראור-ברץ, מר דוד בארי, מר אבי בלשניקוב והאלוף במילואים רון טל.

בן צבי, כימאית בהכשרתה, נולדה בירושלים, ב-1943, לגד ליבלינג שברח מגרמניה לפני מלחמת העולם השנייה, ולציפורה שעלתה לארץ ישראל מרוסיה. היא סיימה תואר ראשון בכימיה ופיזיקה ב-1963, תואר שני בכימיה ב-1965 ותואר שלישי בכימיה ב-1970 – כולם באוניברסיטה העברית.

בשנת 1968 החלה את הקריירה האקדמית שלה באוניברסיטה העברית כעוזרת הוראה במכון לכימיה. בשנות ה-70 נמנתה עם החבורה הקטנה והצעירה שהקימה את האוניברסיטה הפתוחה, פיתחה חומרי למידה במדעי הטבע, בעיקר בכימיה, הייתה מרצה בכירה וראש צוות הערכה, חברה בתת-ועדה על של מדעי החיים והטבע וחברת מועצה באוניברסיטה הפתוחה מ-1975 ועד 1985.

בשנים 1975-1985, הפיקה בארצות הברית את הסדרה המדעית "עולם הכימיה" (The World of Chemistry), ביחד עם צוות מדענים. בשנת 1985 שבה אל האוניברסיטה העברית בדרגת מרצה בכירה ולאחר מכן מונתה לפרופסור מן המניין. ב-1992 מונתה לראש המרכז ויו"ר החוג להוראת המדעים באוניברסיטה העברית, ובין השנים 1992–1999 הקימה וניהלה את המרכז למולטימדיה באוניברסיטה העברית, אשר מיועד לקידום ההוראה בחינוך הגבוה.

בשנת 1994 הקימה את אתר האינטרנט החינוכי "סנונית" שעל פעילותו זכתה בפרסים רבים. בשנת 1999 מונתה לנשיאת מכללת הדסה וכיהנה בתפקיד זה עד 2012. כיום היא משמשת כיו"ר של מספר ועדות לאומיות בתחום החינוך. בנוסף, היא עמיתה בינלאומית של האגודה האמריקנית לקידום המדע.

עוד השתתפה ביוזמה לקידום של מנהיגות נשים בתחום הרפואה במזרח התיכון, במסגרת פרויקט "ELAM".‏היא  מילאה וממלאת בהתנדבות תפקידים בכירים בגופים מרכזיים כולל ייצוג של ישראל בארגון "אימפקט אקדמי" (Academic Impact) של האו"ם, יו"ר של תחרות המדענים הצעירים בישראל, יו"ר הוועד המנהל של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים, ויו"ר הוועדה למדע וטכנולוגיה לחטיבות הביניים של משרד החינוך. בן צבי נמנתה עם מדליקי המשואות בטקס הדלקת המשואות שבפתיחת יום העצמאות תשס"ז.‏ בשנת 2008 מונתה על ידי שרת החינוך, יולי תמיר, ליו"ר הוועדה לבדיקת הוראת המתמטיקה במערכת החינוך. היא חברה במועצת החינוך של העיר ירושלים ובוועדות נוספות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!