דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטרופולין

המאוגדים / הנשק של חברות האוטובוסים בתחרות על לב הנהגים - הסכם קיבוצי

מטרופולין, חברת ההסעים שזכתה בשנה שעברה במכרז להפעלת 64 קווים באיזור חולון והשרון, מתגאה בשכר הגבוה בענף -43 שקלים בשעה | המחסור בנהגים גדול והתחרות קשה | "נהג האוטובוס הוא מוביל דרך", אומרים בחברה

כנס הכשרת נהגים של מטרופולין (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מטרופולין).
כנס הכשרת נהגים של מטרופולין (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מטרופולין).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שחתמו על הסכם קיבוצי תקדימי, במטרופולין פועלים כעת להגדיל את מצבת הנהגים ומזמינים מועמדים לרכוש רישיון נהיגה על אוטובוס, על חשבון החברה. בשני כנסים שהתקיימו החודש השתתפו כארבע מאות מועמדים, ובחברה קורצים גם לנהגי האוטובוסים בחברות המתחרות עם השכר הגבוה בענף – 43 שקלים לשעה, לעומת 39 אצל המתחרים.

מנכ"ל מטרופולין אילן קרני, אמר בכנס כי החברה פועלת ותמשיך לפעול על מנת לשפר את תנאיו של נהג התחבורה בישראל: "נהג האוטובוס הוא מוביל דרך, המחזיק בידיו מקצוע חשוב ואיכותי, ועל כן יש מקום לתגמול בהתאם. נמשיך להוביל שינוי ולקדם את מעמד הנהג כערך מרכזי".

מיד עם החתימה על ההסכם הקיבוצי, יצאה החברה בקמפיין טלוויזיוני לגיוס נהגים. ההסכם במטרופולין כולל גם התחייבות לאמץ את מודל אגד – תוספת ותק של 1% שכר לשנה, במידה ואכן יתחיל להיות מיושם באגד.

כיום חסרים בשוק התחבורה הציבורית (ובכלל זאת גם בקרב נהגי ההיסעים) כ-3,000 נהגי אוטובוסים, והתחרות בענף גדולה מאוד. את הדי ההסכם ניתן לראות גם במודעות פרסום שפרסמה חברת התחבורה הציבורית דן, בה הדגישה, תחת הכותרת 'שלא יעבדו עליכם!' שבימים אלו נמצאת אף היא במו"מ עם ההסתדרות לקראת חתימה על הסכם קיבוצי דומה, שיעלה את ערך השעה ל-43% ויעניק תוספת ותק בשיעור של אחוז.

בעבר, מסלול ההכשרה לנהגי האוטובוסים היה בן עשרה חודשים. כעת מציעה מטרופולין למועמדים המבקשים להקלט בה, הליך הכשרה בן חודשיים-שלושה בלבד, שעלותו המוערכת למעלה מ-10,000 ש"ח וממומן במלואו על ידי החברה. בנוסף מציעה מטרופולין למסיימי המסלול גם מענק ייחודי בשווי של עד 5,000 שקלים.

ההסכם הקיבוצי במטרופולין נחתם בין היתר על רקע זכייתה ביולי 2017 במרכז להפעלת 65 קווי התחבורה הציבורית באיזור שרון-חולון – 450 אוטובוסים, אשר יצריכו הגדלה משמעותית של מצבת כוח האדם בה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!