לאחר שחתמו על הסכם קיבוצי תקדימי, במטרופולין פועלים כעת להגדיל את מצבת הנהגים ומזמינים מועמדים לרכוש רישיון נהיגה על אוטובוס, על חשבון החברה. בשני כנסים שהתקיימו החודש השתתפו כארבע מאות מועמדים, ובחברה קורצים גם לנהגי האוטובוסים בחברות המתחרות עם השכר הגבוה בענף – 43 שקלים לשעה, לעומת 39 אצל המתחרים.
מנכ"ל מטרופולין אילן קרני, אמר בכנס כי החברה פועלת ותמשיך לפעול על מנת לשפר את תנאיו של נהג התחבורה בישראל: "נהג האוטובוס הוא מוביל דרך, המחזיק בידיו מקצוע חשוב ואיכותי, ועל כן יש מקום לתגמול בהתאם. נמשיך להוביל שינוי ולקדם את מעמד הנהג כערך מרכזי".
מיד עם החתימה על ההסכם הקיבוצי, יצאה החברה בקמפיין טלוויזיוני לגיוס נהגים. ההסכם במטרופולין כולל גם התחייבות לאמץ את מודל אגד – תוספת ותק של 1% שכר לשנה, במידה ואכן יתחיל להיות מיושם באגד.
כיום חסרים בשוק התחבורה הציבורית (ובכלל זאת גם בקרב נהגי ההיסעים) כ-3,000 נהגי אוטובוסים, והתחרות בענף גדולה מאוד. את הדי ההסכם ניתן לראות גם במודעות פרסום שפרסמה חברת התחבורה הציבורית דן, בה הדגישה, תחת הכותרת 'שלא יעבדו עליכם!' שבימים אלו נמצאת אף היא במו"מ עם ההסתדרות לקראת חתימה על הסכם קיבוצי דומה, שיעלה את ערך השעה ל-43% ויעניק תוספת ותק בשיעור של אחוז.
בעבר, מסלול ההכשרה לנהגי האוטובוסים היה בן עשרה חודשים. כעת מציעה מטרופולין למועמדים המבקשים להקלט בה, הליך הכשרה בן חודשיים-שלושה בלבד, שעלותו המוערכת למעלה מ-10,000 ש"ח וממומן במלואו על ידי החברה. בנוסף מציעה מטרופולין למסיימי המסלול גם מענק ייחודי בשווי של עד 5,000 שקלים.
ההסכם הקיבוצי במטרופולין נחתם בין היתר על רקע זכייתה ביולי 2017 במרכז להפעלת 65 קווי התחבורה הציבורית באיזור שרון-חולון – 450 אוטובוסים, אשר יצריכו הגדלה משמעותית של מצבת כוח האדם בה.