דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

#9 דרך הפיצוחייה של פוריידיס

יום שישי בצהריים, השמש בשמיים הכחולים בהירים, ואני עושה את דרכי לפוריידיס. כבר כמה שנים שיש בי רצון לפנות שמאלה או ימינה, תלוי אם אני מגיע ממזרח או מערב בצומת פרדיס ולהיכנס פנימה לתוך הכפר. באתי לראות מה המצב של קבוצת הכדורגל המקומית הלא היא הפועל בני פוריידיס שעלתה בשנה שעברה מליגה ג' ומהר מאוד מרגישה בבית בליגה ב' ובליווי מאות אוהדים מדי שישי היא נמצאת בצמרת הטבלה.

עליתי על קו 921 מתחנת חוף-כרמל הודות לנהג שפתח לי אחרי שכבר סגר את הדלת. ירדתי בתחנת פוריידיס-שוק ותחלתי לחצות את הכביש, לכיוון הצומת הקטנה בכניסה בה מתנקזים כל אפשרויות הקולינריה במזרח התיכון. בתור לכספומט פגשתי את מוניר שאמר לי שאם אני רוצה להגיע למגרש אז חבל שירדתי פה כי הוא בכלל בצד השני ועוד יש עלייה ארוכה, אמרתי לעצמי שאני לא מפחד מדרך ארוכה וזאת תהיה הזדמנות נהדרת לטייל בין הסמטאות.

בתחילת העלייה פוגשים אותי שני ילדים בקולנועית שמנסים לברר מי זה הבחור שמסתובב אצלם בבית. כששמעו שאני בדרכי למשחק כדורגל גם הם דאגו להגיד לי שיש הרבה הליכה, לצערי הם לא הזמינו אותי לטרמפ. שלוש דקות אחר כך אני נכנס לחנות פיצוחים משפחתית מלאת כל טוב ומבקש 100 גרם גרעיני חמנייה, היה להם חשוב להביא לי על הגרם וחיכיתי בסבלנות, כשגילו שאין להם עודף לשקלים שהבאתי הם גם מילאו לי קצת גרעיני דלעת, תמיד טוב שיהיה.

לאחר טיפוס מדרגות, עצירה להתנשפות ותחרות סמויה בעלייה עם צמד ילדים קטנים על טרקטורון שמותאם להם, הגעתי למגרש המקומי, שם עמד לו בחנייה פארס שדג אותי בחכתו והחל לברר מי אני ומה מעשיי. מסתבר שהוא גר ממול, פעם שיחק בקבוצה והיום כבר אין לו קשר אז עכשיו הוא עובד בחוף הבונים ובכלל אוהב את הים.

אחרי שנפרדתי מפארס הבנתי שהכניסה ליציע לא תהיה פשוטה, אני עכשיו באזור השחקנים ועלי לעשות סיבוב ולהגיע לצד השני, הבנתי שלהכנס בדרך קיצור לא יעבוד והצטרפתי להילאל וחאלד בכיתה ד' שהיו גם הם בכיוון. בשיחה שבה פערי השפה היו בולטים גיליתי שהילאל הוא השוער של הקבוצה שלו ושהוא אוהד את ריאל מדריד, חאלד לעומת זאת לא ממש אוהב כדורגל ובא רק בגלל שהוא הולך לפגוש את אבא שלו שם, בדרך הם גם הראו לי את בית-הספר שבו הם לומדים.

הגענו סוף סוף למגרש. 400 אוהדים בכל הגילאים מגיעים בטפטופים, בחוץ קיוסק בגז' עם שני אנשים שמוכרים קפה שחור, קולה בכוס, חטיפי שוקולד ושקית גרעינים אישית. כל היציע עם השקית האישית הזאת כאילו יצאו במבצע של שקית לכל ילד. ביציע אוהדים שרים לאופיר חלוואני, אותו אחד שכיכב בעבר במכתש במדי הפועל רמת גן, רק שאת הבניינים מסביב והסביח החליף מגרש עם אחד הנופים הכי יפים בארץ אשר צופה לים התיכון.

מגרש כדרגל פוריידיס (צילום: צור רוזנצוויג)
מגרש כדרגל פוריידיס (צילום: צור רוזנצוויג)

ניצחון זו הדרישה במשחק מול דלית אל כרמל, עוד 3 נקודות שיקרבו אותה למקום בפלייאוף. על הדשא משחק חד-צדדי לטובת הקבוצה המקומית, מהחלק העליון של ליגה ב' צפון ב' שכבר 15 דקות מהפתיחה הובילה 0:1. מנסור שיושב מאחורי מספר לי שהוא מפוריידיס, אוהב מאוד לרוץ ושלפני שלושה שבועות הוא רץ 10 קילומטר במרתון תל-אביב ובדיוק כשפוריידיס החמיצו באחד על אחד את המסגרת הוא הראה לי תמונות שלו מחייך בנקודת הסיום. מנסור עובד כמייצר מסגרות זכוכית ביום-יום וגם יש לו מנוי למכבי חיפה, אבל השנה הוא מספר שהוא מחייב את עצמו ללכת למשחקים של פוריידיס בשביל לראות קצת ניצחונות.

המון אוהדים הגיעו אך קולם בקושי נשמע, פה מחיאות כפיים ושם קריאות לילדים לבוא להתיישב לידם ולא לעשות בלאגן. עם פתיחת המחצית השנייה מתיישב לידי איש הביטחון והתחיל לתשאל אותי מה אני עושה פה, את מי אני אוהד. כשגילה שאני מטבריה התלהב והחל לספר שהתגורר שם ארבע שנים. שאלתי לשמו והוא מצידו לא היה מוכן לספר בטענה שאסור לו, שמר על סודיות מוחלטת.

ביינתים הדקה היא דקה 75 וכבר 0:6 למקומיים על הפועל דליית אל-כרמל, השחקנים מחויכים ומרוצים ועם שריקת הסיום, האוהדים סוף סוף החליטו להפעיל את הבידורית ושמו קצת מוזיקה, זה נתן לי את האות להתחיל ללכת חזרה לצומת, בדרך פגשתי שוב את הזוג של הפיצוחייה. הפעם הם ישבו ברוגע על כיסאות מפלסטיק מחוץ לחנות ונופפו לי לשלום. הגעתי לתחנה של אוטובוס מספר 836 לו חיכיתי רבע שעה, לא נורא, העיקר שהמושב האחורי היה פנוי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!