דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועידת הנגב

ועידת הנגב ה-8 / הבדואים זועמים על ועידת הנגב המתקיימת בדימונה: "ועידת היהודים"

"הכנס שאמור למנף את הנגב ולהביאו למרכז התודעה, לא נותן במה לבדואים בנגב המונים כ-250,000", כתב במכתב זועם טלאל אל קרנאוי ראש עיריית רהט, וחבר מפלגת העבודה | הכנס העלה על נס את תרומתן של עיירות הפיתוח למדינת ישראל

ראש עיריית רהט טלאל אלקרינאוי והמכתב ששלח בו הוא מחרים את ועידת הנגב (צילום: צביקה ארן, מתוך ויקימדיה)
ראש עיריית רהט טלאל אלקרינאוי והמכתב ששלח בו הוא מחרים את ועידת הנגב (צילום: צביקה ארן, מתוך ויקימדיה)
יהל פרג'

ועידת הנגב, המתקיימת זו השנה השמינית עוסקת הפעם בהצדעה לתושבי עיירות הפיתוח, ומתהדרת במצעד מרשים של דוברות ודוברים, הנוגעים לעניין. בין הדוברים ניתן למצוא את דוד דרעי יוצר הסדרה 'סאלח, פה זה ארץ ישראל', דינה דיין שהתמודדה על ראשות מפלגת העבודה, יוחנן לוקר יו"ר כי"ל ועוד, זאת לצד יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג, שר הפנים אריה דרעי, בני ביטון ראש עיריית דימונה וראש הממשלה נתניהו.

מי שלא התרשמו מהנסיון הכן להביא להציג פנים מרובות של הנגב מבחינה מגדרית ועדתית, היו אלו הבדואים, ובמיוחד ראש עיריית רהט, טלאל אל קרנאוי, חבר מפלגתו של הרצוג שנאם בכנס, ששלח מכתב זועם למארגני הוועידה בו הוא מכנה את הוועידה "ועידת היהודים".

"לאחר עיון מקיף בלו"ז כנס ועידת הנגב ה-8 חשתי אכזבה רבה מחוסר שילוב נציגי הבדואים בנגב בכנס הנדון", כותב אל קרנאוי. "הכנס שאמור למנף את הנגב ולהביאו למרכז התודעה, לא נותן במה לבדואים בנגב המונים כ-250,000 ומהווים שליש מתושבי הנגב, ואשר הם חלק חשוב ונכבד מהמרקם הקיים בנגב. מדברים על שיוויון הזדמנויות מלא לתושבי הדברום ובכנס אין ייצוג לבדואים בכלל, ולא נכללו במסגרת תיאום הוועידה. כיצד ישמע קולנו??? לאור זאת החלטנו להחרים את ועידת הנגב מאחר והיא ועידת היהודים ולא הנגב", ובנימה סרקסטית אל קרנאוי מסיים, "תמשיכו כך!!! בנגב ייבחן העם".

שר הפנים דרעי, התייחס בסוף דבריו לסוגיה: "צבט לי הלב לראות את הפחונים של הבדואים בנגב", אמר השר, "אך אני מעיד שזאת הממשלה שמשקיעה בכסף הכי הרבה לבדואים יותר מכל הממשלות הקודמות, אני קורא לאחי ורעי הבדואים, אנא קחו את ההזדמנות, שתפו פעולה – ופעם אחת ולתמיד בעזרתכם נמחה את הכתם".

למרות ההחרמה אותה יזם אל-קרנאוי, היו בין מקבלי אות 'מייסד הנגב' ח׳יר אלבז תושב תל שבע, שקיבל תעודה מידיו של השר אריה דרעי, וגם דר' יסמין אבו פריחה, מייסדת ומנכ"לית ג'נסיס.

ח׳יר אלבז תושב תל שבע, מקבל תעודת 'מייסד הנגב', מהשר אריה דרעי (צילום: יח"צ)
ח׳יר אלבז תושב תל שבע, מקבל תעודת 'מייסד הנגב', מהשר אריה דרעי (צילום: יח"צ)

תגובת המשרד והרשות לפיתוח הנגב: אנו פועלים באופן מתמיד לקידום החברה הבדואית בנגב ובשיתוף פעולה מלא עם הציבור הרחב ועם ראשי הרשויות הבדואיות.
במסגרת גיבוש תכני הועידה נעשתה פניה לראשי הרשויות הבדואיות להשתתף בתכני הועידה כך ש כל טענה על אי שילוב נציגי החברה הבדואית בועידה משוללת כל יסוד. נעשתה פניה לראש מועצת חורה שאישר את השתתפותו כמשתתף בכיר בפאנל המרכזי וביטל וראש עיריית רהט בחר שלא להשתתף. על אף זאת ובדומה לשנים קודמות, גם השנה משולבים בתוכנית הוועידה נציגים בכירים ואנשי ציבור מהמגזר הבדואי, ואנו גאים להעניק במעמד הוועידה, שמצדיעה לעיירות הפיתוח, את אות חלוץ הנגב לח׳יר אלבז, תושב תל שבע.

תגובתיהם של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ומארגני הכנס לא הגיעו עד למועד פרסום הכתבה, ויפורסמו לכשיגיעו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!