דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אחרי 24 שנים והישגים רבים, השחיין גיא ברנע הודיע על פרישה מהענף

שיאן ישראל ב-50 מ' גב, שייצג את ישראל באולימפיאדת בייג'ינג וזכה במדליות באליפויות אירופה הודיע אמש (ג') על פרישה במסיבת עיתונאים | "לייצג את המדינה בבמות הגדולות זו זכות גדולה"

גיא ברנע (צילום: עמית שיסל, עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי)
גיא ברנע (צילום: עמית שיסל, עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השחיין האולימפי גיא ברנע, אחד מסמלי ההיכר של השחייה הישראלית בעשור האחרון, הודיע אמש (ג') על פרישה בגיל 30. את הודעת הפרישה מסר במסיבת עיתונאים מיוחדת במשרדי הוועד האולימפי.

ברנע מחזיק עד היום בשיא הישראלי במשחה ל-50 מטרים גב עם 23.25 שניות. הוא אלוף ישראל מ-2006 עד 2017 במשחי הגב, פרפר וחתירה. ברנע זכה לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 בהם הגיע לחצי הגמר ב-100 מטרים גב וזכה בשלוש מדליות באליפויות אירופה במשחה 50 מ' גב.

גיא ברנע במכביה, 2009 (צילום: BASWIM)
גיא ברנע במכביה, 2009 (צילום: BASWIM)

במסיבת העיתונאים אמר ברנע בהתרגשות רבה: "לפני 24 שנים למדתי לשחות בבריכה קטנה בעומר ונשאבתי לענף ספורט מדהים שעיצב את האופי שלי, אפשר לי לעשות את מה שאני אוהב בכל יום ובכל העולם, והפגיש אותי עם אנשים מיוחדים שהפכו להיות חלק מחיי. היום לאחר אחת-עשרה אליפויות עולם, אולימפיאדה אחת, עשרות אליפויות ישראל ואליפויות אירופה, אני מסיים פרק ומפסיק את הפעילות התחרותית שלי בספורט".

השחיין הוותיק התייחס לתקופה הקשה שהובילה להחלטה לפרוש: "אחד הדברים הכי מאתגרים בדרכו של ספורטאי, הוא המלחמה העצמית להאמין בעצמך ובדרך שלך כמעט בכל זמן נתון, ובעיקר ברגעים הפחות קלים – בתקופות שלא הולך באימונים, בתקופות שלא בא לך לראות את המים ולהריח את הכלור יותר, לאחר תחרויות בהן אתה לא משיג ולפעמים לא מתקרב למה שציפית להשיג, בעונות בהן אתה לא מתקדם, בתקופות שאתה פצוע ובתקופות שהגעת כל כך כל כך קרוב למטרה שלך אבל חסרו לך מאיות בודדות ואתה נשאר עירום לאחר שהשקעת את כל המאמץ במשך שנה שלמה ובעצם כמה שנים. גם שם אתה צריך להאמין בעצמך, לפעמים אמונה עיוורת. בעזרת הסביבה התומכת שהיתה לי, הצלחתי לעשות זאת ולאט לאט למדתי לתכנת את עצמי לחשוב ככה ולהאמין בעצמי כל הזמן".

השחיין גיא ברנע מודיע על פרישה (גיא יחיאלי / באדיבות הוועד האולימפי)
השחיין גיא ברנע מודיע על פרישה (גיא יחיאלי / באדיבות הוועד האולימפי)

ברנע הביא כבוד רב לשחייה הישראלית, הוא השתתף ב-11 אליפויות עולם, יותר מכל שחיין ישראלי אחר בכל הזמנים, שני הישגיו המרשימים באליפויות העולם היו מקום 6 בשנגחאי 2011 ב-50 מטרים גב בבריכה ארוכה ומקום 7 בברצלונה 2013 ב-50 מטרים גב בבריכה ארוכה, ובמשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 בהם הגיע לחצי הגמר ב-100 מטרים גב. יש לו גם שלוש מדליות מאליפויות אירופה: שתי מדליות ארד בבודפשט 2010 ובדברצן 2012 ומדליית כסף בבריכה קצרה בצ׳רטרס 2012. אליפות אירופה האחרונה שהשתתף בה הייתה ב-2017 בבודפשט בה לא הצליח להעפיל לגמר וסיים במקום ה-24.

Packing these mamas for a swim clinic far away ✈️????????????

Posted by Guy Barnea on Tuesday, October 18, 2016

 

"לייצג את המדינה בבמות הגדולות זו זכות גדולה שאנו הספורטאים זוכים לה. גם יש משהו מאוד מיוחד בלהיות ספורטאי ישראלי בתחרויות האלו. חוץ מהאבטחה הכבדה, כמות האהבה שמקבלים מהארץ היא לא נורמלית. ברגע שעליתי שלב, או העפלתי לגמר, או מדליה במקרה הטוב, כמות האהבה שאתה מקבל מכל מי שפגשת אי פעם בערך היא מטורפת. היתה לי זכות ענקית לייצג את המדינה ביחד עם החברים שלי לנבחרת בזמנים מתוחים במדינה, כשכל ידיעה משמחת על הישג בספורט עשתה טוב לכולם, וגם במקומות גיאוגרפיים מתוחים כמו דובאי וקטאר בהן לבשנו את מדי ישראל בגאווה ענקית למשמע שריקות בוז מהקהל".

מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, אמר: "לי באופן אישי היתה הזכות להכיר וללוות את גיא במשך שנים רבות. אני יכול להגיד שגיא הוא בין השחיינים הבולטים בשחייה הישראלית. הוא בין השחיינים האינטליגנטיים והכריזמטיים בענף מאוד אכזרי. הוא היה דמות מאוד דומיננטית ותמיד היה אופטימי, גם בתחרויות הקשות, והתרומה שלו לנבחרת לאורך השניים היתה מאוד משמעותית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!