דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קופת חולים מאוחדת

קופ"ח מאוחדת / ביה"ד לעבודה ביטל השבתת מרפאות 'מאוחדת' לפני שהתחילה

הבוקר (ד') הכריז ועד עובדי מאוחדת על השבתה כללית של מרפאות הקופה החל מ-13:00, אך עקב פניית הנהלת הקופה לביה"ד לעבודה - השביתה בוטלה | העובדים נוקטים עיצומים זה עשרה ימים, וטוענים לעיכוב המו"מ עמם ע"י הנהלת הקופה: "הגיע הזמן לשים סוף לאותם עיוותי שכר ולמשכורות הרעב במאוחדת"

קופת חולים מאוחדת (צילום ארכיון: קובי גדעון  פלאש90)
קופת חולים מאוחדת (צילום ארכיון: קובי גדעון פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ביטל את ההשבתה של מרפאות קופת חולים מאוחדת, דקות ספורות לפני שהיתה אמורה להתחיל. זאת עקב בקשת הנהלת הקופה לצו מניעה. השביתה, שהוכרזה הבוקר (רביעי), היא חלק מסכסוך העבודה שמנהלים עובדי הקופה בשבועות האחרונים במחאה על גרירת רגליים של ההנהלה, לטענתם, במו"מ עמם לחידוש ההסכם הקיבוצי בקופה. 

השופטת חנה טרכטנגוט הוציאה צו ארעי למניעת השביתה. "לנוכח מהות הסכסוך, הפגיעה הקשה הצפויה למבוטחים והעובדה שהצדדים, כעולה מהבקשה, נמצאים במו"מ ולנוכח מאזן הנוחות, ניתן בזאת צו ארעי לפיו לא תתקיים שביתה מלאה של פעילות
המרפאות היום החל מהשעה 13:00", כתבה השופטת, "אין בהחלטה כדי למנוע מהמשיבים להמשיך בעיצומים כפי שנקטו בהם עד עתה (אין בכך כדי הבעת דעה של ביה"ד על עיצומים אלו)". עוד קבעה השופטת טרכטנגוט כי מחר בשעה 9:00 יתקיים דיון בנוכחות הצדדים מול השופטת כרמית פלד.

מנכ"ל מאוחדת, זאב וורמברנד, הביע "תקווה כי ועד העובדים יתנהל באחריות שמאפיינת אותו בדרך כלל, ויאפשר מיצוי המשא ומתן שהקופה מנהלת עם משרדי האוצר והבריאות לצמצום פערי השכר ולרווחת כלל עובדי הקופה ולקוחותיה." עוד נמסר מההנהלה כי כל הפעילות במרפאות מאוחדת, המכונים והמעבדות ממשיכה להתקיים כסדרה, כמו גם הפעילות בקליניקות הפרטיות של הרופאים העצמאיים המשרתים את לקוחות מאוחדת ברחבי ישראל.

בהכרזת השביתה מסר הוועד כי היא מגיעה לאחר עשרה ימים של עיצומים, וזאת לדבריהם בעקבות "גרירת רגליים וסחבת במו״מ מצד ההנהלה" בנוגע להסכם שכר חדש בקופה, ונקיטת צעדים חד צדדים של ההנהלה. בהנהלת 'מאוחדת' כינו את השביתה 'פראית' והודיעו כי יפנו לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צו מניעה כנגדה.

שלה ונטורה, יו״ר ועד עובדי מאוחדת אמרה עם ההכרזה על השביתה  כי ״מדובר בהנהלה אטומה ומנוכרת – גם כלפי מבוטחיה ובעיקר כלפי עובדיה. עד היום לא קיבלנו שום הצעה עניינית ורצינית בהליך המו״מ להסכם שכר חדש בקופה. כולנו נחשפנו לדוח הממונה על השכר שפורסם לפני שבוע המצביע על פערי שכר של עשרות אחוזים בין עובדי מאוחדת לעובדי הקופות האחרות. המצב הזה לא יכול להימשך! עם כל הצער והפגיעה במבוטחים – הגיע הזמן לשים סוף לאותם עיוותי שכר ולמשכורות הרעב במאוחדת״.

מנכ"ל מאוחדת, זאב וורמברנד, אמר כשהוכרזה השביתה כי "ועד העובדים מתנהל לצערי בחוסר אחריות ופוגע לצערי פגיעה מיותרת, כפולה ולא חוקית", אומר וורמברנד, "מיותרת – כי ראשי הועד יודעים שהנהלת הקופה בראשותי עושה את המרב למול משרדי הבריאות והאוצר – הן מול הממונה על השכר והן מול אגף התקציבים, כדי לשפר את שכר עובדי מאוחדת ולתקן עיוותים שאכן קיימים לעומת קופות אחרות. יתרה מזאת, ראשי הועד יודעים שמצאנו בשיחות אלו אוזן קשבת ונכונות לצמצם את הפערים הקיימים בשכר. כפולה – כי העיצומים הללו פוגעים לא רק בלקוחות אלא גם בשכר העובדים – דווקא עתה, ערב הפסח. ולא חוקית – כי ההסכם הקיבוצי שעודנו בתוקף מחייב שקט תעשייתי ושולל עיצומים."

המנכ"ל קורא לראשי הוועד "להתעשת ולבטל את השביתה לאלתר כדי לאפשר להנהלת הקופה למצות את השיחות עם משרדי האוצר והבריאות עד מיד לאחר החג". וורמברנד הדגיש כי "כל עוד העובדים משבשים את השירות ללקוחות בניגוד לחוק, לא יתקיים כל משא ומתן בין הקופה לממשלה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!