דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מנצחים ומפסידים / מנצח: מאור בוזגלו במסר של שלום עם קפטן נבחרת איראן לשעבר

וגם - האתלטית המבוגרת ביותר בעולם שברה שיא גילאים בגיל 102 | חברת 'טופמן' מוציאה חולצה שערורייתית שלועגת לאסון הילסברו | מכבי הרצליה בצניחה חופשית לליגה א' ודיוויד בלאט בדרך לתואר אירופאי עם דרושפאקה?

מאור בוזגלו במדי מכבי חיפה (באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה)
מאור בוזגלו במדי מכבי חיפה (באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ומראה שאפשר אחרת: מאור בוזגלו

ליאור ברטל

מאור בוזגלו, שחקנה הפצוע של מכבי חיפה נמצא בטיפולים רפואים בלונדון. במהלך אחד הטיפולים פגש בוזגלו למפגש אקראי את הקפטן לשעבר של נבחרת אירן אשקאן דג'אנה, השניים הצטלמו ביחד לתמונה שמראה שבספורט אפשר גם אחרת. השחקן העלה ביום ראשון את התמונה בטוויטר וכתב: "בכדורגל החוקים שונים ויש שפה אחת בלי דעות קדומות ובלי מלחמות. קפטן נבחרת איראן ואני מוכיחים שאפשר אחרת".

דג'אנה נולד בטהרן, אך היגר עם משפחתו בגיל צעיר לגרמניה.  הוא גדל בקבוצת הרטה ברלין,שיחק בנבחרות הצעירות של גרמניה, זכה באליפות גרמניה עם וולפסבורג ושיחק בליגה האנגלית במדי פולהאם. לנבחרת אירן הצטרף לפני שש שנים והספיק לשחק 48 משחקים. כרגע דג'אנה פצוע וללא לקבוצה וככל הנראה לא יחזור עוד לייצג את הנבחרת האירנית בקרוב.

מפסידה בצניחה: מכבי בהרצליה

צור רוזנצוויג

בשקט ובאין מפריע, בזמן שכולם מדברים על ההצלחה של הפועל חדרה או ההתדרדרות של הפועל כפר סבא, נמצאת לה מכבי הרצליה ממעמקי הליגה הלאומית אותה מכבי הרצליה של אולג נדודה ושולי גילארדי  ואותה הרצליה בה שיחקו רק לפני עשור אבי ריקן, תומד חמד ומהארן ראדי.

הקבוצה שתקעה יתד בליגה הלאומית ורק מחכה לרגע המיוחד שלה כדי להיפרד יפה מהליגה אותה מאוד אוהבת, כנראה תצטרך להתחיל להתרגל לדרבי הרצלאי בליגה א'. השבוע סגרה הקבוצה 7 משחקים ללא ניצחון והיא נמצאת במקום הלפני אחרון מרחק של 12 נקודות מחוף מבטחים. עם שחקן העבר והמאמן עופר טלקר על הקווים ינסו בהרצליה להציל מעט מהכבוד האבוד, אך מה שמסתמן הוא שעשור לאחר שירדה מליגת העל, היא תרד שוב ומי יודע מתי היא עוד תשוב.

מנצחת ועד 120: ג'וליה "הוריקן" הוקינס

יאיר צוקר

אני לא יודע אם מישהו תכנן מה יעשה בגיל 102, אבל לשבור שיא עולם זה כנראה לא עובר לכל אחד בראש. השבוע נערכה בארה"ב אליפויות המאסטרס באתלטיקה (USATF), האליפות מיועדת לנשים וגברים ללא הגבלת גיל, גם לא ותיקת המשתתפות המכונה ג'וליה "הוריקן" הוקינס שהשנה מלאו לה 102 שנים.

הוקינס התחרתה בריצת 60 מטרים וחצתה את קו הסיום בתוצאה של 24.79 שניות,  המהווה שיא עולמי עבור נשים בגיל 100 פלוס. לאחר שנכסה להיסטוריה אמרה הספורטאית הוותיקה לוושינגטון פוסט: "אני פשוט אוהבת את ההרגשה של להיות עצמאית ולעשות משהו קצת שונה ולבדוק את עצמי, מנסה להשתפר". הוקינס, היא גם האישה המבוגרת ביותר בהיסטוריה של אליפות המאסטרס ומייחסת את בריאותה הטובה לשנים של רכיבה על אופניים. בהחלט שיש לאן לשאוף.

מפסידים ומה עבר להם בראש?: חברת 'טופמן'

ליאור ברטל

חברת ההלבשה הבריטית 'טופמן' החליטה להוציא חולצה חדשה בצבע אדום, עליה רשום המספר 96 ובתוכו נמצא ורד לבן מתחתיו הכיתוב "מה שהלך, כבר לעולם לא יחזור", כאשר על השרוול מופיע המילה "קרמה". אוהדי קבוצת ליברפול זעמו על החולצה החדשה בטענה שהיא עושה שימוש שיווקי ציני ונוראי לאסון הילסברו משנת 89 בו נהרגו 96 מאוהדי קבוצת ליברפול במהלך משחק חצי גמר הגביע מול נוטיגהאם פורסט. החולצה החדשה זכתה להתנגדות נחרצת של אוהדי הקבוצה שדרשו להורידה באופן מידי מהמדפיים של הרשת.  

רשת 'טופמן' הוציעה הודעת התנצלות על הפגיעה באוהדי ליברפול והסירה באופן מיידיי את החולצה מהחניות ומהאתר, אבל להגנתה טענה שהשימוש נעשה בטעות ובכלל מתייחס לשיר של הזמר בוב מארלי שיצא מחדש באותה השנה ומילותיו היו: 'What goes around comes around, What goes up must come down, it's called Karma baby and it goes around'. למרות שככל הנראה נעשתה טעות שיווקית של החולצה, לא ברור עדיין איך אף אחד בענקית הלבשה לא חשב על השילוב הבלתי מקובל.  

מנצח מעבר לפינה: דיוויד בלאט

צור רוזנצוויג

יש משהו מעניין בקשר של הקהל הישראלי לדייויד בלאט, כשהוא היה רחוק שנות אור אי שם בארצות הברית האזרח הממוצע הכיר כמעט כל דבר שקרה בקבוצה אותה אימן דאז קליבלנד קאבלירס, אך דווקא עכשיו שכבר שנתיים הוא נמצא מאוד קרוב בטורקיה, מעטים הם אלו שמתעניינים ועוקבים.

יש סיכוי שיש בזה משהו טוב, בלאט שנמצא בעונתו השנייה בדרושפאקה,ניצח השבוע יחד עם קבוצתו במסגרת חצי הגמר הראשון של היורוקאפ את באיירן מינכן בתוצאה 74:76 החבורה הטורקית עשתה זאת כנגד כל הסיכויים לאחר שכבר פיגרה מול הבווארים ב-23 הפרש וחזרה ובגדול שלקינוח נהנתה מסל ניצחון של סטנטון קיד שבע עשירות לבאזר ומתצוגה מרשימה של השחקנים על הפרקט ושל המאמן עצמו על הקווים.

ההתקרבות לגמר אירופאי ומקום שישי בליגה המקומית נחשבים להישג מבחינת כל הקהילה הספורטיבית העוטפת את המועדון שרק בקיץ האחרון נפרד מלא מעט שחקני מפתח ושלח את בלאט למסע חיפוש כשרונות רעבים ולא יקרים. כמעט שנה אחר כך נראה שיש לנו בינגו, ומי יודע כנראה ולמרות הכל יהיה לנו נציג ישראלי  השנה שיניף בסופו של דבר גביע אירופאי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!