דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / מנצ'סטר יונייטד הכריזו על הקמת קבוצת נשים שתתחרה בליגה ה-2

מועדון הפאר מצטרף לתנופת כדורגל הנשים באנגליה ומקים קבוצת נשים שתתחרה בליגת המשנה בשלב הראשון מנכ"ל המועדון: "רוצים לאפשר ליותר שחקניות מוכשרות להשתלב באופן טוב יותר כשחקניות הרכב ראשון"

אצטדיון האולד טראפורד במנצ'סטר (צילום: shutterstock).
אצטדיון האולד טראפורד במנצ'סטר (צילום: shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כדורגל הנשים באנגליה ממשיך לצבור תאוצה ופרסום. כארבעה מיליון אנגלים צפו במשחקה של נבחרת אנגליה בחצי גמר היורו האחרון, ביום רביעי הקבוצות מנצ'סטר סיטי וצ'לסי ניצחו את משחקיהן הראשונים ברבע גמר ליגת האלופות וביום חמישי הודיעה קבוצת מנצ'סטר יונייטד על פתיחת קבוצת נשים חדשה והצטרפותה לליגה השנייה באנגליה מהעונה הבאה.

לפי המחקר שעשו בהתאחדות הכדורגל של העיר לונדון הגיעו למסקנה שברחבי אנגליה רק 11% מילדות בגילאי 5-9 משחקות כדורגל לעומת 52% מהבנים באותם הגילאים. בגילאים 10-11 האחוזים אצל הבנות גדלים ל52% ואילו אצל הבנים ל88%. למרות האחוזים הגבוהים יחסית של הנערות שמשחקות כדורגל, המטרה הברורה שכדי שכדורגל הנשים ימשיך להתפתח ולהתקדם באנגליה צריך להשקיע יותר בתשתיות, בפרסום ובשחקניות.

לכן התאחדות הכדורגל האנגלית החליטה על יציאה בתכנית שאפתנית להגדלת כמות שחקניות הכדורגל באנגליה בכל הגלאים פי שתיים, תוך ארבע שנים בלבד עד שנת 2020. כחלק מהרצון לעשות את המהפך ההתאחדות הלונדונית פתחה קורס הכשרה מיוחד למאמנות כדורגל, כדי ליצר סביבה של 100 מאמנות כדורגל לנערות רק ברחבי לונדון עצמה.

האתגר האמיתי והגדול יותר ביצירת הפלטפורמה הנכונה היא לגרום לנערות צעירות להאמין שהן יכולות להתפרנס בכבוד דרך קרירת כדורגל, לשם כך החליטה התאחדות על שינוי מבנה הליגות והקמת שני ליגות מקצוענית וחצי מקצוענית באנגליה, כאשר הם מאפשרים למועדונים חדשים להקים קבוצת נשים ולהירשם לליגות החדשות בלי הצורך לעבור בליגות הנמוכות כדי להעפיל לליגות הבכירות.

15 קבוצות הגישו בקשה להצטרף לליגה הבכירה המתחדשת וכרגע נרשמו ורובן משחקות בליגה: ארסנל, ברמינגהאם סיטי, ברייטון, בריסטול, צ'לסי, אברטון, ליברפול, מנצ'סטר סיטי, רדינג. עוד חמש קבוצות הגישו מועמדות שרק ארבע מהן יבחרו ע"י ההתאחדות ויצטרפו לליגה הבכירה. הקבוצות ווסטהאם היא הקבוצה שהודיע על כך באופן רשמי וארבע הנוספות נשארו עדיין חסויות.

כדי לקבל רישיון לשחק בליגה הבכירה הקבוצה צריכה לשלם משכורות של עד 16 שעות שבועיות (בנוסף לתשלום על המשחקים), שיגדלו תוך שנתיים ל-20 שעות שבועיות. כל מועדון יצטרך להשקיע בסכום כסף משמעותי במועדון הנשים, הם יהיו מחויבים להקמת אקדמיה לנערות שחקניות כדורגל(בא יחולו גם שחקניות בנות 17-20 לרכוש במקביל למשחק הכדורגל הכשרה לקרירה בתחומים שאינם ספורטיביים), הקבוצות נדרשות להציג תוכנית לפיתוח ושיווק של הקבוצה. הן יצטרכו להעמיד צוות ומתקני אימונים ברמה גבוהה שיאפשר את פיתוח המיומנויות של השחקניות. כולל טיפול רפואי ודאגה לרווחת השחקניות.

החלטה של הקבוצה הגדולה ביותר באנגליה מנצ'סטר יונייטד להצטרף לליגה השניה באנגליה, היא דחיפה מאוד משמעותית לכדורגל הנשים בממלכה. היונטייד הם אחד משלושת המועדונים הגדולים בעולם ואם הקבוצה תצטרף בשנים הקרובות לליגה הבכירה היא תייצר עניין משמעותי בקרב האוהדים האנגלים, שכבר מתענגים על מאבקי האליפות בין הקבוצות הגדולות בכדורגל הנשים צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, ארסנל וליברפול.

בהודעה רשמית שהוציא מנכ"ל הקבוצה מנצ'סטר יונייטד אד וודוורד הסביר את החלטה להתחיל עם קבוצה בליגה השניה ולא לבקש רשיון לקבוצה בליגה הבכירה: "אנחנו שמחים להודיע שהקבוצה החליטה על הקמת קבוצת כדורגל נשים מקצוענית לראשונה בהיסטורית המועדון.  התאחדות הכדורגל האנגלית העניקה לנו תמיכה מצויינת במהלך תהליך הרשמה. אנחנו מאמינים שהקמת קבוצה בליגה השנייה תאפשר ליותר שחקניות מוכשרות ששיחקו בקבוצת הנערות של המועדון, להשתלב באופן טוב יותר כשחקניות הרכב ראשון. קבוצת הנשים של מנצ'סטר יונייטד חייבת להיבנות על אותם עקרונות וערכים כמו קבוצת הגברים של המועדון ולהעניק לשחקני האקדמיה דרך פנויה להרכב הראשון של הקבוצה הבוגרת של המועדון".

הכדורגל האנגלי נמצא בכיוון הנכון, אולי כדאי גם לנו ללמוד כמה דברים מהם ולהתחיל לעשות את הקשר הכל כך חשוב בין מועדוני הגברים לליגת הנשים בכדורגל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!