דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ארגנטינה: נעצרה רשת ניצול מיני של קטינים בקבוצת כדורגל

משטרת בואנוס איירס עצרה שופט כדורגל ושחקן שגדל במחלקות הנוער של קבוצת אינדפנדיינטה, בחשד שהקימו רשת סחר מיני בנערים מהמחלקות הצעירות של הקבוצה | הדבר התגלה בשיחה שקיים אחד הנערים עם פסיכולוג

אצטדיון ליברטדורס דה אמריקה ארגנטינה, אינ(צילום: shutterstock).
אצטדיון ליברטדורס דה אמריקה ארגנטינה, אינ(צילום: shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת אינדפנדיינטה הארגנטינאית, היא אחת הקבוצות הגדולות והאהובות בארגנטינה. בשבוע האחרון המועדון הוותיק נכנס לסחרור קשה לאחר שהתגלתה פרשה חדשה ומזעזעת של סחר מיני בשחקני נוער של המועדון על ידי גורמים עבריינים. משטרת בואנוס איירס חוקרת את הפרשה ולפי העיתונות הארגנטינאית מי שנחקר בפרשת הסחר המיני הוא מרטין בוסטוס, שופט בליגות הנמוכות ובליגות הנערים.

המשטרה נשלחה לקחת לחקירה את בוסטוס שגר באחד מפרפברי עיר הבירה בואנס איירס, אך כשהגיעו השוטרים הם גילו כי השופט נעלם ממקום מגוריו. לפי סגן התובע המחוזי סבסטיאן אסקלרה, במגוריו הריקים נמצאו חומרים חשובים שיעזרו בהמשך החקירה. על פי החשד, שופט הכדורגל יחד עם עוד ארבע שותפים, ביניהם שחקן צעיר שמשחק בליגות הנמוכות בקבוצה השנייה של אינדפנדיינטה, שגדל במחלקות הנוער של המועדון, הקימו וסחרו ביחד בכ-20 נערים מתוך המחלקות הצעירות יותר של הקבוצה.

הפרשה התפוצצה כאשר אחד הנערים בן ה-14 נשבר במהלך שיחה עם פסיכולוג שעובד עם קבוצת הנערים וסיפר לו על הפגיעה המינית שעבר ועל הנערים הנוספים שמנוצלים מינית כחלק מהרשת. לאחר חקירה של המשטרה המקומית הוחלט שהנערים הצעירים דוברים אמת וחולקו צווי מאסר לחמשת החשודים. השחקן בן ה-19 נעצר למרות טענות של משפחתו שאינו מעורב בפרשה, ארבעת האחרים נמלטו וכעת המשטרה מחפשת אותם עם צווי המאסר.

לפי טענות המשטרה על כל מפגש עם הנערים שילמו הגברים המבוגרים 5,000 פזות לרשת מתוכם 800 פזות שולמו במזומן לנער הנפגע ועוד 200 הוטענו דרך כרטיס של רשת הנסיעות של בואנס איירס בשם SUBE, שפועלת בדומה ל'רב-קו' והועברה לשחקן בן ה-19 שפעל כמתווך בין הנערים הצעירים לארבעת בכירי הרשת.

https://twitter.com/am1300radio/status/977147699714805760

הנער בן ה-19 שכרגע שמו בתקשורת הוא "Joaquín V" התגורר בשנה האחרונה במגורי הנוער של המועדון ביחד עם הנערים הצעירים יותר. הסיבה לכך לפי המועדון היא הרצון הטוב של הקבוצה לעזור לו. לאחר שנפצע בשנה הקודמת החתים אותו המועדון לשנה נוספת כדי שיעבור את השיקום בפציעה בקבוצה ויחזור לשחק כדורגל לפני שימשיך בדרכו לקבוצות אחרות.

בעקבות הממצאים הקשים, שחרר המועדון הצהרה רשמית בנושא: "לפי מה שידוע כבר לציבור הרחב, המועדון אינדפנדיינטה רוצה להודיע שהגיש תלונה במשטרה בה הביא את כל המידע שיש ברשותו ויעמיד את כל הכוח אדם הדרוש כך שהחקירה תפעל באופן מדויק. אנחנו ממצטערים על פעולות מסוג זה שהתרחשו במוסד שלנו. נבחן את האירועים האחרונים כדי למצוא פתרונות כיצד למנוע אותם בעתיד".

כעת במועדון משתפים פעולה עם המשטרה ולפי העיתונות הארגנטינאית אין כרגע חשד המופנה כלפי גורמים רשמים במועדון עצמו. למרות זאת, חלק מההורים הזועמים טוענים שהאחריות על המתרחש בין כותלי המועדון היא של הקבוצה ומאיימים כי יתבעו את אינדפנדיינטה על הפגיעה הנפשית והפיזית שעברו ילדיהם בעת שהיו תחת אחראיות המועדון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!