דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / שחקנית הכדורגל מאוסטרליה שהפכה השנה לכוכבת הגדולה בעולם

הכירו את סמנתה קר (24) שמשחקת מגיל 15 בנבחרת הכדורגל האוסטרלית ורק השנה מצליחה לממש את הפוטנציאל האדיר שלה בליגה האמריקאית החזקה | בחודש הבא תוטל עליה המשימה להחזיר לאוסטרליה את גביע אסיה במשחק שייערך בירדן

סמנתה מאי קר חוגגת לאחר גול במדי נבחרת אוסטרליה מול יפן יולי 2017 (צילום: AP Photo/Gregory Bull)
סמנתה מאי קר חוגגת לאחר גול במדי נבחרת אוסטרליה מול יפן יולי 2017 (צילום: AP Photo/Gregory Bull)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סמנתה "סם" קר בת ה-24 היא חלק מהנבחרת הכדורגל הכישרונית והמצוינת של אוסטרליה שהולכת ומתפתחת בשנים האחרונות. הנבחרת שהפכה בעשור האחרון לאחד הכוחות העולים בכדורגל הנשים העולמי היא חלק מפרויקט גדול יותר של פיתוח ספורט הנשים באוסטרליה. כבר מגיל 16 קר סומנה על ידי המהדורה האוסטרלית של מגזין הכדורגל "4-4-2" כמי שתהפוך לשחקנית העל הראשונה של הכדורגל האוסטרלי, הבטחה שהיא התקשתה לקיים עד השנה האחרונה.

שלושה חודשים בלבד אחרי כתיבת הכתבה, החלה קר להגשים את הנבואה בדרכה לצמרת העולמית. קר גדלה בבית ספורטיבי כאשר גם אביה וגם אחיה הגדול דניאל היו שחקנים מקצועניים בפוטבול אוסטרלי והתחרו ברמות הגבוהות ביותר. העובדה שלקר היו דמויות חיקוי נגישות מהן היתה יכולה לשאוף להגיע לרמות הגבוהות ביותר בספורט העולמי, נתנה לה כוחות להגשים את הפוטנציאל שקיים בה ולהגיע הכי רחוק שאפשר, גם כשהדברים לא הלכו לה בקלות.

היא פרצה לנבחרת האוסטרלית כבר בגיל 15 כאשר הוזמנה לראשונה למשחק הנבחרת מול איטליה, את שערה הראשון כבשה בשלב הבתים באליפות אסיה מול קוריאה הדרומית. בראיון למגזין 4-4-2 המדורה האוסטרלית היא סיפרה בגיל 16: "אני נהינת לשחק מול שחקניות מבוגרות יותר ממני, זה מאתגר אותי. אני אוהבת את זה כי ככל שהרמה גבוהה יותר זה גורם לי להשתפר". כבר בעונת הבכורה שלה היא זכתה בשער העונה בליגה האוסטרלית כאשר היא בת 15 בלבד.

בגיל 16 בלבד פתחה בהרכב הנבחרת הבוגרת בגמר אליפות אסיה ובדקה ה-16 כבשה את השער היחיד של הנבחרת האוסטרלית מול קוריאה הצפונית, בדרך לזכייה היסטורית באליפות אסיה.

לאחר שהפכה לאחת השחקניות הטובות בליגה המקומית, עברה בעונת 2014-2013  לליגה האמריקאית ובעונת הבכורה הגיעה למשחק גמר הפלייאוף ביחד עם קבוצתה ה'ניו-יורק פלאש', כאשר כבשה שישה שערים בליגה שנחשבת לטובה בעולם והצליחה לגרום לכל חובבי הכדורגל ארה"ב להתאהב בה. מאמן הקבוצה אראן לינס אמר עליה: "התכונות הבולטות שלה הן המהירות, האתלטיות והאינסטינקטים. אם היא תמשיך להתפתח באותו הקצב היא תהפוך לאחת השחקניות הטובות בעולם".

לצערה של קר, ההתקדמות שלה ושל הנבחרת נעצרה בתקרת זכוכית, כאשר הנבחרת האוסטרלית נכשלה פעמיים בניסיון לעבור את שלב רבע הגמר במונדיאל 2015 ובאולימפיאדה ב-2016, וקר, במקום לגדול ולהתפתח כשחקנית בעלת שם עולמי, לא הצליחה להתקדם וסבלה מפציעות, שאף גרמו לה בגיל 23 לחשוב על פרישה מוקדמת מכדורגל.

כשהתחילה העונה הקודמת בליגה האמריקאית NWSL פתאום הכל סוף סוף התחבר לה. בגיל 24 קר חוותה עונה בלי פציעות והפוטנציאל שעליו כולם דיברו התחבר ליכולת התקפית נדירה. השילוב של הכוח והמהירות עם יכולת סיומת משובחת הפכו את קר לבלתי ניתנת לעצירה בליגה ובמשחקי הנבחרת.

קר שברה את כל השיאים בליגה האמריקאית עם 17 שערי ליגה בעונה אחת, ארבעה שערים במשחק אחד בלתי נשכח והכי הרבה שערי ליגה עם 43 שערים לאורך העונות. בסוף העונה כצפוי נבחרה קר לשחקנית העונה בליגה.

על השינוי בגישה שעברה היא סיפרה בראיון ל-ESPN: "אני מבוגרת יותר עכשיו ואחרי פציעות רבות, אני חייבת להפוך למקצוענית יותר. אני צריכה לדאוג יותר לגוף שלי ולעשות את כל הדברים הקטנים שנוגעים לזה". על השאלה מה הדבר שפתאום השתנה במשחק שלה העונה היא ענתה: "אני בכנות חושבת שהכול פתאום התחבר ביחד. ישבתי בתחילת העונה עם מאמן הנבחרת והוא אמר לי שכמה שהייתי שחקנית טובה עד כה בנבחרת, אף פעם לא העליתי את המשחק שלי לרמה הבאה".

לתקופה הנהדרת של קר, יש השפעה רבה גם על הנבחרת האוסטרלית, כאשר במהלך טורניר האומות היוקרתי שהתקיים בקיץ וכלל את נבחרות ארה"ב, יפן וברזיל, הנבחרת האוסטרלית רקדה על המגרש וניצחה באופן מפתיע את שלושת הנבחרות מהטובות בעולם בדרך לטורניר מושלם עם שלושה ניצחונות, כאשר השיא היה ניצחון ה-1:6 הבלתי נשכח על נבחרת ברזיל. קר כמובן הייתה בלתי ניתן לעצירה, כבשה ארבעה שערים והייתה מלכת השערים של הטורניר.

כעת, קר צריכה גם בעונה שנפתחה השבוע להמשיך ליהנות מהכדורגל ולשמור על הבריאות הפיזית שלה בדרך אולי להשיג עוד יעד חשוב עם קבוצתה החדשה בליגה האמריקאית 'שיקגו רד סטארס' שבשלוש השנים האחרונות הגיעה למעמד חצי הגמר של פלייאוף ה-NWSL והודחה. גם בנבחרת אוסטרליה מצפה לה משימה חשובה כאשר בחודש הבא תגיע לירדן במטרה לנסות להחזיר את גביע אסיה לביתה לאחר שהפסידו -ב-2014 בגמר לנבחרת יפן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!