דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

כתב אישום חמור / מזכירה רפואית השתמשה במידע חסוי כדי לשכנע מטופלות שלא לבצע הפלה

המזכירה העבירה מיוזמתה מידע רפואי חסוי לעובדות ארגון "הידברות" המתנגד להפלות מטעמים דתיים | אתמול (א') הוגש כתב אישום נגד המזכירה ושתי נאשמות נוספות מהארגון

השתמשה במידע חסוי כדי לשכנע מטופלות שלא לבצע הפלה (Shutterstock)
השתמשה במידע חסוי כדי לשכנע מטופלות שלא לבצע הפלה (Shutterstock)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה אתמול (ראשון) כתב אישום נגד מזכירה רפואית במרפאה פרטית בבאר שבע ונגד שתי עובדות בעמותת "הידברות", בגין ביצוע עברות של פגיעה בפרטיות, מסירה ושימוש במידע רפואי חסוי, אישי ורגיש, הנוגע לנשים המיועדות לביצוע הפלה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אפרת פאר-גרונדלנד ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שלושת הנאשמות העבירו ביניהן מידע רפואי, חסוי ורגיש הנוגע למטופלות המרפאה המיועדות לביצוע הפלה, וזאת בכדי להניא אותן מביצועה, מטעמים אידאולוגיים דתיים.

על פי כתב האישום, עובדת מרפאת "שבע עיניים בנגב" לידור דנינו (25), הייתה חשופה במסגרת עבודתה לפרטים אישיים אודות מטופלות המיועדות לבצע הפלה במרפאה. דנינו עבדה בין השנים 2017-2015 במרפאה בתפקיד של מזכירה רפואית, כאשר חלק מתפקידה היה תיאום תורים לוועדה להפסקת הריון ותורים לביצוע ניתוחי הפלה.

על פי כתב האישום, בשנת 2016 יצרה דנינו קשר עם ליזה דרמר (47), עובדת במשרדי "אמא מצילה אותי" שבעמותת הידברות, ואמרה לה כי היא עובדת במרפאה המבצעת הפלות וכי היא מעוניינת למסור לה מידע על מטופלות המתכננות לבצע הפלה, זאת ללא ידיעתן או הסכמתן של המטופלות, וללא אישור מכל גורם במרפאה. דרמר העבירה את המידע האישי על המטופלות לנאשמת נוספת, קלינה שוורץ (53), מנהלת משרדי "אמא מצילה אותי" בעמותת הידברות, כדי ששוורץ תיצור קשר טלפוני עם המטופלות ותנסה להניא אותן מביצוע הפלה. שוורץ השתמשה במידע האישי אותו קיבלה ויצרה קשר עם מטופלות המרפאה על מנת לשכנע אותן שלא לבצע הפלה.

הנאשמות פעלו כך במשך מספר חודשים, עד שאחת הנשים אליהן פנו כדי לשכנעה להימנע מביצוע הפלה, התלוננה בפני משרד הבריאות. בתגובה לתלונה זו, נפתחה חקירה פלילית של הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. החקירה חשפה את האופן בו הגיע המידע הרגיש לידי עמותת הידברות, ואת שיטת הפעולה של שלוש הנשים.

ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה נמסר כי ההחלטה על הגשת כתב האישום מבטאת את מדיניות משרד המשפטים, הרואה בחומרה עבירות של שימוש ומסירת מידע רפואי, אישי וחסוי ללא הסכמת המטופלים ובניגוד למטרה לשמה נמסר המידע, בוודאי כאשר הדבר נעשה תוך ניצול מצבן השברירי ומצוקתן של נשים הצפויות לבצע הליך של הפלה.

מטעמם של עו"ד מאיר סויסה ועו"ד רפאל הדד המייצגים את דנינו נמסר כי "במסגרת הליך השימוע ניסינו לשכנע את הפרקליטות כי במקרה הזה שמרשתנו, על נסיבותיה הכלליות והאישיות, ולאור החומר המשפטי אשר עמד לרשותנו, לא היה מקום להגיש כתב אישום. לצערנו הרב הפרקליטות בחרה להגיש את כתב האישום. יש לנו טענות למכביר לטעון כנגד עובדה זו וכנגד גוף האישומים, ואנחנו נטען אותם בבוא הזמן בבית המשפט".

בארגון הידברות מסרו היום לתקשורת כי המזכירה שהעבירה מידע לארגון הציגה עצמה כמי שעובדת ב'מכון הפלות' פרטי "ועשתה זאת ביוזמתה ומבלי שנתבקשה לכך". בארגון מסרו גם כי המידע שהועבר אליהם לא הופץ ולא נעשה בו כל שימוש לרעה נגד אותן נשים, "כך שאין שום פגיעה בפרטיות, כפי שנטען בכתב האישום. הידברות פועלת בהסכמת הנשים בלבד ואם האישה דוחה את הסיוע של הידברות – הקשר איתה נפסק מיידית". עוד הוסיפו כי בארגון גאים על כך שבזכות פעילותו "ניצלו חייהם של אלפי תינוקות בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!