דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רונן ביטי

פלילים / כתב אישום הוגש נגד רונן ביטי בגין ביצוע עבירות מין בתשע קטינות

עוד מואשם ביטי באיומים כלפי כמה מהקטינות שנפגעו | התביעה: הנאשם "ניצל את הערצתן העיוורת של הקטינות לבתו ואת רצונן לזכות בחיבתו ובקרבתו בכל מחיר והשתמש בהן לצורך סיפוק מאוויו המיניים"

מעצר (אילוסטרציה: מתוך youtube)
מעצר (אילוסטרציה: מתוך youtube)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום הוגש הבוקר (רביעי) נגד רונן ביטי (48), הנאשם בביצוע עבירות מין שונות בתשע קטינות, חלקן מתחת לגיל 14. העבירות בהן ביטי מואשם הן ביצוע מעשים מגונים בקטינות מתחת לגיל 16, מעשים מגונים בקטינות מתחת לגיל 14, ואיומים, והטרדות מיניות בקטינות מתחת לגיל 15. על פי כתב האישום, חלק מהקטינות שנפגעו פנו לאישתו של ביטי, וחשפו בפניה את מעשיו של בעלה, והיא בתגובה איימה עליהן.

כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בכפר סבא על ידי עו"ד נטלי חגי מפרקליטות מחוז מרכז. הפרקליטות ביקשה את המשך מעצרו של ביטי עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת הארכת מעצרו של ביטי, כותבת התביעה כי ביטי "ניצל באופן בוטה את הערצתן העיוורת של הקטינות לבתו ואת רצונן לזכות בחיבתו ובקרבתו בכל מחיר והשתמש בהן לצורך סיפוק מאוויו המיניים".

על פי כתב האישום, בשנת 2014 הקים הנאשם קבוצת וואטסאפ בשם "ביטי אימפריה" בה היו חברות כ-70 קטינות שמעריצות את בתו הזמרת. במהלך השנים האחרונות, נהג ביטי לפנות לפנות באופן מיני ומטריד לתשע קטינות מקבוצת "ביטי אימפריה". אחת מהפניות האלה נעשתה כבר בשנת 2014.

עוד על פי כתב האישום, פנה ביטי לקטינות בצ'אט הפרטי וביקש מהן להוריד את אפליקציית הטלגרם, כשהוא מסביר כי מדובר באפליקצייה "בטוחה" בה ניתן לשוחח שיחות סודיות שלא ניתן להעתיקן או להעבירן, וכי ההודעות נמחקות מיד בסמוך לכתיבתן. לאחר שהקטינות התקינו את אפליקציית הטלגרם, ביטי נהג להגדיר את הצ'אטים עם הקטינות תחת "מחיקת הודעות אוטומטית" ולנהל שיחות בעלות אופי מיני עם הקטינות. בין השאר, נהג לשאול את הקטינות האם הן מאוננות, להציע להן לעשות כך, ומחלקן ביקש שישלחו לו הודעה קולית בה הן גונחות. ביטי נהג לשלוח לחלק מהקטינות תמונות וצילומי וידאו שלו מאונן ומגיע לפורקן, ואף הציע לחלק מהקטינות לבצע בעצמן מעשים מיניים. ביטי אף ביקש מאחת הקטינות לבצע בו מעשים מיניים וכן שלח לשלוש קטינות סרטון המתעד מעשים כאלה בין שני קטינים בכיתת לימודים.

האישום הראשון נגד ביטי הינו ביצוע מעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 15. אישום זה מבוסס על קשר אותו קיים ביטי עם אחת ממעריצותיו של ביתו, שהייתה בת 14 בזמן המעשים. הקטינה הייתה חלק מקבוצת "ביטי אימפריה". לפי כתב האישום, בשנת 2014 ביטי פנה אליה בהודעה פרטית בוואטסאפ, והשניים החלו לשוחח. בהמשך, ביטי שלח לה שלוש תמונות בעלות אופן מיני בצ'אט הפרטי, ואף שאל אותה האם לשלוח לה סרטון שלו מאונן. בסוף השיחה ביטי ביקש מהקטינה למחוק את השיחה ממכשיר הפלאפון שלה. לאחר מספר חודשים, שלחה הקטינה הודעה פרטית לביטי בה אמרה לו כי היא אינה מרגישה בנוח עם השיח המיני שהוא מקיים עמה. לאחר כחודש, פנה אליה ביטי שוב, ושאל אם היא מעוניינת לראות תמונה או סרטון שלו מאונן. הקטינה חסמה את ביטי מלשלוח לו הודעות נוספות.

אישום אחר נוגע לכך שבנוסף לקבוצת הוואטסאפ "ביטי אימפריה", פתח ביטי קבוצת וואטסאפ נוספת, בעלת שם מיני, ובה מספר מצומצם של קטינות. שם, נהג ביטי לשלוח באופן קבוע לקטינות מתחת לגיל 16 הודעות וסרטונים בעלי אופי מיני ומטריד, בין היתר – סרטונים שלו מאונן, ובקשות מהקטינות החברות בקבוצה לבצע בעצמן מעשים מיניים שונים.

חלק מהקטינות בהן פגע ביטי פתחו קבוצת וואטסאפ בה חשפו בפני אשתו את מעשיו של בעלה. בתגובה לכך, על פי כתב האישום, איימה אשתו על הקטינות כי תתבע אותן על הוצאת דיבה וכתבה: "הוריכם ישלמו על כך כל החיים". בהמשך, שלח רונן ביטי הודעה קולית בקבוצה, בה איים על שתיים מהקטינות שהתלוננו.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד חגי כי ביטי "ניצל ניצול ציני ובוטה את הצלחתה של בתו ואת הערצתן של קטינות רכות בשנים (חלקן מתחת לגיל 14) לבתו. הקטינות מתארות את השיחות עמו כ-"כבוד גדול" וכהזדמנות להתקרב לבתו. הקטינות היו מוכנות לעשות כל שיבקש והמשיב ידע וניצל זאת. המשיב פעל בשיטה זהה עם הקטינות – תחילה, קירב אותן רגשית אליו והחל בשיח פרטי עימן, בהמשך, שכנע אותן להוריד את הטלגרם ואז החל בשיח המיני הבוטה. גם כאשר חלק מהקטינות סירבו לשתף עימו פעולה המשיך המשיב בשלו כמי שאינו יכול לחדול ממעשיו".

בידי הפרקליטות מצויות ראיות רבות להאשמות נגד ביטי. מלבד העובדה כי הקטינות מסרו עדויות המפרטות את ההתכתבויות בינן לבין ביטי כמפורט בכתב האישום, במכשירי הטלפון הניידים של הקטינות נמצאו התמונה והסרטונים המפורטים בכתב האישום, וכן התכתבויות מיניות בינן לבין ביטי.

בנוסף, במכשירו הנייד של ביטי נמצאה תמונה של איבר מינו, סרטון המתעד ישבן חשוף של בחורה וסרטון המתעד יחסי מין בין שני קטינים בכיתת לימודים – התואמים האשמות ספציפיות נגדו.

בגרסה אותה מסר בחקירתו, ביטי מאשר שניהל קשרים באמצעות אפליקציית הוואטסאפ והטלגרם עם חלק מהבנות, טוען שאינו זוכר התכתבויות מיניות המוצגות לו למעט חלקן שמסביר בכך שמישהו מתחזה לו. לפי התביעה, מדובר בגרסה "בלתי מתקבלת על הדעת".

בנוסף, בידי הפרקליטות הודעה קוליות בה נשמע ביטי מאיים על המתלוננות הקטינות, לאחר שפנו לאישתו וחשפו בפניה את מעשיו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!