דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לה פמיליה

פרשת לה פמיליה / פעיל לה פמיליה שתקף אוהד הפועל בפטיש נידון ל-10 שנות מאסר

בגזר הדין שנפתח בציטוט ז'בוטינסקי נכתב כי מטרת ארגון לה פמיליה היא "לזרוע אלימות וונדליזם, מתוך אידאולוגיה אנרכיסטית וגזענית"

אוהדי בית״ר ירושלים מארגון לה-פמיליה במשפטם על תקיפת אוהד הפועל תל-אביב ב-2015 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
אוהדי בית״ר ירושלים מארגון לה-פמיליה במשפטם על תקיפת אוהד הפועל תל-אביב ב-2015 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

גזר דין ניתן היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב ל-4 חברי לה פמיליה בעבירות שונות, ביניהן חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות, ועוד. עומר גולן, שתקף לפני כשנתיים אוהד הפועל ת"א באמצעות פטיש, נידון ל-10 שנות מאסר.

ארבעת חברי לה פמיליה שקיבלו היום את גזר דינם הנם עומר גולן, אסי בסנו, מתן שמעון, ויואב נחשון. שלושה חברי לה פמיליה אחרים הורשעו גם הם באירועי התקיפה שנדונו בתיק זה, אך גזר דינם לא ניתן היום.  גזר הדין הקשה ביותר ניתן לעומר גולן, שהורשע בגין השתתפותו בשני אירועי תקיפה: אירוע פלורנטין, ואירוע רידינג. בפירוט עונשו, מתאר השופט כי "הוא זה אשר הביא את הפטיש לזירה והוא זה אשר באבחה אכזרית הכה בפטיש בעוצמה בראשו של המתלונן, בעוצמה כזו שהפטיש ננעץ בראשו וגרם לו נזקים בלתי הפיכים".

בגזר הדין שנפתח בציטוט של מייסד תנועת בית"ר זאב ז'בוטינסקי כתב השופט בן-יוסף כי חברי לה פמיליה פעלו ברוח שונה ואף הפוכה, כשמטרת הארגון  היא "לזרוע אלימות וונדליזם, מתוך אידאולוגיה אנרכיסטית וגזענית של שנאת המגזר הערבי במגרשי הכדורגל בכלל ובאירועי ספורט שונים ונגד אוהדי קבוצות כדורגל יריבות בפרט."

עוד נכתב על הארגון כי מקימיו ומנהיגיו הציבו מטרה של "הטמעת המושג הגזעני "בית"ר הטהורה" ופעלו בכל אותה עת באופן שיטתי להפצת האידאולוגיה הגזענית והאלימה בדרכים שונות".

על "הקומץ", ארגון הליבה של לה פמיליה, אמר בן-יוסף כי חבריו "פעלו להוציא אל הפועל את מטרות הארגון על דרך ביצוע עבירות שונות, בהן עבירות בנשק, היזק לרכוש, עבירות על חוק איסור אלימות בספורט, עבירות שבוצעו כלפי אוהדי קבוצות כדורגל אחרות בהן: "הפועל תל-אביב" ו"מכבי חיפה"", וכי "חברי הקומץ, פעלו גם לכפות את האידאולוגיה הגזענית על הנהלת בית"ר ירושלים, בכך שאסרו על הבאת שחקנים ממוצא ערבי לקבוצה, שרו שירים גזעניים במהלך משחקי כדורגל, ועוד. שעה שדעתם לא נשמעה, פעלו חברי הקומץ לביצוע עבירות במטרה לגרום להנהלה נזקים כלכליים, כך שהקבוצה תיענש ויוטלו עליה קנסות, דבר שיקשה על הפעילות הספורטיבית, ובכך הצליחו לכפות על הנהלת בית"ר ירושלים לעשות כדברם".

"אירוע פלורנטין" מתייחס לתקיפה שהתרחשה באוקטובר 2015, סמוך לאצטדיון בלומפילד בת"א. באירוע מספר חברי 'לה פמיליה' החליטו להתאסף מחוץ לאיצטדיון, מתוך כוונה לפגוע באוהדי הפועל ת"א יהיו במקום. חברי 'לה פמיליה' התאספו בסמוך לאצטדיון, כשהם נושאים עמם אלות בייסבול, סכינים, אבנים, מברגים ועוד. עומר גולן, שהורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה לאחר שהודה שתקף בפטיש את אוהד הפועל ת"א יורי סדלצקי, הגיע לאירוע עם הפטיש, שצד אחד מראשו הוא בעל שיניים מחודדות ארוכות, אותו נשא מתחת למכנסיו. כשראו חברי לה פמיליה כ-20 אוהדי הפועל, החלו לתקוף אותם, גם באמצעות לבנים וצינורות ברזל. בשלב זה רץ גולן להביא את הפטיש, והכה באמצעותו בחוזקה בראשו של סדלצקי. מעוצמת המכה, ננעץ הפטיש בראשו של סדלצקי. חברי 'לה פמיליה' אחרים שהשתתפו בתקיפה, המשיכו להכות את סדלצקי, בזמן שהפטיש בראשו, והוא שותת דם, עד שהבינו כי שוטרים מתקרבים למקום.

באירוע פלורנטין חלקו של גולן הוא הגדול והקשה משל האחרים. גולן הוא מי שהחליט לפצוע אוהד הפועל ת"א, הוא מי שהביא את הפטיש לזירה והוא מי שבצורה אכזרית הכה בפטיש בעצמה בראשו של המתלונן, בעצמה כזו שהפטיש ננעץ בראשו וגרם לו נזקים בלתי הפיכים וקשיים לכל חייו. גולן מואשם באישום זה בעבירת חבלה בכוונה מחמירה. לאחר האירוע גולן נמלט מהזירה ויצא את הארץ.

"טהורה לעד". סיסמה שהגה ארגון לה פמיליה. צילום: פלאש 90
"טהורה לעד". סיסמה שהגה ארגון לה פמיליה. צילום: פלאש 90

אירוע רידינג התרחש באוגוסט 2015, אז התאספו חברי 'לה פמיליה' סמוך לחניון רידינג בת"א, שם התאספו אוהדי הפועל ת"א שהמתינו להסעה למשחק, במטרה לפגוע בהם. חברי 'לה פמיליה' הביאו איתם אלות בייסבול, אבנים, מקלות, וצינורות ברזל, הסתתרו מאחורי רכבים בחנייה וחיכו לאוהדי הפועל. כשהם זיהו קבוצה של אוהדי הפועל הם רצו לעברם, קיללו אותם, השליכו לעברם בקבוקי זכוכית, ואיימו עליהם. האוהדים נמלטו מהמקום, אך אוהד אחד שהיה פצוע ברגלו לא הצליח להימלט. אז, חברי 'לה פמיליה' התנפלו עליו, תקפו אותו, והשליכו עליו בקבוקי זכוכית.

גם אל אירוע זה התייחס בן-יוסף כאל קיצוני בחומרתו. גולן ואחרים מארגון לה פמיליה ארבו לאוהדי הפועל ת"א אשר נאספו במקום לצורך הסעה למשחק כדורגל בירושלים מתוך כוונה לתוקפם ולפגוע בהם. מבעוד מועד ותוך תכנון הצטיידו באלות, צינורות ואבנים ותקפו באמצעותם. אחד מאוהדי הפועל ת"א שלא הצליח להימלט, הותקף על ידי חבורה מתלהמת שחבלה בו חבלה ממשית. גולן השליך לעברו בקבוק זכוכית ותקפו עם אחר ובשל כך הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע ובתקיפה בנסיבות מחמירות.

העונש שהוטל על גולן הינו 10 שנות מאסר בפועל,  מאסר על תנאי למשך שנתיים, פיצוי כספי לסדלצקי בסכום של 100,000 ש"ח, ופיצויו של האוהד השני אותו תקף בסכום של 2,000 ש"ח. בנוסף, נאסר עליו להיכנס למקום שבו מתקיים אירוע ספורט לתקופה של חמש שנים מיום שחרורו ממאסר.

שני אירועי תקיפה נוספים בהם הורשעו חברי לה פמיליה הנם אירועי חוף פולג. האירוע הראשון התרחש ביוני 2015, אז, על פי כתב האישום, החליטו חברי 'לה פמיליה' לתקוף את אוהדי מכבי חיפה ולגנוב מהם ציוד השייך לאוהדי הקבוצה. לשם כך נפגשו בחוף פולג בנתניה, בו התקיים משחק של הקבוצה. התוקפים ראו במקום את אחד האוהדים מחזיק שק ובו חולצות הקבוצה, ניסו לגנוב אותו מידו, ומשאוהדי מכבי חיפה ניסו לשמור על השק, התנפלו עליהם, תקפו אותם, הכו אותם, ולקחו את החולצות.

אירוע פולג השני התרחש לאחר כחודש, ביולי 2015. אז, חברי לה פמיליה נפגשו שוב בחוף פולג, בו התקיים משחק נוסף של מכבי חיפה. לפי כתב האישום, הם הגיעו למתחם עם בקבוקי זכוכית, רימון הלם ורימון עשן. לאחר זמן מה, חברי לה פמיליה הבחינו בכלי רכב השייכים לאוהדי מכבי חיפה, והשליכו בקבוקי זכוכית ואבנים לעבר הרכבים. כשאוהדי מכבי חיפה נמלטו מהמקום, הם נסעו אחריהם, וכשחשבו שאיתרו רכב ששייך לאחד האוהדים החלו להשליך לעברו אבנים, מקלות ובקבוקים, תוך כדי נהיגה. כשהבינו שהשליכו את כלי התקיפה על רכב של עובר אורח, נמלטו מהמקום. בית המשפט הרשיע את משה על השתתפותו באירוע זה, בעבירות קשירת קשר לביצוע פשע, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, וחבלה במזיד.

אסי בסנו הורשע על השתתפותו באירוע פלורנטין ובאירוע התקיפה השני שהתרחש בחוף פולג. בפרשת פלורנטין הורשע בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, ובעבירת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. בפרשת פולג הורשע בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, וחבלה במזיד לרכב. העונש שנגזר על בסנו הינו מאסר בפועל של 50 חודשים, מאסר על תנאי לשנתיים, פיצוי בסך 10,000 ש"ח לאוהד הפועל ת"א יורי סדלצקי, ואיסור להיכנס למקום בו מתקיים אירוע ספורט לתקופה של חמש שנים מיום שחרורו ממאסר.

מתן שמעון הורשע בשלושה אישומים. באירוע פלורנטין, הורשע על פי הודאתו בקשירת קשר לביצוע פשע וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. בשני אירועי חוף פולג, הורשע בעבירות קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה לשם גניבה, יידוי חפץ לעבר כלי תחבורה, וחבלה במזיד ברכב. העונש שהוטל עליו הינו 60 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך שנתיים, פיצויו של סדלצקי בסכום של 10,000 ש"ח, ואיסור כניסה למקום בו מתקיים אירוע ספורט לתקופה של חמש שנים מיום שחרורו ממאסר.

המורשע האחרון, יואב נחשון, הורשע גם הוא על השתתפותו באירוע פלורנטין. בנוסף, נחשון נטל חלק באירוע התקיפה הראשון בחוף פולג והיה בין הקושרים אשר יזמו את האירוע. גזר הדין אותו קיבל הינו מאסר בפועל של 46 חודשים, מאסר על תנאי למשך שנתיים,  פיצוי כספי לסלדצקי בסך 10,000 ש"ח, ואיסור להיכנס למקום שבו מתקיים אירוע ספורט לתקופה של חמש שנים מיום שחרורו ממאסר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!