דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות הכללית

המאוגדים / 360 עובדות ועובדי חברת 'הכלל הראשון' חתמו על הסכם קיבוצי חדש

כחלק מההסכם, יהנו העובדים מהחלת ההסכמים הקיבוציים של חברת 'כלל ביטוח' עליהם, בינהם הליך פיטורים שקוף המספק פתרונות תעסוקתיים | יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז: "ההסכם מהווה המשך ישיר להישגי העבודה המאורגנת בחברת כלל"

מעמד חתימת ההסכם הקיבוצי של עובדות ועובדי 'הכלל הראשון' 29 במרץ 2018 (צילום: דוברות ההסתדרות)
מעמד חתימת ההסכם הקיבוצי של עובדות ועובדי 'הכלל הראשון' 29 במרץ 2018 (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פחות משנה מאז שהתאגדו בהסתדרות, חתמו אמש (חמישי) מאות העבודות והעובדים בחברת 'הכלל הראשון' על הסכם קיבוצי ראשון. ההסכם משפר את תנאי העסקתם של העובדים ואת בטחונם התעסוקתי. 'הכלל הראשון' נמצאת בבעלותה של כלל חברה לביטוח בע"מ ועוסקת בין היתר, בשיווק פוליסות ביטוח בענפים השונים.

ההסכמות החדשות שעליהן חתמו הצדדים, מעוגנות למעשה בתוספת להסכמים הקיבוציים בחברת כלל, שנחתמו ב-2014 וב-2017, תוך הרחבת תחולתם של ההסכמים על עובדי "הכלל הראשון". המשמעות היא כי הסכמי כלל, יחולו בשינויים שהוסכמו מעתה גם על עובדי הכלל הראשון ועובדי המוקדים הטלפוניים בכלל ביטוח, תוך הגדרת זכאותם למגוון רחב של הטבות, בהן: מנגנון תשלום עדכוני שכר, זכאות לקרן השתלמות, הפרשות פנסיוניות מיטיבות, תנאי רווחה משופרים ובהם סבסוד קייטנות הקיץ לילדי העובדים, מכסה מיטיבה של ימי חופשה, שיפור בגובה דמי ההבראה, מענק ותק מיוחד, תשלום בגין ימי מחלה המיטיב מעל החוק, ועוד.

התאגדות עובדי "הכלל הראשון", נובמבר 2017 (תמונה באדיבות האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות)
התאגדות עובדי "הכלל הראשון", נובמבר 2017 (תמונה באדיבות האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות)

לצד הגדרת הזכאות של עובדי הכלל הראשון להטבות המעוגנות בהסכמי כלל, ההסכם החדש כולל גם התייחסות לנושאים כמו תקופת ניסיון וקביעות. תקופת הניסיון בחברה תוגבל לשלוש שנים וכל עובד אשר השלים תקופה זו, ייחשב כעובד קבוע. כל העובדים הכפופים להסכם אשר נקלטו לחברה לפני נובמבר 2017, יהיו זכאים לקבל מעמד של עובד קבוע כבר לאחר שישלימו ותק של שנתיים וחצי. בהסכם הוגדר ביחס לעובדים קבועים מנגנון פיטורים שקוף המספק ביטחון תעסוקתי לעובדים, ההסכם מיישם גם את המערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים, כפי שהוגדרה בהסכמים הקודמים בקבוצה.

על פי ההסכם, העובדים השעתיים המועסקים בחברה, יהיו זכאים לעבור במועד קבלת הקביעות להעסקה במתכונת חודשית. כחלק מההסכמות בין הצדדים, התחייבה החברה לקלוט להעסקה ישירה שני עובדי קבלן המועסקים כשומרים. עובדים אלו יהפכו לעובדים מן המניין בחברה וייהנו מזכויות ומהטבות שונות המעוגנות בהסכם הקיבוצי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך את עובדי הכלל הראשון: "עבודה מאורגנת מצמצמת פערים חברתיים וההסכם החדש שמביא בשורה למאות עובדים ערב החג, מהווה ציון דרך נוסף. אני רוצה להודות לכל הגורמים שהיו מעורבים במו"מ והובילו להסכם שמאזן באופן ראוי בין צרכי החברה לבין השיפור בתנאי העובדים".

מנכ"ל הכלל הראשון, ליאור דיטמן, אמר במעמד החתימה על ההסכם: "אני שמח שהגענו להסכמות המשרתות את טובת העובדים והחברה, אשר מאז ומתמיד דאגה לרווחת העובדים כמו גם לעמידה ביעדיה העסקיים. אני שמח שהגענו להסכם תוך זמן קצר מרגע ההכרזה על ההתאגדות תוך שיתוף פעולה וללא פגיעה בעבודה השוטפת. אני מאחל לכולנו שנמשיך להצליח ולהוביל את ענף הביטוח בישראל".

יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, שליווה את תהליך המו"מ, בירך: "ההסכם מהווה המשך ישיר להישגי העבודה המאורגנת בחברת כלל והסדרה של זכויות העובדים, תוך דאגה לקידום רווחתם וביטחונם התעסוקתי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!