דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל ישראלי

כדורגל / אין הפתעות: הפועל חיפה ובית"ר ירושלים יפגשו בגמר גביע המדינה

חצי גמר גביע המדינה סיפק דרמות תצוגות עידוד מרשימות, אך לא הפתעות | הפועל חיפה ניצחה בפנדלים את רעננה 3:4 | בית"ר ניצחה 2:3 את קרית שמונה | בני בן זקן: "גרמנו שמחה לכל האוהדים שבאו מירושלים"

שחקני הפועל חיפה חוגגים את העלייה לגמר גביע המדינה בכדורגל (באדיבות ההתאדות לכדורגל בישראל)
שחקני הפועל חיפה חוגגים את העלייה לגמר גביע המדינה בכדורגל (באדיבות ההתאדות לכדורגל בישראל)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חצי גמר גביע המדינה הוא תמיד סיבה לחגיגה ועוד יותר כאשר מועד המשחק נקבע בחופשת הפסח ומייצר עבור כולם בילוי משפחתי משובח. ארבעת הקבוצות שהגיעו למעמד הנכסף הן הפועל חיפה ובית"ר ירושלים שעדיין נאבקות על תואר האליפות ומקוות לזכייה בלתי נשכחת בדאבל, ועירוני קריית שמונה והפועל רעננה שרוצות להמשיך את המסע שלהן בדרך לנשיא המדינה ובכך להמתיק מעט את העונה היבשה בליגה.

הפועל חיפה – הפועל רעננה

שעה וחצי לפני שריקת הפתיחה למשחק הפותח – הפועל רעננה מול הפועל חיפה, ניתן היה לשמוע את אוהדי הפועל חיפה שנקראו בצו 8 לבוא לעודד ביציע ולהביא גביע. מן הצד השני, הפועל רעננה הגיעו עם ה'אולטראס' שלהם, שחקני קבוצת הילדים המקומית מחוזקים בהורים מלווים עם תוף.

מנחם קורצקי מאמן רעננה פתח כרגיל עם אבוחצירה וזיקרי בחוד ועם הבלמים עידו לוי, קמארה ובן והבה בניסיון לעשות בונקר ואולי ללכת להארכה, בצד האדום קלינגר פתח עם תורג'מן ובן בסט בהתקפה, ועם הראל במקום ברסקי בקישור.

צופה אקראי לא יכול היה לדעת מי בצמרת ומי בתחתית על לפי המחצית הראשונה. הפועל רעננה של קורצקי ידעה יפה מאוד מה היא רוצה, התקפות מתפרצות נפלאות במעבר מהקישור להתקפה בהובלת הקפטן בן בנימין וניקוליץ' האחראי על המצבים הנייחים שיחד עם שמעון אבוחצירה רועי זיקרי ומוחמד כליבאת לא נתנו לשטקוס ולהגנה החיפאית מנוח וכמעט עלו ראשונים על לוח התוצאות בדקה 17 מנגיחה למרכז השער של אבוחצירה וניסיון של זיקרי מתוך הרחבה שנבלם על ידי קפילוטו בדקה ה-28. בצד החיפאי, השחקן הטוב ביותר היה הקהל שלא הפסיק לעודד ולתמוך. על הדשא המצב נראה פחות זוהר עם איבודי כדור במרכז המגרש וחוסר ריכוז ברחבה של ויסקארה השוער הבולביאני של רעננה.

במחצית השנייה למדנו שהמשחק יכול להיות משעמם יותר, ללא מצבים מיוחדים. הקבוצה של קורצקי המשיכה לצופף בהגנה ולהסתמך על המתפרצות, טקטיקה שיצרה שלושה חצאי מצבים של בן בסט שלא נוצלו כראוי מהצד האדום, ומרעננה אבוחצירה עוד ניסה להמשיך להפעיל את חבריו אך התעייף במהלך המחצית וההזמדנות היחידה המאיימת הייתה עם אמבולה שבעיטה שלו בדקה ה-83 הכניעה את שטקוס אך לא את גל אראל שבגליץ מרשים הציל את הכדור מקו השער.

בתום 90 דקות אפשר לומר ללא שום הסתייגות שקורצקי העמיד את הקבוצה נפלא על כר הדשא, ונראה שהיא פעלה בדיוק לפי התכניות ושיבשה לאדומים את היכולת ליצור את המשחק הרגיל שלה.

בהארכה בה נראה שהשחקנים מחכים לשריקה שתוביל לבעיטות ההכרעה מ-11 מטרים, בדקה ה-106 ארשיד החלוץ של רעננה יכול היה לקנות את עולמו אם היה יותר מרוכז באחד על אחד עם שטקוס שממצב קשה בעט מעל המשקוף. הזדמנות נוספת הייתה להפועל חיפה בדקה ה-112 כשתורג'מן בעט 5 מטרים מעל המסגרת.

ארנסטאס שטקוס שוער הפועל חיפה חוגג את העלייה לגמר גביע המדינה בכדורגל (באדיבות ההתאדות לכדורגל בישראל)
ארנסטאס שטקוס שוער הפועל חיפה חוגג את העלייה לגמר גביע המדינה בכדורגל (באדיבות ההתאדות לכדורגל בישראל)

בסיום בעיטות ההכרעה מ-11 מטרים, הפנים המאוכזבות של רעננה אמרו הכל. לרגע אחד הם היו בעיטה אחת מלעלות לגמר סנסציוני. זה התחיל עם עדן בן בסט שבעט ראשון וכבש, אחר כך תומר סוויסה לא עמד בלחץ ובעט לידיו של שטקוס. אלון תורג'מן ניסה לבעוט בצד החיפאי והחמיץ, מכאן כל הבעיטות נכנסו. שמיטרבסקי החיפאי החטיא את הבעיטה הרביעית, במצב של 3:3 ניגש לבעוט אבוחצירה שהיה מהמצטיינים בקבוצה במשך 120 דקות וקיווה לחולל סנסציה, אך בעיטה מרושלת שלו נהדפה בקלות על ידי שטקוס. פנדל אדום מוצלח של מלול מיד ובעיטה חלשה של אור דסה מרעננה שגם נעצרה אצל איש המשחק התמנון הליטאי שטקוס והחלה את חגיגות ההעפלה של הפועל חיפה לגמר גביע המדינה לראשונה זה 14 שנים (2004) ושלחה אלפים מאוהדיה מחויכים ושמחים בנסיעה הקצרה הביתה.

ביתר ירושלים – עירוני קריית שמונה

המחצית ראשונה הייתה מלאת אירועים ואמוציות. הקבוצה של חיים סילבס הופיעה עם כל הרפרטואר שלה ושיחקה בלי פחד, שלישיית ההתקפה הצפונית הכוללת את שובל גוזלן, מוחמד שכר וניגל האסלבנק עשתה ככל העולה על רוחה ברחבה הירושלמית אשר הפכה להיות חסרת ביטחון יותר ויותר ככל שהדקות עברו. כבר בדקה ה-7 נפסל שער בכחול לבן בטענת נבדל, בדקה ה-19 בעיטה של שכר מחוץ לרחבה חמקה הצידה, כעבור שתי דקות היה זה גוזלן לנסות את מזלו מול קליימן שקלט בקלות, בדקה ה-31 הלחץ של הצפוניים עשה את שלו, איבוד כדור של קלאודימר באמצע המגרש אפשר להאסלבנק לשייט לכיוון השער למסור מסירת עומק לשכר שבלי להתבלבל הכניע את קליימן והביא לנו שער ראשון לערב זה שהעלה את קרית שמונה ואת 2000 אוהדיה ל-0:1.

בית"ר ירושלים מול הפועל קרית שמונה, חצי גמר גביע המדינה בכדורגל (באדיבות ההתאדות לכדורגל בישראל)
בית"ר ירושלים מול הפועל קרית שמונה, חצי גמר גביע המדינה בכדורגל (באדיבות ההתאדות לכדורגל בישראל)

15 אלף אוהדים בית"רים החלו לשרוק בוז לקבוצתם שנראה שעדיין מחפשת בוויז את תחומי המגרש, ההזדמנות היחידה שלהם הייתה של קריאף שמצא את מהדי זועבי ערני בשער. לפי המחצית הראשונה בני בן זקן 0 חיים סילבס 1.

מעניין לדעת מה הלך שם באסיפת המחצית של בן זקן כי במחצית השנייה נראתה בית"ר אחרת, אולי זו ההחלטה להכניס את עידן ורד למשחק ואולי זה שהוא אמר להם באופן פתוח וברור שאם הם רוצים להיות בגמר לעיני הקהל הביתי שלהם בטדי הם חייבים לנצח את המשחק. זו הייתה בית"ר שאנחנו רגילים לראות השנה, מעיזה לוחצת ותוקפת. 8 דקות בתוך המחצית השנייה היה זה סילסבטר הסלובקי שממשיך להיות הבינגו של חלון ההעברות עם כיבוש שער השוויון לאחר הכנסת כדור בהקפצה של וארן. מחצית מלאת אירועים הייתה בדומה למחצית הראשונה רק שפה השליטה הייתה של הקבוצה בצהוב שחור עם מתפרצות של קריית שמונה החמצות קורצות של גוזלן בדקה ה-57 ושל סאן מנחם בדקה 73 מבישולים גאונים של האסלבנק רק הוסיפו לטעם החמוץ לאחר שבית"ר השלימה מהפך בדקה ה-79. מהתקפה מתפרצת קלאסית של נגיעות בודדות המסתיימת שוב מרגל מסיימת של סילבסטר שניחן ביכולת על טבעית להימצא במקום הנכון ברגע הנכון הפעם המבשל היה חן עזרא עם מסירת הרוחב 1:2 לבית"רים שבדמיונם מתחילים לפנטז על גמר הגביע.

בדקה ה-88 הלחץ על כל המגרש נשא פרי כשזועבי שוער קרית שמונה דחף את סילבסטר אחרי הפרעה של הקשר לבעיטת שוער. כרטיס צהוב ופנדל אותו מכניס אריק סאבו לתוך הרשת ללא בעיה. נגמר? לא אם שואלים את השועלים של סילבס שבדקה ה-92 עוד ניסו לחזור למשחק אחרי קרן מוצלחת שמצאה את עדן נחמיאס לא מכוסה ברחבה ועם הראש צימק ל-2:3 תוצאת הסיום. מפגן טקטי מרשים מצד שני המאמנים הצעירים בכדורגל הישראלי, אשר תגובתם למתרחש על כר הדשא יצרה משחק מעניין.

מאמן קרית שמונה חיים סילבס אמר לאחר המשחק: "אני מאוכזב, לא בהכרח הקבוצה ששיחקה טוב יותר היום ניצחה. היינו שווים מול שווים, הייתי שמח אם היינו יורדים למחצית הראשונה ב-0:2, אבל אני גם גאה בקבוצה שלי".

המאמן המנצח בני בן זקן: "שמח על השינויים שקרו במחצית, ההכנסה של ורד למשחק, ההשתלבות של סילבסטר שמביאה הרבה לקבוצה והביאה את הניצחון. אני נהנה מכך שגרמנו שמחה לכל האוהדים שבאו מירושלים כדי לראות אותנו מעפילים לגמר הגביע".

ב-9.5, יום רביעי, ייפגשו הפועל חיפה ובית"ר ירושלים למשחק גמר הגביע שיתקיים באצטדיון טדי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!