דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / "ערימות של מכתבי תומכים" לנאשם ברצח 17 בני נוער בפלורידה

ניקולס קרוז (19) הנאשם בכך שירה למוות בתלמידי התיכון ופצע עוד 15, מוחזק בכלא בהמתנה למשפטו | סנגורו סיפר: "ב-40 שנות נסיוני במקצוע, מעולם לא ראיתי כמות כזו של מכתבים לנאשם" | ולצד זאת, המסר של הנערה אמה גונזלס מעצרת הזיכרון לקורבנות עדיין מהדהד

ניקולס קרוז, היורה בבית ספר שרצח 17 בני נוער בבית המשפט 14 במרץ (Amy Beth Bennett/South Florida Sun-Sentinel via AP, Pool)
ניקולס קרוז, היורה בבית ספר שרצח 17 בני נוער בבית המשפט 14 במרץ (Amy Beth Bennett/South Florida Sun-Sentinel via AP, Pool)

ניקולס קרוז בן ה-19, הנאשם ברצח 17 תלמידי התיכון בפלורידה ובפציעת 15 נוספים בחודש פברואר השנה, מקבל מכתבי תמיכה ודואר מעריצים, כולל תמונות של נשים הלבושות באופן חושפני ותרומות כספיות לשימושו בקנטינת הכלא. בנות נוער, נשים וגברים שולחים מכתבים ותמונות של עצמם ואף אורגנו קבוצות תמיכה בפייסבוק.

קרוז, הנאשם ברצח 17 בני-אדם, מוחזק בכלא בהמתנה למשפטו, והתובעים הצהירו כי הם יבקשו עונש מוות. גם הסנגור הציבורי, הווארד פינקלשטיין, אמר לעיתון כי לקוחו אכן קיבל "ערימות של מכתבי תומכים". הוא הוסיף כי "ב-40 שנות ניסיונו כסנגור ציבורי, מעולם לא ראיתי כמות כזו של מכתבים לנאשם. תמיד מגיע קצת דואר אך לא משהו שמתקרב למה שיש הפעם".

במכתבים שהגיעו למערכת, חלקם ימים ספורים אחר הרצח, נאמר "אני שומר לעצמי את הזכות להאמין בך, ניקולס". במכתב אחר שנכתב על ידי תלמידת תיכון בת 18 נכתב: "כשראיתי את תמונתך בטלוויזיה משהו בך משך אותי מאוד. העיינים שלך יפות והנמשים על פניך גורמים לך להיות נאה".

הסנגור אומר שהוא אינו מעביר אל קרוז את המכתבים וכי הקריא רק מעט מאלו בעלי האופי הדתי. "המכתבים מאוד מטרידים אותי כי הם נכתבו על ידי נערות רגילות לגמרי מרחבי הארץ".

יש להזכיר, כי לצד מילות התמיכה שמקבל הרוצח, מקרה הטבח ההמוני בתיכון דאגלס בעיר פארקלנד שבפלורידה, הוציא לפני כשבועיים לרחובות המוני בני אדם, במחאה נגד הקלות בה ניתן להשיג נשק בארה"ב, מחאה שיזמו בני-נוער מבית הספר בו בוצע הטבח.

באחת מעצרות המחאה הרבות, עלתה לבמה אמה גונזלס, תלמידת תיכון בת 18, ממובילות המחאה, ונשאה נאום מחאה חוצב להבות שהדהים רבים באומה האמריקנית. בנאומה תיארה גונזלס כיצד תוך 6 דקות ו-20 שניות, השתנו ללא היכר חייה של קהילת דגלאס אליה היא שייכת, וכיצד בזמן הקצר הזה נלקחו חייהם של 17 מחבריה לספסל הלימודים. גונזלס גם ביקרה את אלו שעדיין מסרבים להבין את המשמעות של נגישות גבוהה לכלי נשק חם כמעט לכל אזרח במדינה. בשלב זה שתקה גונזלס במשך דקות ארוכות, עד שנשמעה התראת שעון, לאחריה הסבירה: "מהרגע שעליתי לכאן עברו 6 דקות ו-20 שניות. בזמן הזה הרוצח הפסיק לירות ובקרוב ינטוש את הרובה שלו. הוא יתערבב בתוך המולת התלמידים כשהם בורחים, ויסתובב חופשי במשך שעה, עד שיעצרו אותו" וסיכמה את נאומה כשפנתה לקהל במילים מהדהדות אלו: "הילחמו על החיים שלכם, לפני שזאת תהיה עבודה של מישהו אחר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!