דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט וחברה / שחקן ה-NBA שבחר להלחם בלה"טבופוביה בעקבות רצח אחותו הטרנסית

שחקן דטריוט פיסטונס רג'י בולוק, איבד את מיה, אחותו הגדולה שנרצחה בשל היותה טרנסג'נדרית | בעקבות הטרגדיה החליט לספר את סיפורה ולהילחם בכל סוג של אפליה כלפי קהילת הלהט"ב. "הייתה לה השפעה גדולה על החיים שלי"

רג'י בולוק במדי דטרויט פיסטונס 2018 (AP Photo/Paul Sancya)
רג'י בולוק במדי דטרויט פיסטונס 2018 (AP Photo/Paul Sancya)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מיה הנדרסון הייתה בת 26 בלבד כאשר נרצחה ביולי 2014 באכזריות בעיר בולטימור. למרות משפט שהתנהל כנגד מאהב לשעבר שהיה חשוד במעשה, בית המשפט זיכה את הנאשם שון אוליבר בן ה-46 והרוצח עדיין מסתובב חופשי. הנדרסון הייתה טרנסג'נדרית ואחותו הגדולה של שחקן הכדורסל רג'י בולוק מהדטרויט פיסטונס.  

בולוק בן ה-27 משחק בעמדת הסמול פורוורד ונמצא כרגע בעונה הטובה בקרירה שלו. השנה הוא ביצע קפיצת מדרגה חשובה בקרירה והפך משחקן קצה ספסל לשחקן לגיטימי ב-NBA. הוא משחק כל ערב בממוצע 28 דקות וקולע בממוצע 11.2 נק'. השבוע החליט בולוק לנצל את הפרסום הגדול שצבר ולערוך מפגש מיוחד של הקהילה הלהט"בית, בו הוא מספר את סיפור חייו לצד אחותו הטרנסג'נדרית.

במפגש שפורסם בטוויטר של קבוצתו הוא סיפר על הקשר המיוחד שהיה לו עם אחותו הגדולה "הייתה לה השפעה גדולה על החיים שלי. והשמחה שהייתה לה פשוט על ידי היותה שלמה עם עצמה, תמיד נשאר איתי גם לאחר שהיא עזבה. אחד הדברים שהיו לי קשים כאשר גדלתי היה שלא ידעתי על זה הרבה, אחותי לעולם לא ראתה אותי משחק בקולג' כי כל הזמן חשבתי מה יגידו לי חברי לקבוצה. אני יודע שזה פגע בי כשאני חושב על זה היום. זה היה אחד הדברים הטיפשיים, אבל לא כל כך ידעתי על זה ולא היה לי בנוח עם זה".

בולוק שלא הכיר מספיק את הקהילה הלהט"בית, החל לאחר רצח אחותו, להתעניין יותר בסיפורים ובדברים שמתרחשים בקהילה ובפשעים שמבוצעים כנגדם. כאשר רק בשנת 2017, לפחות 27 טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות נרצחו ברחבי ארה"ב. בולוק הושפע עמוקות מהגילוי החדש והחליט להילחם בתופעה בעזרת סיפור חייה של אחותו. הוא החליט לנצל את מעמדו כשחקן מוכר ומפורסם כדי לייצר קול אחר, הקורא לשוויון.

"זה כל מה שאני מאמין ופועל בעדו. אני חושב שאם אחותי לא הייתה חלק מהקהילה הזאת ושום דבר לא היה קורה לה, אני עדיין מאמין שהייתי מסוגל להיות מנהיג שנעמד בשביל הקהילה הזאת" אמר בולוק, שכחלק מהתהליך שעבר החליט לקעקע את שמה של אחותו על רגלו לצד קעקוע נוסף של המילה להט"ב.

ההחלטה האמיצה של בולוק לשאת את הלפיד ולצאת כנגד כל סוג של אפליה היא החלטה לא מובנת מאליה בספורט התחרותי בו ספורטאים עדיין מפחדים לצאת מהארון ולגלות לעולם את ההעדפה המינית שלהם. הפחד להיות ספורטאי מצליח בספורט מקצועני משתק ספורטאים לצאת נגד האוהדים או חבריהם השחקנים במקרים מהסוג הזה.

בשנה שעברה דיבר על כך בתכנית של רשת פוקס ספורט כנגד הבדיחות ההומופוביות בחדרי ההלבשה ב-NBA: "הרבה מאוד אנשים מספרים בדיחות ועושים כל מיני דברים שקשורים באותם סוג של אנשים. אבל בי זה נוגע, לכן אני לעולם לא אצחק או עשה משהו לגבי אותם האנשים, אשר עברו הרבה בדרך השונה בה בחרו בחיים שלהם"

למרות הטרגדיה הקשה שפקדה את רג'י בולוק ומשפחתו, הוא מקווה להצליח להיות חלק משינוי משמעותי שיעורר השראה אצל ספורטאים נוספים לצאת כנגד תופעות ההומופוביה בספורט הגברי המקצועני ולהשפיע על ספורטאים ואוהדים לפעול ליצירת חברה סובלנית וטובה יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!