דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבית הלבן

ארה"ב / על החיוורון: האמריקאים זועמים על "חוסר הגיוון" במתמחים לבית הלבן

"התמונה של המתמחים בבית הלבן היא כמו הציור "איפה אפי" עבור אנשים לא לבנים" | תמונת המתמחות והמתמחים לסמסטר אביב 2018 בבית הלבן הצליחה להכעיס את האמריקאים | בממשל טראמפ כמעט ואין בעלי תפקידים שאינם לבנים

מחזור מתמחי הבית הלבן ל-2018 (צילום: דוברות הבית הלבן).
מחזור מתמחי הבית הלבן ל-2018 (צילום: דוברות הבית הלבן).
ניסן צור
ניסן צור
כתב דבר ראשון בפולין
צרו קשר עם המערכת:

 הבית הלבן פירסם תמונה של קבוצת המתמחים לסמסטר אביב 2018, וספג ביקורת חריפה על "חוסר הגיוון" של המתמחים. בתמונה שפירסם הבית הלבן נראית קבוצה של 91 מתמחים שיחלו בקרוב את ההכשרה שלהם לקראת עבודתם בבית הלבן בשנים הקרובות, כאשר כמעט כל המתמחים הם לבנים.

התמונה גררה תגובות חריפות במהירות מצד גולשים, שטענו כי מדובר באפלייה המעניקה עדיפות לאזרחים לבנים. "בקיץ האחרון ובאביב הזה, היו בבית הלבן בסך הכל 206 מתמחים. ביניהם היו 3 גברים שחורים, 0 נשים שחורות. מתוך 206 מתמחים!" צייצה אחת הגולשות. גולש אחר כתב כי, "התמונה של המתמחים בבית הלבן היא כמו הציור "איפה אפי" עבור אנשים לא לבנים, במדינה שהיא בעלת 40 אחוזים של אוכלוסייה לא לבנה". גם מנחה הרדיו ג'ו מדיסון צייץ בטוויטר כי "שמים לב למשהו לא בסדר בתמונה הזו? אלו המתמחים בבית הלבן, עם דגש על לבן". חלק מהמגיבים השוו את התמונה של 91 המתמחים לזו שפירסם ממשל אובמה בשנת 2015, אז היו בתמונה מתמחים ממוצאים שונים ובעלי גוון עור שונה.

פרשנים פוליטיים ציינו כי יתכן והעובדה שכמעט כל המתמחים הם לבנים נובעת מהעובדה כי אזרחים אמריקאים שחורים, או ממוצא אחר\ לא היו להוטים להצטרף לתוכנית ההכשרה של המתמחים בבית הלבן, בעקבות העובדה שהנשיא טראמפ נתפס בקרב אוכלוסיות המיעוטים בארה"ב כמי שמעדיף בבירור את האוכלוסיה הלבנה. בבחירות האחרונות הצביעו רק אחוז נמוך מבין האזרחים השחורים ובני המיעוטים האחרים עבור טראמפ.

רבים בארה"ב הצביעו על העובדה שבממשל האמריקאי עצמו כמעט ואין בעלי תפקידים שחורים או ממוצא אחר, ורוב מוחלט של חברי הממשל הם לבנים, וטענו כי העובדה שמרבית המתמחים הם לבנים מביאה לכך שרוב מוחלט של עובדי הבית הלבן הם לבנים. אחת העובדות הבודדות בממשל טראמפ בעלת גוון עור שחור היתה אומארוסה מניגולט ניומן, ששימשה בתפקיד מנהלת התקשורת עם הציבור בבית הלבן ופרשה מתפקידה בחודש דצמבר האחרון. היא היתה היועצת הבכירה השחורה היחידה בממשל טראמפ. "כאישה האפריקאית-אמריקאית היחידה בבית הלבן, כעוזרת בכירה ויועצת לנשיא, ראיתי דברים שגרמו לי לאי נוחות, הכעיסו אותי, השפיעו עליי עמוקות בצורה רגשית, והשפיעו על הקהילה שלי" אמרה מניגולט ניומן בתוכנית "בוקר טוב אמריקה" לאחר שפרשה מתפקידה. כיום משמשים מספר בני אוכלוסיות מיעוטים בתפקידים בכירים בממשל, בהם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי ממוצא הודי-סיקי, שר השיכון והפיתוח בן קרסון ממוצא אפרו-אמריקאי, מזכירת התחבורה איילין צ'או ממוצא טאיוואני ומזכיר העבודה אלכסנדר אקוסטה שהוא ממוצא קובני.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!