דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / חסר תקדים: קבוצה אלבנית הורחקה לעשר שנים מאירופה בגין מכירת משחקים

סקנדרבאו קורצ'ה, שצפויה לזכות בהשנה באליפות נחשדה בהימורים לא חוקיים סביב 53 משחקים - בהם ארבעה במסגרות אירופיות | השבוע, הודיעה אופ"א על העונש הכבד ביותר שהוטל על קבוצה אי פעם | בקבוצה מתכוננים להיאבק

שחקני סקנדרבאו קורצ'ה. ארכיון (AP Photo/Darko Vojinovic)
שחקני סקנדרבאו קורצ'ה. ארכיון (AP Photo/Darko Vojinovic)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת הכדורגל האלבנית סקנדרבאו קורצ'ה הושעתה מהשתתפות במפעלים האירופיים לעשר שנים ונקנסה במיליון אירו בשל מכירת משחקים, כך הודיעה השבוע התאחדות הכדורגל האירופית (אופ"א). ההחלטה חסרת התקדים התקבלה בתום חקירה בת שנתיים, במסגרתה נמצא כי קבוצת הצמרת מאלבניה הייתה מעורבת בהימורים לא חוקיים סביב ארבעה משחקים במסגרות האירופיות.

נשיא הקבוצה אדג'אן תקאג' הודיע שיילחם בהחלטה, ויפנה לבית הדין הבוררות בספורט שפועל בשווייץ.  "אנחנו נקיים מהסיפור הזה, זאת הייתה החלטה בלתי צפויה" טען, "אנחנו בטוחים בהיותנו חפים מפשע ואם בית הדין לבוררות בספורט לא יקבל את הערעור שלנו, נפנה לבית הדין הפדרלי בשווייץ".

סקנדרבאו היא הקבוצה הבכירה ביותר באלבניה, שזכתה ב-6 אליפויות רצופות עד שהפסידה את התואר השביעי בעונה הקודמת. לאחר שנת הפסקה, הקבוצה נמצאת בדרך הבטוחה להחזיר אליה את התואר, כאשר אחרי 27 מחזורים היא מחזיקה ביתרון של 12 נקודות יתרון על פני המקום השני.

ההחלטה של אופ"א מהווה מכה קשה לקבוצה, שקיוותה לחזור שוב למוקדמות ליגת האלופות ולנסות להפוך לקבוצה האלבנית הראשונה שמעפילה לשלב הבתים. פרסומים על העונש הצפוי הודלפו בתקשורת המקומית קודם להכרזה הרשמית, והתקבלו בזעם על ידי האוהדים.

בתחילה נחשדה הקבוצה כי הייתה מעורבת בהימורים לא חוקיים סביב 53 משחקים, מנובמבר 2010 ועד אפריל 2016 בהם. בשלב הסופי, כאמור, התמקדה החקירה בארבעה משחקים שנערכו במסגרות אירופיות בעונת 2015-16, כאשר לפי החשד השתתפה סקנדרבאו  בשני משחקים מכורים במוקדמות ליגת האלופות ובשני משחקים בשלב הבתים של הליגה האירופית. הדוח הסופי שהוגש להנהלת אופ"א קבע כי על הקבוצה "נעשו נסיונות מניפולטיביים כדי לייצר רווחים מהימורים בלתי חוקיים ברמה העולמית". עוד נכתב כי "לקבוצה אין שום כבוד ליושר של המשחק"

בחודש פברואר האחרון דיווחה אופ"א שלחוקרים בתיק נשלחו איומי מוות אם לא יפסיקו את החקירה, בקבוצה טענו כמובן שאין להם קשר לדברים ואופ"א מסרה כי החקירה תימשך כסדרה.

ב-21 בפברואר, לקראת מועד קבלת ההחלטה בנושא, יצאו אלפי אוהדים לרחובות להפגנות מחאה נגד אופ"א .האוהדים נשאו שלטים עליהם נכתב, בין היתר, "אל תהרגו את החלום שלנו", "אנחנו חיים כדורגל, אנחנו אוהבים את סקנדרבאו" ו"העיר שלנו היא לא איום, העיר שלנו רוצה צדק!". למרות המחאה, הממצאים החמורים שהתגלו בחקירה, הובילו את אופ"א להטיל על סקנדרבאו את העונש הכבד ביותר שניתן אי פעם לקבוצה או נבחרת באירופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!