סרטון המראה עשרות שדרני חדשות מקריאים את אותן המילים בדיוק בעניין "פייק ניוז" עורר דיון סוער על שליטתה של חברת 'סינקלייר ברודקאסט גרופ' בתחנות טלוויזיה מקומית, להן היא לכאורה מעבירה מסרים שמוקראים בשידור. הסרטון הנמשך 98 שניות עלה ביום שבת, וכבר נצפה על ידי מליוני בני אדם ואף גרר ציוץ תגובה מצד הנשיא דונאלד טראמפ המגן על קונצרן החדשות.

'סינקלייר' המחזיקה בבעלות על 200 תחנות מקומיות הורתה לשדרניה בכלל התחנות להקריא הודעה המביעה דאגה מ"טרנד בעייתי של כתבות  לא אחראיות ומגמתיות המציפות את המדינה". ההצהרה הוסיפה כי חלק מהפרסומים השקריים הנ"ל מקדמים את עמדותיהם של חלק מהאנשים בעולם התקשורת.

השדרנים לא נתנו דוגמאות ספציפיות. תאגיד 'סינקלייר', שראשיו נוטים ימינה בדעותיהם הפוליטיות, משתמשים בטרמינולוגיה המזוהה עם טראמפ וטענותיו ל"פייק ניוז". השדרנים במסר אומרים כי הם "עובדים מאוד קשה כדי לרדת לחקר האמת ומנסים להיות מרוכזים בעובדות, הוגנים, ומאוזנים".

טימותי בורק, עורך וידיאו ב-Deadspin, אמר כי הוא קרא מאמר ב-CNN בחודש שעבר בדבר הטקסט אותו נדרשו הקריינים להקריא בתחנות השידור המקומיות וביקש משירות ניטור חדשות לשלוח לו דגימה מההצהרה שהוקראה בשידור. אחרי שהוא קיבל מעל 50 קטעים הוא ערך אותם לסרטון קצר המראה את השדרנים השונים המקריאים את אותה ההודעה, מילה במילה, במקביל זה לזה.

הסרטון תפס תאוצה והחל להיות מופץ ברשתות החברתיות. החזרתיות הנראית בסרטון מראה את כוחו של קונצרן סינקלייר באופן שמספרים פשוטים לא יכולים להדגים, אומר ג'ף ג'רוויס, פרופסור לתקשורת באוניברסיטת ניו יורק. "זה מה שהופך את הסרט עצמו לכל כך עצמתי" הוא אומר. "הוא מדגים נושא שבכמה מקרים יכול להיראות כמו תיאוריות קונספירציה".

בכיר בסינקלייר אמר ביום שני כי הוא מוצא את זה תמוה שחברת חדשות תותקף בשל בקשתה מאנשים בתחום התקשורת להזכיר לקהלם כי סיפורים חסרי כיסוי קיימים במדיה החברתית. "זה אירוני שאנחנו מותקפים בשל העובדה כי אנחנו מקדמים יוזמה עיתונאית הקוראת לדיווח אובייקטיבי והוגן, ובמיוחד כשאנו מבקשים מקהלנו לראות את דסק החדשות שלנו אחראי על תכניו" אמר סקוט ליווינגסטון, סגן נשיא לענייני חדשות בסינקלייר.

רשתות חדשות אחרות, רובן מותקפות תדיר על ידי דונאלד טראמפ בשל דיווח מגמתי ומוטה לטענתו, שיבחו את הפרסום. ב-CNN אף הרחיבו כי הסכנה האמתית היא בשל מיזוג צפוי בין סינקלייר לחברת תקשורת נוספת, דבר שיוביל לכך שהקונצרן יגיע ל-3 מתוך 4 בתים בארה"ב. שדרן בשם ג'ו סקרבוראו מרשת MSNBC אמר כי "זה נראה כמו משהו שהיינו לועגים לרוסים בגינו בתקופת שידורי פראבדה". ג'ון אוליבר שסיקר בהרחבה את הסיפור בעונה שעברה אמר, בהתייחסו לפרסומים מ'סינקלייר' "אין משהו שאומר בבירור" אנו מעריכים עצמאות עיתונאית" כמו עשרות שדרנים הנאלצים לחזור על אותו המסר שוב ושוב, כמו חברי כת שטופי מוח".

דיווחים אלו מצטרפים לפרסומים בדבר תכנים ודוברים אותם התחנות המקומיות נדרשות לפרסם שוב ושוב בתדירות גבוהה.

בורק, מי שפרסם את הסרטון, אומר כי הוא קיבל מספר אימיילים מאנשים העובדים בתחנות שידור שבבעלות סינקלייר אבל הוא היה עמוס מדי בעבודה הרגילה שלו כעורך וידאו בתחום הספורט מכדי לקרוא אותם. "אני שמח שזה הגיע לקהל רחב" הוא אמר.