דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מסיט את האש / בנסיון לעצור את הביקורת מימין, נתניהו מקים ועדת חקירה לבדיקת הקרן החדשה לישראל

בתוך יממה של הודעות דרמטיות וביקורת חסרת תקדים כנגדו, הודיע הערב ראש הממשלה: "ביקשתי מיו״ר הקואליציה דודי אמסלם להוביל את המהלך להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על פעילות הקרן החדשה לישראל"

ראש הממשלה נתניהו (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
ראש הממשלה נתניהו (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

לאחר הביקורת הרחבה וחסרת התקדים עליו, ופליק-פלאק לאחור בעניין ההסכם עם נציבות הפליטים של האו"ם, לפיו יקלטו מדינות מערביות 16,250 מהגרים אפריקאים ומספר דומה גם ישראל, ומי שישאר פה יפוזר ברחבי הארץ, מנסה נתניהו להסית האש כלפי האויב האולטימטיבי של הימין – הקרן החדשה לישראל.

לאחר שנפגש במהלך היום עם תושבי דרום ת"א המתנגדים להסכם החדש ובעד הגירוש למדינה השלישית, הודיע נתניהו כי יפעל להקמת ועדת חקירה לבדיקת פעילותה של הקרן, "הגורם המרכזי שהפעיל לחץ אירופי על ממשלת רואנדה לסגת מההסכם להוצאת המסתננים מישראל, זוהי הקרן החדשה לישראל", כתב ראש הממשלה בחשבון הפייסבוק שלו.

"ביקשתי מיו״ר הקואליציה דודי אמסלם להוביל את המהלך להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על פעילות הקרן החדשה לישראל, שמסכנת את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי", סיכם נתניהו.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שתנועתו מהווה חוד החנית במאבק לבלימת הקרן לישראל חדשה מסר בתגובה להקמת ועדת החקירה כי: "אנו מברכים את החלטתו החשובה של ראש הממשלה לבחון את התנהלות הארגון הפוליטי הזר "הקרן לישראל החדשה".

הפעילה החברתית שולה קשת, תושבת דרום ת"א המתנגדת לגירוש ופועלת לשיקום דרום ת"א, אמרה בסיום מסיבת עיתונאים אלטרנטיבית אשר קימו הפעילים בבית 'אחותי' בשכונת נווה-שאנן: "לא יאומן שראש הממשלה על כל הפאשלות שהוא עושה, חוסר המנהיגות, ההזנחה הפושעת – מפיל את זה גם על מבקשי המקלט, גם על הקרן החדשה, וגם מנצלים את המצוקה של השכונות שלנו בשביל לקדם מטרות פוליטיות"

בתוך כך, נציבות האו"ם לפליטים פרסמה היום הודעה לפיה היא "מגיבה בצער" לביטול ההסכם עליו הודיע נתניהו. "ההסכם הנו תוצאה של דיונים שהתקיימו על פני תקופה ממושכת" נכתב בהודעה, "והוא משקף מאמץ משותף למצוא פתרון המעניק הגנה בינלאומית לאנשים שהגיעו לישראל לאחר שנמלטו ממלחמה או מרדיפה תוך מענה לדאגות של הקהילות הישראליות המארחות".

הארגון הודה למדינות שהביעו נכונות לקבל פליטים כתמיכה בהסכם, "בתקופה של נהירה חסרת תקדים של מהגרים ופליטים", והוסיף כי הוא מעודד "את ממשלת ישראל לבחון את הענין עוד יותר, בעודנו נכונים להמשיך ולהיות לעזר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!