דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחון

מאחורי הגדר / יום שישי של הצמיגים: הפלסטינים מדווחים על עשרה הרוגים

20,000 עזתים השתתפו בהפגנות בכ-5 מוקדים עיקריים | נסיונות חציית הגדר נעשו בחסות העשן הסמיך | על רקע כוונת כווית לדרוש ועדת חקירה מטעם מועצת הביטחון של האו"ם על האירועים, דרש שגריר ישראל לגנות את חמאס על שימוש בילדים כמגנים אנושיים

  • עזתים מבעירים צמיגים ומתעמתים עם כוחות צה"ל מול גדר הגבול ליד חאן יונס. 5 באפריל (AP Photo/Adel Hana)
    עזתים מבעירים צמיגים ומתעמתים עם כוחות צה"ל מול גדר הגבול ליד חאן יונס. 5 באפריל (AP Photo/Adel Hana)
  • פלסטינים בעזה אוספים צמיגים לקראת ההפגנות בשישי. 5 באפריל (צילום: עבד ראחים כתיב/פלאש90)
    פלסטינים בעזה אוספים צמיגים לקראת ההפגנות בשישי. 5 באפריל (צילום: עבד ראחים כתיב/פלאש90)
  • מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, ראש אגף המבצעים, אלוף ניצן אלון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי (דובר צה"ל)
    מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, ראש אגף המבצעים, אלוף ניצן אלון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי (דובר צה"ל)
  • (דובר צה"ל)
    (דובר צה"ל)
שי ניר

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח הבוקר כי בעימותים אתמול מול כוחות צה"ל נהרגו עשרה פלסטינים, בינהם ככל הנראה נערים ועיתונאי. משעות הבוקר אתמול הבעירו הפלסטינים בעזה מאות צמיגים לאורך גדר הגבול, במטרה למסך בעשן את הגבול ולשבש את פעילות צלפי צה"ל שינסו לסכל נסיונות להגיע לגדר הגבול.

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, קרא למועצת הביטחון לגנות את החמאס על רקע הניסיונות של כווית לקרוא לחקירה עצמאית של ישראל מטעם המועצה. ״על המועצה לגנות את החמאס המשתמש בילדים כמגנים אנושיים תוך סיכון חייהם ולקרוא להפסקת הפרובוקציות שרק מגבירות את האלימות והמתח. ההתפרעויות האלו התבררו כבר בשבוע שעבר כהתפרצויות אלימות ולא כהפגנות בדרכי שלום", אמר השגריר הישראלי.

בלילה של יום רביעי ביצע צה"ל ירי באמצעות כלי טיס לעבר מחבל חמוש סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל ויפעל מול מחבלים המעורבים בפעולות טרור".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

יאיר לפיד, יו"ר 'יש עתיד': "מאמין וסומך על שיקול דעתכם"

ראש הממשלה נתניהו, לפני כניסת החג: "יופי של עבודה, אני גאה בכם!"

מחלקת המדינה האמריקאית: מגנים מנהיגים הקוראים לאלימות המפגינים

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה התייחסות לאירועים המתגלגלים ברצועת עזה, בה אזהרה למפגינים הפלסטינים: יש להמנע מאלימות, להשאר בטווח של חצי קילומטר מגדר הגבול עם ישראל, אין בשום אופן להתקרב לגדר, במקום זה אנחנו קוראים לפתרון הומניטרי

שליח האו"ם למזה"ת: "עוקב בדאגה אחר ההכנות והרטוריקה"

ניקולאי מלנדוב, שליח האו"ם למזה"ת פרסם הצהרה לפיה הוא "עוקב בדאגה אחר ההכנות והרטוריקה המתמשכות של 'מצעד השיבה הגדול' של יום שישי בעזה". מלנדוב קרא לישראל לאפשר את ההפגנות ו לנקוט איפוק מרבי כדי למנוע חיכוך על הגדר.

כזכור, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, קרא בעקבות האירועים בשבוע שעבר בהם נהרגו אזרחים פלסטינים רבים, לועדת חקירה בינלאומית. ישראל מצידה דחתה את אפשרות זו.

דובר צה"ל: הפרות סדר אלימות בחמישה מוקדים לאורך רצועת עזה בהן משתתפים מאות פלסטינים

מדובר צה"ל נמסר: משעות הבוקר מתקיימות הפרות סדר אלימות בחמישה מוקדים לאורך רצועת עזה בהן משתתפים מאות פלסטינים. כוחות צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול מתפרעים אלימים ומחבלים המעורבים בכך.

לאור הערכת המצב, צה״ל הכריז שטח צבאי סגור במרחב הגדר. כל פעילות בשטח האמור מחייבת אישור צה״ל. אין הנחיות מיוחדות לעורף.

התקהלות ליד הגדר, כפי שנקלטה בעין המצלמה של צה"ל

התקהלות והבערת צמיגים סמוך לגדר:

דובר צה"ל: "בשעה האחרונה אירעו מספר ניסיונות לפגיעה ולחציית הגדר בחסות העשן "

מדובר צה"ל נמסר: משעות הבוקר מתקיימות הפרות סדר אלימות בחמישה מוקדים לאורך רצועת עזה בהן משתתפים כ-10,000 פלסטינים. בשעה האחרונה אירעו מספר ניסיונות לפגיעה ולחציית הגדר בחסות העשן הנגרם מהבערת הצמיגים. כמו כן בוצעו מספר ניסיונות פיגוע בהם זריקת מטענים, בקבוקי תבערה וחבלה בגדר כל זאת בחסות העשן. כוחות צה"ל מנעו את החדירות. כוחות צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות, ביניהם תותחי מים לכיבוי שריפות, מאווררי ענק לפיזור העשן, ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול מתפרעים אלימים ומחבלים המעורבים בכך.

משרד הבריאות הפלסטיני: עד כה טיפלנו בשלושה הרוגים ועשרות פצועים

מחר (שבת) הפגנה של ועדת המעקב העליונה לתמיכה במחאת עזה, חד"ש מחזקת את העזתים

מהמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) נמסר כי הן: "מברכות את אלפי הצעירות והצעירים הפלסטינים המתקוממים נגד הכיבוש והמצור ברצועת עזה ב"תהלוכת השיבה" המתמשכת, מופת להתנגדות עממית המביכה את הכיבוש. מק"י וחד"ש קוראות להשתתפות מסיבית בהפגנה שמארגנת ועד המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי מחר (שבת) בשעה 13:00 בעיר סכנין"

דיווחים בעזה על הרוג שישי, ומאות פצועים

דובר צה"ל: נסיונות הפגיעה והחבלה בגדר נמשכים, חיילי צה"ל פועלים בהתאם להוראות

מדובר צה"ל נמסר: "הפרות הסדר האלימות ממשיכות בחמישה מוקדים לאורך רצועת עזה בהשתתפות כ-20,000 פלסטינים.  גם בשעה האחרונה נמשכים הניסיונות לפגיעה ולחציית הגדר בחסות העשן וכן בוצעו זריקות מטענים נוספות, בקבוקי תבערה וחבלה בגדר. כוחות צה"ל מנעו את החדירות. הכוחות משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול מתפרעים אלימים ומחבלים המעורבים בכך.

דובר צה"ל: "צה"ל עמד במשימה"

‏דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, על פעילות כוחותינו היום בגבול רצועת עזה: "חמאס גרר את הרצועה ליום של הפרות סדר אלימות ונכון לסכם בזה שגם היום צה"ל עמד במשימה – אין נפגעים לכוחותינו, אין חצייה של הגדר ולא הופרה הריבונות"

על אף הניסיון הפלסטיני לשוות מראה של הפגנות מחאה אזרחיות תמימות, בהפגנות שהתקיימו בשבוע שעבר לא נעדרה נוכחות ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה שנתן את ברכתו וסיוע ארגוני לאירועים ולא נעדרה נוכחותם של ראש הלשכה המדינית של החמאס איסמעיל הנייה, ראש החמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר ובכירים נוספים.

מצה״ל נמסר כי כוח צה"ל איתר תיק מלא בבקבוקי תבערה שמוכנים להפעלה כנגד כוחות צה״ל, שהשאירו מחבלים סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה ביום שישי האחרון. עוד נמסר כי "מציאת בקבוקי התבערה היא עוד הוכחה כי הפרות הסדר ביום שישי היו כסות לפעולות טרור ובחסותם ניסו מחבלים לבצע פיגועים כנגד כוחות צה״ל ואזרחי ישראל".

עשרות אלפי פלסטינים התאספו סמוך לגדר המערכת במספר מוקדים שונים ברחבי הרצועה ומה שהחל כצעדות מחאה התפתח במהרה להתנגשויות אלימות עם כוחות הביטחון שהביאו להרוגים ופצועים בקרב הפלסטינים. בתום היום מניין ההרוגים עמד על 17 בני אדם, שהחמאס הודה כי עשרה מתוכם הם פעילי הזרוע הצבאית והרוג נוסף שככל הנראה זוהה כפעיל ארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי. על פי גורמים פלסטינים, למעלה מ-1,100 מפינים נפצעו ומתוכם למעלה מ-800 שנפגעו מירי אש חיה של כוחות צה"ל, לטענתם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!