דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הכירו את סלמה אל-מג'אדי האישה הראשונה שמאמנת גברים במדינה מוסלמית

בסודן חל אסור לנשים לשחק כדורגל בפומבי או להקים קבוצות כדורגל רשמיות | זה לא הפריע לסלמה אל מג'אדי שכיום כמאמנת את אל-אהלי אל-גדרף, מלהפוך להיות מאמנת קבוצת גברים ולפרוץ את הדרך לנשים רבות במדינות מוסלמיות

שחקני כדורגל (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
שחקני כדורגל (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סלמה אל-מג'אדי בת ה-27 מסודן היא אישה הראשונה שמאמנת קבוצת גברים בעולם המוסלמי. מדובר בהישג פורץ דרך כיוון שמדינות מוסלמיות רבות חל איסור על נשים לעסוק בספורט, בטח לא לאמן קבוצת כדורגל רשמית של גברים. ההישג שלה הוא מדהים עוד יותר, ביחס לעובדה שבסודן לנשים אסור לשחק כדורגל בפומבי או להקים קבוצות כדורגל רשמיות.

https://twitter.com/AFP_Beirut/status/981124901133316096

כשהיא לבושה בבגדי ספורט וראשה עטוף בחג'אב מסורתי, עומדת אל-מג'אדי הצעירה והשאפתנית ומעבירה את האימון לקבוצת הגברים הבוגרת המקומית אל-אהלי אל-גדרף הממוקמת באזור המערבי של עיר הבירה חרטום.

"יש כרגע איסורים שנוגעים לנשים בכדורגל, אבל אני נחושה להצליח"

בראיון לתקשורת היא מספרת: "למה כדורגל? כי זאת האהבה הראשונה והמוחלטת שלי. אני הפכתי למאמנת בגלל שאין עדיין מסגרת לנשים בכדורגל הסודני". בסודן הכינוי שלה ע"י חבריה לקבוצה "האחות המאמנת".הסיבה לכך היא כאשר מג'אדי הייתה בת 16 גילתה והתאהבה בכדורגל כאשר ראתה את קבוצת הבית ספר של אחיה הצעיר מתאמנים. היא הייתה מרותקת ע"י ההוראות שהעניק המאמן והדברים שהוא לימד אותם. "בסוף כל אימון, דיברתי אם המאמן על הטכניקות אותם ביצע כדי לאמן את הנערים. הוא ראה את התשוקה שלי לאימון והחליט להעניק לי הזדמנות לעבוד איתו".

מהר מאוד אל-מג'אדי הפכה למאמנת עד גיל 13 ו-16 של קבוצת אל-האלי בעיר אומדורמאן. בעקבות ההצלחה המסחררת שלה כמאמנת הנערים הצעירים היא הצליחה להביא ללגיטימיות את העובדה שרבים תהו האם היא כאישה יכולה לאמן את הנערים בחברה המוסלמית האדוקה בסודן.

למרות גילה הצעיר (27) אל-מג'אדי הספיקה כבר לאמן את קבוצות הגברים: אל נאסר, אל נהדה, ניל כחליפה ואל-מוארדה מהליגה השניה בסודן. כאשר אל נהדה וניל כחליפה הספיקו לעלות לליגה הבכירה תחת שרביט האימון שלה. בעקבות הישגיה בתחום האימון, בשנת 2015 נבחרה ע"י BBC לרשימה היוקרתית השנתית "100 נשים המעוררות השראה".

https://twitter.com/AFPfeature/status/981026688204095488

מג'אדי כרגע מחזיקה בתעודת האימון "אפריקה ב'" שמעניקה לה את האישור הרשמי לאמן כל קבוצה באחת הליגות הבכירות באפריקה. החלום שלה כרגע הוא להתחיל לאמן קבוצה בליגה הבכירה בעונות הקרובות, אבל למרות ההצלחה הגדולה שלה בליגה השנייה, עדיין לא קמה הקבוצה שתתן לה את ההזדמנות לאמן בליגה הבכירה בסודן.

אבל עם הצלחה קשה להתווכח, כל עוד היא תמשיך להצליח בקבוצות הקטנות יותר, בעזרת הנחישות שלה והאהבה הבלתי נגמרת לכדורגל היא עוד תצליח להגשים את חלומה הגדול ביותר ולהפוך יום אחד לאישה הראשונה בעולם שמאמנת את נבחרת הגברים הלאומית. על כך היא מסכמת את הראיון: "יש כרגע איסורים שנוגעים לנשים בכדורגל, אבל אני נחושה להצליח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!