דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מנצחים ומפסידים / מנצח: סילבן לנדסברג מככב בספרד ומנצח את ברצלונה עם 48 נקודות

וגם - בלטיקה קלינינגרד מהליגה ה-2 ברוסיה טסו במשך 12 שעות כי לסיים בתיקו 0:0 | דונטה דיוינצ'נזו עולה מהספסל ומביא לוילאנובה את אליפות המכללות | רוי ניסני פותח עונה ב'פורמולה 2' והפועל אכסאל עולה ללאומית

סילבן לנדסברג (צילום: REX/Shutterstock).
סילבן לנדסברג (צילום: REX/Shutterstock).
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח וצולף מכל פינה: סילבן לנדבסרג

יאיר צוקר

לאחר ששוחרר ממכבי ת"א בתום העונה הקודמת שקרוב לוודאי ירצה לשכוח, הגיע סילבן לנדסברג האמריקאי-ישראלי לאסטודיאנטס הצנועה מהליגה הספרדית כדי לנסות להחזיר לעצמו את הביטחון שאבד בהיכל מנורה ונראה שזה מצליח לו. השבוע לנדסברג להט מול לא אחרת מאשר ברצלונה וסיים עם 48 נקודות  (15 מ-22 מהשדה, 8 מ-11 מחוץ לקשת), בהופעה שלא משאירה מקום לספק באשר לכושר הקליעה האימתני שלו. המשחק האישי הנהדר גם הוביל את קבוצתו אסטודיאנטס לניצחון 95:100 על הקטלנים וגם קרב את לנדסברג לעבר זכייה בתואר מלך הסלים של הליגה ספרדית, כאשר הממוצע שלו עומד על 20 נקודות למשחק. בספרד מהללים את האמריקאי-ישראלי (שאף שירת בצה"ל) וביכולת הזו נראה שלנדסברג לא מתוכנן להמשיך בקבוצה בעונה הבאה וכבר ריאל מדריד וברצלונה הוזכרו כמועמדות לקלוט אותו אליהן.

מפסידים בדרך הארוכה למשחק משעמם: בלטיקה קלינינגרד

ליאור ברטל

ביום שבת התקיים המשחק הכי רחוק בין שתי קבוצות באותה הליגה בכל תחום ספורט, זה קרה בליגת המשנה ברוסיה כאשר קבוצת בלטיקה קלינינגרד טסה במשך 12 שעות רצופות למשחק נגד לוצ' אנרגיה ולדיווסטוק במסע שערך 12 שעות טיסה רצופות ו-10 אלף ק"מ. קלינינגרד היא בירתה של מחוז קלינינגרד שנמצא כמובלעת בין ליטא לפולין וממוקמת בחלק המערבי ביותר של רוסיה. ואילו וולדיבסטוק היא אחת הערים המזרחיות ביותר ברוסיה ושוכנת על חוף הים היפני וקרובה לגבול עם סין.

המשחק עצמו נערך כחלק מהמחזור ה-30 בליגה השניה ונגמר ב-0:0 מאכזב ומשעמם. שתי הקבוצות ככל הנראה יבטיחו עונה נוספת בליגה ויצטרכו לעשות את המסע הלוך ושוב לפחות פעם אחת נוספת. במידה והם היו בוחרים לנסוע את המרחק ברכב הוא יקח להם זמן משוער של 135 שעות, שהן כמעט ששה ימים לכיוון אחד בלבד.

מנצח כי אלופה צריכה ספסל: דונטה דיוינצ'נזו

צור רוזנצוויג

מכללת וילאנובה זכתה השבוע בפעם השלישית בהיסטוריה באליפות המכללות  בכדורסל, וילאנובה פגשה במעמד הגמר את מכללת מישיגן וניצחה אותה בתוצאה 62:79 והיא מסיימת עונת חלומות עם מאזן של 4:36. גיבור הניצחון היה השחקן דונטה דיוינצ'נזו – הגארד קם מהספסל במהלך המחצית הראשונה כדי לקלוע 31 נקודות שלא אפשרו למישיגן אפילו לחלום על חזרה למשחק, בניסיון לזכות בפעם השנייה בתולדותיה באליפות.

דיוינצ'נזו בן ה-21 שמשחק במכללה מאז 2015 נכנס למועדון השחקנים שזכו פעמיים באליפות המכללות ,הוא זוכה לשבחים רבים ברחבי המדינה ונבחר להיות השחקן השישי של השנה. כל אלה הביאו אותו להיות מבוקש בקרב הסקאוטים של ה-NBA אשר מנבאים לו להיבחר בסיבוב הראשון ועל אף שעולה מהספסל כמעט בכל משחק הוא אחת מהסיבות לכך שוילנאובה מסיימת את הטורניר שהיא מנצחת בתוצאה דו-ספרתית בכל משחק.

מנצח ועולה למסלול היוקרתי: רוי ניסני

ליאור ברטל

נהג המרוצים הישראלי רוי ניסני, ממשיך להתקדם בקרירה שלו ויפתח בימים שבת וראשון את העונה הקרובה במירוצי ה'פורמולה 2' בבחריין שבמפרץ הפרסי, במדי קבוצת קמפוס הספרדית. זוהי התקדמות משמעותי לניסני שעבר השנה למרוצי 'פורמולה 2' שמתקיימים לצד מרוצי ה'פורמולה 1'. בשבת יתקיים המקצה הראשון שיוזנק בשעה 13:10 שעון ישראל (מקצה ארוך של 32 הקפות) וביום ראשון בשעה 14:15 יוזנק המרוץ השני (מקצה קצר יותר של 23 הקפות), אחריו יוזנק מקצה ה'פורמולה 1'.

'פורמולה 2', הוכרזה בשנה שעברה על ידי ההתאחדות העולמית לספורט מוטורי, כאליפות הרשמית בקטגוריה, הסבב צמוד למרוצי הפורמולה 1 באותם סופי שבוע וכולל 24 מרוצים ב 12 מדינות. בחריין' אזרבייג'ן, ספרד, מונקו, צרפת, אוסטריה, בריטניה, הונגריה, בלגיה, איטליה, רוסיה ואבו דאבי.

בפורמולה 2 יתחרו העונה עשר קבוצות ועשרים נהגים, בניהם עשרה נהגים השייכים לקבוצות פורמולה 1 כנהגי מבחן או נהגי עתודה. השמות הבולטים הם לנדו נוריס הבריטי ממקלרן, ארטם מרקלוב הרוסי מרנו, גורג ראסל הבריטי ממרצדס ויניארי פוקוזימו היפני מרד בול.

מפסידים וכלום לא עוזר: ווסט ברומיץ אלביון

צור רוזנצוויג

שמונה מי יודע? אם תשאלו את אוהדי קבוצת ווסט ברומיץ אלביון מהפריימרליג באנגליה הם יענו לכם.. שמונה אני יודע!

הקבוצה האנגלית נמצאת בחודשים האחרונים ברצף עצוב של שמונה משחקי ליגה ללא ניצחון שמניחים אותם בגסות אפשר להגיד במקום האחרון שמוביל לליגה השנייה, בנובמבר האחרון מונה לתפקיד המאמן אלן פארדיו שניסה להושיע את המצב ולשנותו אך ללא הצלחה,אך רק המשיך אותו עם מאזן של ניצחון אחד בלבד בליגה, השבוע הוא פוטר מתפקידו, במה שנראה כמכה האחרונה למועדון הצנוע שכבר פיטר שני מאמנים מתחילת ספטמבר.

השבוע הפסידו בביתם לברנלי בתוצאה 2-1 דבר הממשיך להציב אותם על שלושה ניצחונות בלבד השנה. על אף סגל שחקנים נוצץ עם שמות כמו סלומון רונדון, ג'יי רודריגס ו קיירון גיבס אלביון נמצאת שישה מחזורים לסוף העונה עם 8 נקודות הפרש מחוף מבטחים ונראה שרק נס ישנה את המצב ויציל את הקבוצה מירידה.

מנצח וזה אף פעם לא מאוחר מדי: ג'ון איזנר

יאיר צוקר

בגיל 32 ג'ון איזנר האמריקאי סוף סוף הצליח להחזיר את הכבוד של טניס הגברים בארה"ב כשזכה לראשונה בקריירה בטורניר 'מאסטרס'. האמריקאי הענק (2.08) בעל הסרב האימתני ניצח בגמר טורניר המאסטרס במיאמי  7:6 (4), 4:6, 4:6 את סשה זברב והפך לטניסאי המבוגר ביותר שזוכה לראשונה בטורניר 'מאסטרס' וגם האמריקאי הראשון שעושה זאת מאז אנדי רודיק ב-2010. דבר מדהים נוסף הוא שבדרך לגמר הצליח המדורג 14 בטורניר לגבור על שלושה מדורגים בטופ 8 במהלך אותו הטורניר: חואן מרטין דל פוטרו, מארין צ'יליץ' וזברב כאמור. בעקבות הזכייה צפוי איזנר לעלות למקום ה-9 בעולם, דירוג השיא שלו בקריירה עד כה.

מנצחים וחוגגים עלייה ראשונה ללאומית: הפועל אכסאל

צור רוזנצוויג

בשבוע שעבר סקציה נס ציונה עלתה מליגה א' דרום לליגה לאומית ועכשיו קבלו את הנציגה החדשה בליגה השנייה בכדורגל – הפועל אכסאל, שביום רביעי האחרון ניצחה בצורה משכנעת במשחקה הביתי בנצרת עלית את הפועל אום אל פאחם בתוצאה 1-2 והבטיחה את העפלתה בפעם הראשונה בהיסטוריה אל הליגה הלאומית, כ-4000 אוהדים ואוהדות מתוך 14 אלף התושבים בכפר חגגו עם השחקנים באצטדיון ועוד יותר באותו הלילה בכפר. את הקבוצה מאמן מאמצע העונה מוריס אוזן שיחד עם אוהד דוד השוער שגם הציל פנדל באותו משחק עלייה, אלירן חודדה הבלם הוותיק, חוסאם אבו סאלח בהגנה, עומר בוארון, מועמר קראקרה מלך השערים של הקבוצה עם 15 כיבושים  ומוסא טראבין התזזיתי שמו את אכסאל על המפה וכל זה כשנשארו עוד שלושה מחוזרים לסיום. לאחר שבשנה שעברה פיספסו את המקום הראשון במחזורים האחרונים לחדרה, ידעו השנה שעליהם להיות מרוכזים על  המטרה למשך כל העונה וכך עשו תוך כדי שהם מנצלים את החלושתן של אום אל פאחם והפועל רובי שפירא חיפה יריבותיהם לעלייה.

❤️⚽️ WE ARE THE CHAMPIONS ⚽️❤️

Posted by ‎هبوعيل عماد اكسال הפועל עימאד אכסאל‎ on Thursday, April 5, 2018

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!