דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מדליקי המשואות התשע"ח / לתפארת מדינת ישראל: זאב רווח וליא קניג ידליקו משואה ביום העצמאות

כך הודיעה אמש (שבת) יו"ר הוועדה לטקסים וסמלים, השרה מירי רגב: "ביחד הם מביאים לידי ביטוי את היופי של התרבות הישראלית ואת העושר של החברה הישראלית" | רווח וקניג מצטרפים לזמר שלמה ארצי, שידליק גם הוא משואה בטקס

ליא קניג וזאב רווח (צילום: זאב גלילי - ויקימדיה / משה שי - פלאש 90).
ליא קניג וזאב רווח (צילום: זאב גלילי - ויקימדיה / משה שי - פלאש 90).

יו"ר הוועדה לטקסים וסמלים, השרה מירי רגב, הודיעה אמש (שבת) שהשחקן והבמאי זאב רווח, והשחקנית ליא קניג יהיו בין מדליקי המשואות בטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות ה-70, שיהיה סימן "מסורת של חדשנות". "בזה אנחנו נותנים ביטוי של התרבות הישראלית מזרח ומערב – אחד ממרוקו ואחת מפולין" מסרה רגב, "ביחד הם מביאים לידי ביטוי את היופי של התרבות הישראלית ואת העושר של החברה הישראלית".

זאב רווח (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90).
זאב רווח (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90).

"רווח הוא מנשמת אפה של התרבות לעם בישראל, שחקן, מפיק, תסריטאי, קומיקאי ובמאי ישראלי, שיצירותיו בקולנוע ובתאטרון חקוקות בפנתאון החוצות של העם שלנו" נכתב בהודעת השרה, "הוא מלווה את מסכי ובמות חיינו בארץ הזאת למעלה משנות דור. בדרכו האמנותית הייחודית, מבטא זאב רווח את הווירטואוזיות האינסופית שלו לרקום ביד אמן את סיפורי חיינו, להצחיק ולרגש".

השרה רגב מסרה כי "שמחתי לבשר לזאביק שלנו, על הבחירה בו להדליק משואה לרגל חגיגות שבעים השנה למדינת ישראל. זאביק, שגדל על ברכי תורת ישראל ונשם ציונות משחר היוולדו, מסמל את היכולת המופלאה של האמנות, על רב גוניותה, לחדור ללבבות ההמונים בישראל. ציטוטים רבים מתפקידיו השונים בקולנוע ועל הבמה חקוקים בלקסיקון הציבורי של כולנו ומהווים חלק בלתי נפרד מהסלנג השגור בפינו. זאביק מרטיט לב, כובש ומצחיק עד דמעות. זאביק, הרווח כולו שלנו! העם אוהב אותך ומאחל לך עוד הרבה מאוד שנים של הנחלת חיוכים וצחוקים על פנינו. בסיפור חייך ובתפקידים, שגילמת לאורך השנים, משתקפים סיפוריה של העליה החלוצית מצפון אפריקה, של עושר תרבותי בלתי נדלה ושל יצירה ישראלית אותנטית, המחברת ומחוברת לעם, שמקורותיה בחכמינו ושורשיה נטועים עמוק בשדרות, בשווקים ובכיכרות בישראל".

זאב רווח בסרט "חגיגה בסנוקר" (צילום: צחי לרנר / ויקימדיה).
זאב רווח בסרט "חגיגה בסנוקר" (צילום: צחי לרנר / ויקימדיה).

"ליא קניג, כלת פרס ישראל, שחקנית התיאטרון הלאומי הבימה, המציין השנה 100 להיווסדו, היא בין אדריכליות עולם המשחק בישראל" נכתב בהודעת הוועדה, "קניג שייכת לדור הנפילים של התאטרון הלאומי שלנו".

השרה רגה הוסיפה כי "ליא נותנת את כולה על הבמה. התפקידים, שגילמה לאורך יותר משנות יובל, חקוקים בבמה הלאומית שלנו. שמחתי לבשר לליא, הפנים היפות והרב גוניות של עולם התאטרון הישראלי, על הבחירה בה להדליק משואה משותפת עם האמן המוכשר וכובש הבמה, זאביק רווח לתפארת מדינת ישראל ולתפארתה של התרבות הישראלית".

ליא קינג (צילום: זאב גלילי / ויקימדיה).
ליא קינג (צילום: זאב גלילי / ויקימדיה).

השניים מצטרפים לזמר והיוצר שלמה ארצי שהתבשר ביום רביעי כי גם הוא יהיה בין מדליקי המשואות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!