דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ניצולי שואה

יום השואה והגבורה התשע"ח / מגייסים ניצולים: קמפיין סיוע במיצוי זכויות ניצולי השואה יצא לדרך

במטרה לסייע לניצולות ולניצולי השואה למצות את הזכויות המגיעות להם ולהן בארץ ובחו"ל, חברו עמותת 'אביב' ואתר 'מימונה' ויצרו קמפיין הקורא לצעירים "לאתר ניצולים" ולעזור להם לממש את זכויותיהם

טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

לקראת יום השואה והגבורה שיצויין ביום חמישי הקרוב, עמותת 'אביב לניצולי השואה' בשיתוף אתר 'מימונה', יוצאת בקמפיין בו מוזמן הציבור להפנות ניצולי שואה לעמותה שתעניק להם סיוע מקצועי במיצוי זכויותיהם, ללא תשלום.

לאתר הפרוייקט לחצו כאן

עו"ד אביבה סילבמן, מנכ"לית מייסדת העמותה: "כל אחד ואחת מאיתנו מכיר ופוגש ניצולי שואה, בין אם בתוך המשפחה, או בדירה ממול, או שזה המטופל במרפאה. כולנו יחד במאמץ האחרון לאתר ניצולי שואה ולוודא שהם מקבלים את כל הזכויות וההטבות המגיעות להם על פי חוק".

באמצעות הפלטפורמה של האתר ניתן, החל מהשבוע, להפנות ניצולי שואה לקבלת סיוע מהעמותה, המתמחה במיצוי זכויות ניצולי השואה. הקמפיין קורא לציבור להיכנס לאתר, ובאמצעות מספר שאלות פשוטות להעביר פרטים של ניצול שואה קרוב, והעמותה מתחייבת להגיע לאותו ניצול שואה, לוודא כי הוא מקבל את כל זכויותיו בארץ ובחו"ל, ובמידה שלא – לסייע לו להגיש את הטפסים הנדרשים בכדי לקבל את מלוא זכויותיו. כל הסיוע המקצועי, של עורכי הדין ושל מתנדבי העמותה, ניתן ללא כל תשלום. קמפיין גיוס הניצולים ילווה במודעות ושלטי חוצות ברחבי הארץ, בו ייקרא הציבור לחפש בגוגל "מגייסים ניצולים באתר מימונה". בנוסף, בערב יום השואה תערוך העמותה את "המצעד למען החיים" (11.4, 17:00, רחבת הבימה בת"א), בו מוזמן הציבור לצעוד לצד ניצולי השואה.

ניצול שואה בביתו. צילום: פלאש 90 / אדי ישראל. ארכיון.
ניצול שואה בביתו. צילום: פלאש 90 / אדי ישראל. ארכיון.

עו"ד אביבה סילבמן, מנכ"לית מייסדת עמותת אביב לניצולי השואה: "כרבע מניצולי השואה חיים בעוני, ומעל למחצית מהם אינם מודעים לזכויות והטבות להן הם זכאים, ושמימושן יכול להוות את ההבדל בין עוני ובין חיים בכבוד וברווחה. במהלך עשור של פעילות הצלחנו להגיע ולהעניק סיוע ליותר מ-60 אלף ניצולי שואה, אשר קיבלו זכויות בשווי כולל של למעלה מ-350 מיליון ₪, אך אם לא נתגייס כחברה לא נצליח להגיע לכולם. זהו המאמץ האחרון לאתר ניצולי שואה ולוודא שהם מקבלים את כל הזכויות וההטבות המגיעות להם על פי חוק. כל אחד מאיתנו מכיר ופוגש ניצולי שואה, בין אם בתוך המשפחה, או השכן ממול, או המטופל במרפאה. כל שצריך הוא לגשת עוד היום לאותו ניצול שואה, להיכנס לקמפיין, ולהוסיף את פרטיו (שיישארו כמובן חסויים). אנחנו מבטיחים לסייע לכל אחד, במקצועיות, באהבה – ובחינם"

מנהלי אתר מימונה: "אתר מימונה גאה להיות חלק מהקמפיין המיוחד הזה.  אנו מאמינים שזוהי חובתנו וזכותנו כתאגיד עסקי הפועל במדינת ישראל. מדינה, אשר הוקמה במידה רבה, בזכותם של אותם נשים וגברים להם הפרויקט הזה יעזור"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!