דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מדליית ארד לקלעית הפראלימפית הישראלית יוליה צ'רנוי באליפות פולין

צ'רנוי עברה השנה להתחרות בקליעה ובתחרות הבינלאומית הראשונה שלה השיגה את מדליית הארד אחרי מקבץ סיום נהדר | צ'רנוי: "לעובדה שהתחרות נערכה בערב יום השואה על אדמת פולין יש משמעות גדולה עבורי"

גיא סטריק ויוליה צ'רנוי אתמול בפולין  (באדיבות הועד הפראלימפי)
גיא סטריק ויוליה צ'רנוי אתמול בפולין (באדיבות הועד הפראלימפי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג מרשים ומרגש במיוחד לקלעית הפראלימפית יוליה צ'רנוי מבית הלוחם תל אביב שזכתה אתמול (רביעי), ערב יום השואה, במדליית ארד באליפות הפתוחה של פולין בקליעה במקצה ירי בשכיבה – מרחק 10 מטרים. מאמנה הוא גיא סטריק, אלוף אירופה לשעבר ומאמנו של דורון שזירי המדליסט הפראלימפי.

צ’רנוי בת ה-36, עובדת חברת חשמל, נולדה עם שיתוק מוחין קל, שגורם לנכות קלה ברגל ימין, נעזרת בקביים להליכה. רק בגיל 30 נהייתה ספורטאית, כאשר במהלך נסיעה אקראית עם חברים באוטובוס לאילת פגשה אנשים עם ציוד של תחרויות טריאתלון והחליטה שהיא רוצה להתחרות גם. ארבעה חודשים אחר כך היא כבר נרשמה לתחרות הראשונה שלה בקטגוריה במקצה הספרינט במירוץ שהתקיים בגן שמואל.

בשנת 2012 היא זכתה במדליית הזהב בפארא טריאתלון, שנערך לראשונה בתולדות אליפות אירופה באילת, בזמן המכובד של שעה ו-53 דקות. אחרי שהשתתפה באליפות העולם בלונדון 2013 והבינה שבקטגוריה שלה, יש רק 6 נשים בכל העולם, ובגלל איחוד קטגוריות, היא לא תגיע כטריאלוניסטית לריו. היא החליטה לעבור לתחום החתירה ולהצטרף לחותר ראובן מגנג'י בתחרות הזוגות ל-1,000 מטר, השנים העפילו לאולימפיאדה בריו וסיימו במקום ה-9 המכובד.

יוליה צ'רנוי וראובן מגנאג'י באליפות העולם בפולין 2016. צילום: Detlev Seyb
יוליה צ'רנוי וראובן מגנאג'י באליפות העולם בפולין 2016. צילום: Detlev Seyb

לאחר אולימפיאדת ריו החליטה מסיבות אישיות ומקצועיות שאינה רוצה להמשיך בענף החתירה, חיפשה ענף הישגי אחר ובקשה להתנסות בענף הקליעה בבית הלוחם תל אביב. כבר באימון הראשון קלט המאמן גיא סטריק את הפוטנציאל הגדול שיש לה בענף, וכי היא ניחנה ביכולות מדהימות של ריכוז, מוטיבציה וכישרון נדיר בקליעה. צ'רנוי החלה להתאמן עם סטריק והתוצאות לא איחרו לבוא. תוך שנה השיגה תוצאות באימונים ובתחרויות בארץ המהוות אינדיקציה לרמה בינלאומית גבוהה.

בתחרות הבינלאומית הראשונה שלה בענף הקליעה, אתמול בפולין, צ'רנוי התרגשה מאוד במוקדמות, קבעה תוצאה חלשה יחסית עבורה של 625.4 נקודות בירי 60 כדור ברובה אויר במצב שכיבה 60 והצליחה להתברג כשמינית ואחרונה בגמר. בגמר גילתה ריכוז וביטחון וסיימה שלישית בתוצאה 229.2 נקודות, עשירית נקודה אחרי השנייה.

Posted by ‎ההתאחדות לספורט נכים – Israel Paralympic Committee‎ on Wednesday, April 11, 2018

ההישג המצויין של צ'רנוי והבחירה לעבור בהצטיינות בשלושה ענפי ספורט שונים, מראה על אופי מיוחד עם הרבה כוח רצון ונחישות מעוררת השראה, שמאפשרת לה להתגבר על כל המכשולים, בדרך למיצוי המיטבי של היכולת הספורטיביות שלה. בעוד שבועיים היא תצא לאליפות העולם שתערך בדרום קוריאה, בתקווה להגיע להישג משמעותי נוסף, כבר בתחילת דרכה בתחום.

לאחר התחרות אמרה צ'רנוי: "לעובדה שהתחרות נערכה בערב יום השואה על אדמת פולין יש משמעות גדולה עבורי. הרגשתי שאני מוכיחה שאנחנו פה, שאנחנו חיים, ושום דבר לא ישבור אותנו. מעבר לכך, האווירה בתחרות מאוד חיובית, הארגון מצוין, הכל מכבד והעיר נגישה מאוד. המדליה הייתה הפתעה עבורי, ברגע הראשון כשקראו בשמי לא ממש קלטתי. אני בהתרגשות גדולה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!