דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / לראשונה: קבוצות הנשים הטובות בעולם יתחרו לצד גביע האלופות הבינ"ל

אחרי הצלחת טורניר קבוצות הגברים הטובות בעולם, מוקם טורניר מקביל לקבוצות הנשים | הטורניר יערך בסוף יולי באצטדיון של קבוצת הפוטבול במיאמי ויפגיש את מנצ'סטר סיטי, פריז סן ז'רמן ועוד

שחקניות ליון חוגגות את נצחונן בגמר ליגת האלופות  2017 (צילום: Nick Potts/PA via AP).
שחקניות ליון חוגגות את נצחונן בגמר ליגת האלופות 2017 (צילום: Nick Potts/PA via AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גביע האלופות הבינלאומי הוא טורניר ידידות בינלאומי שנערך בחמש השנים האחרונות במהלך חודשי הקיץ בארה"ב ובאסיה. הטורניר הפך בחמש השנים האחרונות לטורניר הידידות הנצפה והרווחי ביותר בעולם, כאשר הקבוצות הגדולות והחזקת בעולם נפגשות למשחקי ענק מול קהל אמריקאי וסיני שצמאים לכדורגל מהטופ העולמי. מהקיץ הקרוב יצטרפו לטורניר 4 קבוצות מהטופ העולמי בטורניר העולמי הראשון לנשים.

גביע האלופות הבינלאומי נוסד על ידי 'Relevent Sports', חטיבה של 'RSE ventures', חברת מיזמי ספורט שנוסדה בשנת 2012 על ידי הבעלים של קבוצת הפוטבול מיאמי דולפינס, המיליארדר סטיבן רוס ומנכ"ל הניו יורק ג'טס לשעבר מאט היגינס. לאחר שבשנה האחרונה הטורניר נערך במקביל בארה"ב, סין וסינגפור ולראשונה התרחב ל-16 קבוצות, חלק גדול מהמועדונים ביקש לצרף גם את קבוצת הנשים שלהם לטורניר.

השנה החליטו מארגני הטורניר להשיק לראשונה טורניר נשים שיתקיים בנפרד מטורניר הגברים, ויפגיש 3 קבוצות בכירות מאירופה עם סגנית אלופת הליגה האמריקאית צפון קורולינה קוריג'. הקבוצות שכבר הודיעו על השתתפותן הן מנצ'סטר סיטי ופריז סן ז'רמן. כאשר לפי הניורק טיימס גם קבוצות נוספות כמו צ'לסי ,באיירן מינכן וברצלונה קיבלו פניה להצטרף.

הבחירה של מארגני הטורניר היא לקחת קבוצות עם שמות מוכרים כדי לייצר לקהל המקומי רצון לקנות כרטיסים ולהגיע בהמונים למשחקים. הטורניר עצמו יערך בין ה-27 ל-29 ביולי באצטדיון 'הארד רוק' של קבוצת הפוטבול מיאמי דולפינס. המטרה היא לעשות טורניר מוצלח מצומצם יחסית השנה ואז להגדיל את מספר המשתתפות ל-8 קבוצות בקיץ 2019 ול-16 קבוצות כמו בגברים בקיץ 2020.

לפני הטורניר, קבוצות הנשים האירופאיות יסעו למחנה אימונים מיוחד בין ה-21 ל-26 ביולי בעיר פורטלנד כדי להתכונן בצורה הטובה ביותר לטורניר היוקרתי. כאשר לצידן יתאמנו שחקניות צעירות כשרוניות נבחרות מליגת הפיתוח שלכדורגל הנשים בארה"ב (ECNL). ב-25 ליולי שלושת הקבוצות יערכו טורניר ראווה בין 45 דקות למשחק.

צ'רלי סטילטנו יו"ר הארגון 'Relevent Sports' שמארגן של הטורניר סיפר בהתלהבות על התעניינות הרבה של מועדני העל בטורניר החדש לנשים. "התגובות שקיבלנו היו יוצאות דופן. כל כל קבוצה מיד שאלה – אנחנו יכולים לשלוח את קבוצת נשים שלנו השנה? זה משהו שאנחנו נצטרך לגדול איתו. אנחנו רק מנסים לפתח אותו בצורה הנכונה".

בניגוד לטורניר הגברים, המטרה האמיתי של סטילטנו היא לפתח טורניר נשים שיהיה המקביל לטורניר הגברים אליפות העולם למועדונים של פיפ"א. אם הצלחת הגדילה המסחרית של המשחק באירופה בסין אוסטרליה ובארה"ב, מי שיקח בעלות על הרעיון להקים טורניר עולמי למועדונים יכול להיות רשום על פטנט מאוד רווחי כלכלית בתחום הספורט, 'Relevent Sports' מקווים להיות הראשונים לעשות זאת בדרכם היחודית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!