דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / מו"מ במבוי סתום: צעדים ארגוניים בעמיתים - קרנות הפנסיה הוותיקות

על רקע טענות שהחברה מפרה זכויות, מונעת קידומים ונוקטת צעדים חד צדדיים בשינויי הארגון, התקיימו היום (א') אספות הסברה שקטעו את העבודה הסדירה | העובדים מאיימים להשבית מחר את מרכזי השירות

חדר המתנה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
חדר המתנה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהוראת ארגון הגג של ועדי העובדים בקרנות הפנסיה הוותיקות, התקיימו הבוקר (ראשון) אספות הסברה לעובדים, שקטעו את העבודה הסדירה, זאת על רקע חוסר ההתקדמות במשא ומתן מול הנהלת "עמיתים" המנהלת את הקרנות, בסוגיות של פגיעה בזכויות העובדים ושינויים מבניים חד צדדיים. מחר צפויים העובדים להרחיב את העיצומים ולא יקבלו כלל קהל במרכזי השירות.

"העובדים נכונים למשא ומתן ענייני בתום לב, וקוראים למנהל המיוחד של עמיתים, יואב בן-אור, לחזור לשולחן הדיונים מתוך כוונה אמיתית להגיע להסכמות ולהימנע מפגיעה בציבור המבוטחים. אחרת, בתמיכת ההסתדרות, ניאלץ להחריף את צעדינו", מסר יו"ר ועד עובדי מבטחים וראש ארגון הגג של הקרנות יוסי בונקובסקי.

העובדים מלינים על חוסר היוועצות והתנהלות חד-צדדית בכל הקשור לשינויים מבניים שעורכת ההנהלה בארגון, ועל הפרות בוטות ומהותיות של זכויות עובדי הקרנות כגון אפליה בתנאי העסקת עובדי מרכזי השירות והימנעות מקידום עובדים בהסכמים קיבוציים.

על סוגיות אלו ואחרות מתנהל בחודשים האחרונים משא ומתן מול ההנהלה, אך העובדים טוענים כי לא נרשמה התקדמות ממשית וכי ההנהלה לא מביעה נכונות אמיתית לגשר על הפערים. ועדי העובדים מלווים על ידי יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, מזכירת החטיבה מהסתדרות המעו"ף עדה קרמרסקי ועל ידי עוה"ד בני כהן ואסתר הרשקוביץ רונן.

בעקבות הלאמת קרנות הפנסיה הותיקות ב-2003, במסגרת צעדים לטיפול בגרעונות מהן סבלו, הוקמה ב-2004 חברת עמיתים על ידי ממשלת ישראל, במטרה לנהל את קרנות הפנסיה שהולאמו. מנכ"ל החברה מאז 2011 הוא יואב בן צור. חברת עמיתים מנהלת את קרנות מבטחים, מקפת, נתיב, קרן הפועלים החקלאיים והבלתי מקצועיים, קרן פועלי הבניין, קרן עובדי ההסתדרות, קרן חברי אגד וקופת הפנסיה לעובדי הדסה. בקרנות אלו למעלה מ-236 אלף גמלאים וכ-130 אלף מבוטחים פעילים, הנמצאים תחת כ-10,000 מעסיקים.

לפני חג הפסח הודיעו בעמיתים גם על כוונתם לקצץ לאחר החג כאחוז וחצי מקצבאות הפנסיה של מבוטחי הקרנות הוותיקים – וזאת בשל אי העלאת גיל הפרישה לנשים. בהסתדרות הכללית הגיבו בחריפות, והבהירו כי לא יהססו לנקוט בכל האמצעים על מנת למנוע את הקיצוץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!