דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / "הגיע הזמן למלחמת קודש": תושב פ"ת מואשם בהסתה לגזענות ואלימות

הפרקליטות הגישה היום (ב') כתב אישום נגד זהר זוארץ, שאלפים נחשפו לתכניו בפייסבוק, בהם הסית לאלימות נגד ערבים ואנשי שמאל | בשל ההשקה לסוגיות של חופש הביטוי, הצעד נעשה באישור היועמ"ש

משתמש במחשב, אילוסטרציה. (תמונה מתוך pixabay)
משתמש במחשב, אילוסטרציה. (תמונה מתוך pixabay)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות המדינה הגישה ביום (שני) כתב אישום הוגש נגד זהר זוארץ (33), תושב פתח תקווה, בגין ריבוי עבירות הסתה לאלימות, הסתה לגזענות, תמיכה בארגון הטרור "כך| ועבירות נוספות, שנעשו ממניע של גזענות כלפי ערבים. כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לזוארץ המשיקות לחופש הביטוי.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס מהפרקליטות, בין השנים 2012 ל-2017, החזיק וניהל זוארץ חשבון פייסבוק ובו מעל לאלף עוקבים. במהלך שנים אלה, לרוב על רקע אווירה ציבורית רגישה ונפיצה ששררה בישראל באותה העת, באופן חוזר ונשנה פרסם זוארץ קריאות לביצוע מעשי אלימות והסתה לגזענות נגד ערבים, קריאות לעשיית מעשי אלימות נגד כוחות הביטחון ועוד. זאת, על אף שפעמים רבות נחקר בגין פרסומיו אלה ואף נעצר בעקבותיהם. התכנים שהעלה זוארץ זכו לחשיפה רבה והיוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים.

כך, בין היתר, ביחס לציבור הערבי, פרסם זוארץ סטטוסים כגון: "לא נתפס שיש דבר כזה מפלגה ערבית, עוד מעט גם תהיה בכנסת מפלגת חמאס, …יישרפו כל הערבים והשמאלנים! כהנא צדק! איך לא חשבנו להקים מפלגת 'תג מחיר'".

בפוסט אחר כתב זוארץ כי "בזכות ראש חודש אדר נזכה להשמיד את כל אויבינו הערבים השמאלנים ובכללם יאיר לפיד וחבריו ונתלה אותם כמו שתלינו את המן ובניו!.. כהנא צדק- תג מחיר בדם!".

עוד כתב כי "יהודים יקרים! הגיע הזמן למלחמת קודש- צאו לרחובות וטבחו את כל הערבים עם כל הבא ליד! נקמה!"; "על כל יהודי שנרצח צריך לנקום בעם שלם שאחראי לפגיעתו!… בשביל יהודי אחד שיחיה אנחנו מחויבים להשמיד עמים שלמים גם מיליוני אנשים!", ועוד סטטוסים דומים רבים בהם הפגנת שנאה לציבור הערבים באשר הוא.

בנוסף, ביחס לכוחות הביטחון, לאחר הרשעתו של החייל אלאור אזריה, פרסם זוארץ סטטוס בו נכתב כי "יהודי אמיתי לא מתגייס לצבא הרשע הכופר. לכו תעשו דברים לבד. הגיע הזמן האמיתי להקים מרד. מצפה מכל החיילים אבל מכולם לערוק ולכוון את הנשק לכיוון הנכון.", ובמהלך פינוי המאחז הלא-חוקי עמונה ובהמשך להחלטת בג"ץ בנושא, פרסם סטטוס: "מתפלל שה' יתברך ייתן לאחד התושבים את הגבורה לדרוך נשק ארוך ולרסס את השוטרים/חיילים הרשעים! על כל הרוג מכוחות הביזיון אני עושה חג!", ובמענה למספר תגובות מסתייגות, המשיך וחיזק את דבריו בתגובות נוספות: "אני בבית עם שני בלוני גז ומצת אחד שוטר דופק בדלת מתפוצץ איתם בעזרת השם", "מאחל לכל יהודי שיזכה להיות ברוך גולדשטיין הצדיק".

עוד נאשם זוארץ כי בסוף שנת 2013 ריסס על רכב משטרתי את הכתובת "ימ"ר חמניות תג מחיר", וניקב שניים מצמיגיו בסכין, וכמן כן, על רקע מדיניות שוויונית שהנהיגה חברת האוטובוסים "אפיקים" לפיה סיפקה שירותי תחבורה ציבורית שווים בין ערבים פלסטינים תושבי השומרון ליהודים ישראלים תושבי השומרון ללא כל הבחנה או הפרדה, ריסס על שני אוטובוסים של החברה כתובות גזעניות מסיתות כגון "מוות לערבים", "אין כניסה לערבים", "תג מחיר" ועוד.

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות גם בקשה להטיל על זוארץ איסור על החזקה, חיבור, גישה שימוש ופרסום באינטרנט, בכל מדיום ממוחשב שהוא כולל טלפון סלולארי, וזאת מכיוון שלטענת הפרקליטות מדובר על אדם "אשר במשך שנים חזר על מעשיו העברייניים הפוגעניים והמסוכנים הרבים פעם אחר פעם, על אף שבמהלך התקופה נחקר בנושא באזהרה ואף נעצר על ידי משטרת ישראל מספר פעמים בגינם- משמע, באדם מסוכן וקיצוני, חסר כל שליטה, רסן ומורא מפני החוק ורשויות החוק, המלא מזה שנים בשנאה יוקדת כלפי ציבור הערבים באשר הם וכוחות הביטחון…בנסיבות קשות אלה, נשקף מהמשיב סיכון מובהק להמשך ביצוע עבירות פליליות באינטרנט, בהן יהיה כדי לסכן את ביטחון ציבור הערבים באשר הם וכוחות הביטחון".

בנוסף לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה להאריך את תנאיו המגבילים של זוארץ עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!