דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לוד

קיום משותף / נעצר חשוד, המגדיר עצמו יהודי, בחשד שירה זיקוקים בעת צפירת יום הזיכרון

אמש (שלישי) בעת דומיית הצפירה הפותחת את אירועי יום הזיכרון בלוד, נורו זיקוקין דינור שהפריעו את הזמן המקודש | בכירים בעיריית לוד התבטאו בחריפות כנגד המעשה, ואף הציעו להרוס את ביתו של ה"מחבל" | היום התברר כי מדובר בדוד אברהם תושב העיר, המגדיר עצמו יהודי | מעצרו הוארך ביום

כוחות המשטרה פושטים על ביתו בלוד של חשוד בירי זיקוקין בעת הצפירה (צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל)
כוחות המשטרה פושטים על ביתו בלוד של חשוד בירי זיקוקין בעת הצפירה (צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

צפירת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שהושמעה אמש בלוד, הופרעה על ידי קולות זיקוקים שנורו מאחד מבתי העיר. מיד בסיום הטקס, התבטאו בכירי עיריית לוד והשמיעו אמירות קשות נגד מפעיל הזיקוקים.

ראש עיריית לוד, אמר אמש על בימת הטקס העירוני כי "ברגעים אלה כוחות משטרה כבר פושטים על הבית ותחנת הרכבת, ואני מבטיח לכם שהיד שהפעילה את הזיקוקים תקלל את היום הזה בו היא נולדה. זאת חציית קו שלא נוכל להשלים עימה, להם יש עפיפונים וזיקוקים, אבל לנו יש מדינה לתפארת, ומחר בערב ב"ה אלו יהיו מטחי זיקוקים של כבוד, של גאווה, להם יש עליבות ולנו יש ניצחון, תחי מדינת ישראל".

סגן ראש עיריית לוד, יוסף חיים הרוש, אמר בסיום הטקס אתמול כי "אני מקווה שימצו איתם את הדין, ולמען יראו וייראו צריך להרוס את הבית שבשטח שלו נורו הזיקוקים, כי רואים שזה ממש מחבל. בושה וחרפה למדינה שהגענו למצב הזה, שלמרות כל מה שאנחנו משקיעים במגזר הערבי, זה מה שהם עושים לנו ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל, שבזכותם, הם חיים פה כמו מלכים".

כוחות משטרה איתרו במהירות את החשוד במעורבות באירוע, תושב לוד בן 37, ועצרו אותו לחקירה. אז התברר, כי מי שחשוד בהפעלת הזיקוקים תושב העיר דוד אברהם, לו אם ערבייה ואב יהודי. על פי החשד, אברהם הפעיל את הזיקוקים על פי החשד מתוך רצון ליצור ריב בין חלקי האוכלוסייה השונים בעיר.

החשוד הובא היום (רביעי) לדיון בעניינו בבית משפט השלום בראשל"צ, בפני השופט אייל כהן. בדיון, המשטרה ציינה כי שרידי הזיקוקים נמצאו בסמוך לביתו של החשוד, אך הודתה גם כי מדובר באיזור מגורים צפוף, וכי בביתו לא נמצאו ראיות אחרות הקושרות אותו לאירוע. בסיום הדיון, סנגורו עו"ד נבולסי ביקש לשחרר אותו, שכן לטענתו אין ראיות ממשיות הקושרות אותו לאירוע. המשטרה לעומת זאת, ביקשה להאריך את מעצרו ל-5 ימים. השופט כהן האריך את מעצרו ביום נוסף. המשטרה ממשיכה בחקירתה.

בשעות הצהריים (רביעי), פרסם ראש העיר פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, המתייחס לכך שהתקשורת התייחסה לאברהם כאל יהודי, וכתב כי "מדובר בתושב לוד ערבי מוסלמי שיש לו במשפחה גם שורשים יהודיים לאחר שאביו, איתו הוא לא בקשר, התגייר. הוא חי כערבי בשכונת הרכבת בלוד וכך גם מציג את עצמו. שמו המלא הוא דאוד מחמוד חסנין. בשנה האחרונה הוא מהווה גורם קיצוני שמחבל בדו קיום בין יהודים לערבים, ומהרגע הראשון שנורו הזיקוקין עלה בי חשד שהוא עומד מאחרי הפרובקציה הזו כפי שאכן קרה". עוד כתב רביבו כי הוא "משבח את המגזר הערבי בלוד ואת חברי המועצה הערביים שגינו מיד את המעשה וגם הם היו מודעים בשנה האחרונה לפרובקציות של אותו דודו אברהם", וכי הוא עומד מאחוריי דבריו אמש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!