דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

רצח נשים / רצח מתוכנן מראש: כתב אישום נגד רוצח זוגתו לשעבר

חורחה מריו מרטינס נאשם כי ביצע את המעשה במסעדה אותה ניהלו במשותף בתל אביב, אחרי שניתק את מצלמות האבטחה במקום | בידי הפרקליטות הקלטה מהטלפון הנייד של הנרצחת, בה מתועד האירוע: "יתד של ברזל בדבר מסוכנותו"

כוחות הבטחון בזירת הרצח ברחוב סלמה בתל אביב (צילום: ענת יורובסקי)
כוחות הבטחון בזירת הרצח ברחוב סלמה בתל אביב (צילום: ענת יורובסקי)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מריו מרטינס חורחה, בגין רצח אליזבת קרדונה לפני כחודש ברחוב סלמה בעיר.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רוזי כבאז מהפרקליטות, מרטינס (58) וקרדונה (53) היו בני זוג במשך מספר שנים עד שנפרדו סמוך לחודש נובמבר האחרון. בתקופה זו התגוררו השניים יחד בתל-אביב, וניהלו במשותף בר-מסעדה בתל-אביב. מרטניס וקרדונה המשיכו לעבוד יחד בעסק גם אחרי שנפרדו. בתקופה שלאחר פרידתם, נוצר בין השניים סכסוך הנוגע, בין היתר, לחלוקת הרכוש ביניהם, ולקשר של קרדונה עם אחרים. לפי כתב האישום, בחודשים שקדמו לרצח, מרטינס איים על חייה של קרדונה במספר הזדמנויות.

כוחות הבטחון בזירת הרצח ברחוב סלמה בתל אביב (צילום: ענת יורובסקי)
כוחות הבטחון בזירת הרצח ברחוב סלמה בתל אביב (צילום: ענת יורובסקי)

ההחלטה לבצע את הרצח, כך על פי כתב האישום, התקבלה אצל מרטינס ביום האירוע. מכתב האישום עולה כי בשעות הצהריים, הגיע לחמארה אותה ניהלו השניים, התקשר אל קרדונה וביקש גם ממנה להגיע למקום. בנוסף, ניתק מרטינס את מצלמות האבטחה בעסק, על מנת שמעשה הרצח אותו תכנן לא יתועד.

כשהגיעה קרדונה למקום, החל בין השניים ויכוח, במהלכו לקח מרטינס סכין לחיתוך בשר, בעלת להב של למעלה מ-20 ס"מ, ניגש אל קרדונה והחל לדקור אותה. קרדונה, שניסתה להגן על עצמה, הכתה את מרטינס בראשו במפתחות שהיו בידה. מרטינס הפיל את קרדונה לארץ והמשיך לדקור אותה בכל חלקי גופה. מרטינס דקר את קרדונה שמונה פעמים באמצעות הסכין והביא למותה.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד כבאז כי מרטינס תכנן את הרצח מראש, וכי מרטינס "רצח את המנוחה בדם קר…. תכנן לרצוח את המנוחה, ולשם כך קבע להיפגש עמה במקום, וניתק את מצלמות האבטחה, כדי שלא יקלטו את מעשיו. המשיב דקר את המנוחה באכזריות, תוך שהוא צועק 'הורג אותך, הורג אותך…', והיא זועקת לעזרה. ההקלטה שנמצאה בפלאפון של המנוחה מתעדת את הרצח האכזרי, ואת רגעי האימה האחרונים של חייה של המנוחה, הזועקת לעזרה. הקלטה מצמררת זו, מהווה יתד של ברזל בדבר מסוכנותו".

הפרקליטות ביקשה להשאיר את מרטינס במעצר עד תום ההליכים נגדו.
בחקירתו, הודה מרטינס בכך שגרם למותה של קרדונה, ושחזר את הרצח. בנוסף, כאמור, מחזיקה הפרקליטות בהקלטה ממכשיר הטלפון הנייד של קרדונה, בה מתועד האירוע.

לאחר מעשה הרצח, התקשר מרטינס למוקד 100 של המשטרה וביקש מהם להגיע למקום מכיוון שרצח את בת זוגו. הוא הורשע בעבר פעמיים בעבירות של איומים ואלימות כלפי בת זוג קודמת.

עו"ד ניר אלפסה שמייצג את מרטינס מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר כי "הנאשם שיתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. טרם קיבלנו את חומרי החקירה, לאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!