דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אביגדור ליברמן

החיסול במלזיה / ממשלת מלזיה חוקרת את חיסול המהנדס; ליברמן: לא נאפשר הבאת הגופה לעזה

על פי דיווח בקואלה לומפור, קרוביו של פאדי אל-בטש, המהנדס הפלסטיני שחוסל, דורשים להביאו לקבורה בג'באליה: "אביו הביע תקווה שזה יקרה" | איסמעיל הנייה: ישראל מעבירה את המערכה לחו"ל

פאדי אל-בטש. מהנדס החשמל מעזה שחוסל במלזיה
פאדי אל-בטש. מהנדס החשמל מעזה שחוסל במלזיה
שי ניר

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר (ראשון) כי ישראל פנתה למצרים בדרישה שלא לאפשר את העברת גופתו של מהנדס חמאס פאדי אל בטש, שחוסל אתמול במלזיה, לקבורה בעזה דרך מעבר רפיח. בריאיון ברשת ב' הבהיר ליברמן כי "ההנחיה כבר קיימת – אנחנו לא מאפשרים להכניס גופות לרצועה".

דבריו של שר הביטחון באו בתגובה לדרישתה של משפחת גולדין, שגופת בנם הדר מוחזקת בעזה מאז צוק איתן, ולקריאת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט להתנות את השבת הגופה בתמורה לשחרור גופות החיילים. "לא צריך שום קריאה" אמר ליברמן. "שמעתי את דבריהם – הם טובים בעיקר לתקשורת".

על זהות מבצע הפעולה, אמר ליברמן כי כי "חיסול חשבונות בין פלגים שונים של ארגוני טרור זה דבר שאנחנו רואים חדשות לבקרים. מניח שזה גם המצב במקרה הזה". לדבריו, "האיש לא היה צדיק. הוא לא עסק בשיקום רשת החשמל ושיפור תשתיות המים ברצועה. אנחנו שמענו את ההודעות של ראשי חמאס שלקחו אחריות וציינו כי הוא עסק בשיפור הרקטות".

מוקדם יותר אמר דובר מטעם משפחתו של אל-בטש לכלי התקשורת ברצועה כי כי המשפחה פועלת להשבת גופתו של אל בטש לקבורה ברצועת עזה. "אביו לא ראה אותו כבר שנים, המשפחה עושה מאמצים כדי לארגן את החזרת הגופה לשם", הסביר דובר מטעמם. "מעולם לא היו לו אויבים, לא ציפינו שדבר כזה יקרה לו". בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראית אמו של המהנדס, במהלכו היא טוענת כי בנה חוסל "על ידי הכיבוש הישראלי בשל הצטיינותו המדעית".

סגן ראש ממשלת מלזיה, אחמד זאהיד חאמידי, אמר הבוקר כי הממשלה בודקת את האפשרות ש"סוכנים זרים" היו מעורבים באירוע חאמידי אמר לכלי התקשורת במדינה כי ממצאי החקירה הראשונית העלו שהמתנקשים היו "גברים לבנים", רכובים על אופנוע ב.מ.וו. עוד אמר חאמידי כי "ייתכן שיש קשר בין הריגתו לסוכנויות מודיעין זרות, או שהוא נחשב לסיכון בעיני אומות עוינות לפלסטין".

אתמול הודיע חמאס כי אל בטש היה חבר בארגון. בהודעה מטעמו נמסר כי "פאדי אל-בטש הוא אחד מאנשינו". ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ייחס אתמול את ההתנקשות לישראל. "ישראל מתנקשת במדענים כדי להרוס את עמודי התווך של הפיתוח והמדע באומה" אמר, "לעם הפלסטיני יש חשבון פתוח מול האויב, שמעביר את המערכה לחו"ל ומתנקש בפעילים הפלסטינים. אבל העם הפלסטיני יעמוד איתן מול אתגרים אלו".

על פי הדיווחים, אל-בטש בן ה-35, מרצה במכון הבריטי-מלזי באוניברסיטת קואלה לומפור, מהנדס חשמל ששימש גם כאימאם, נורה בעת שהיה בדרכו מביתו בשכונת ג'לאן גומבק למסגד סמוך בו הוא מכהן כאימאם.

לפי המשטרה, שני מחסלים המתינו לאל-בטש כ-20 דקות באופנוע. כשהגיע, ירו לעברו צרור ונמלטו מהמקום. במשטרה סבורים שמדובר בחיסול מכוון ולא במתקפת טרור, בשל הימצאות אזרחים אחרים בסביבתו של אלבטש, שלא נפגעו מהירי, שכלל בין 10 ל-20 כדורים.

אל-בטש עבר לקואלה למפור לפני כ-10 שנים. קודם לכן, התגורר אל-בטש בג'בליה ועבד ברשות האנרגיה ברצועת עזה. לפי האתר אינטליטיימס, הוא מזוהה בעמוד הפייסבוק שלו כאיש חמאס, ומצויינות בו התמחויות במנועיDC  ומשדרי FM, שיכולים לשמש כרכיבים במזל"טים. אליאור לוי דיווח כי אל-בטש היה אמור לטוס מחר לכנס בינלאומי בטורקיה בנושא אנרגיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!