דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / שחקניות נבחרת ארגנטינה בכדורגל פתחו במחאה בעקבות חוסר התמיכה בהן

המחאה, בעקבות יחסה המחפיר של התאחדות הכדורגל שהביאה אותן למצב בו נאלצו לישון באוטובוס ערב משחק הידידות מול נבחרת אורוגוואי | למרות זאת הן מככבות בקופה אמריקה בצ'ילה

שחקניות נבחרת הנשים של ארגנטינה ארכיון (AP Photo/Dolores Ochoa)
שחקניות נבחרת הנשים של ארגנטינה ארכיון (AP Photo/Dolores Ochoa)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשבועיים האחרונים התקיים טורניר הקופה אמריקה בכדורגל הנשים. השנה זכתה צ'ילה לארח את אירוע כדורגל הנשים החשוב בדרום אמריקה. הטורניר, שהוא חגיגה צבעונית של היבשת עם צלילי הכדורגל היפים בעולם, נערך השנה תחת ענן כבד של חוסר הערכה, הזנחה וחוסר תקצוב כלפי כדורגל הנשים ביבשת הכדורגל. בזמן שבמקומות אחרים בעולם מדברים בגאווה על המאבקים המוצלחים לשוויון בשכר ובמודעות כלפי כדורגל הנשים ברחבי אירופה, ארה"ב, אוסטרליה וניגריה, החצר האחורית האפלה והשבורה של כדורגל הנשים ברחבי דרום אמריקה אינו נמצא במרכז השיחה.

לנבחרת ארגנטינה בכדורגל נשים אין חשבון טוויטר או פייסבוק. הן לא מקבלות בונוסים על הצלחות בטורנירים בינלאומיים, הן גם לא מקבלות שכר כמקובל במדי נבחרות בינלאומיות. אפילו את נעלי הכדורגל הן צריכות לקנות בעצמן ולמרות הכל הן בדרך להעפלה מפתיעה למונדיאל.

בחודש ספטמבר האחרון שחקניות הנבחרת יצאו לשביתה, כמחאה על התנאים אותם קיבלו במדי הנבחרת. הן לא קבלו את תשלום הזעום שהובטח להן על האימונים, הן התאמנו בלי חדרי הלבשה נורמליים והאימונים התקיימו על מגרשי אפר שניתן להיפצע בהם. אבל מה ששבר אותן סופית הייתה הבחירה של התאחדות לחסוך על הזמנת חדרי שינה במלון לפני משחק הידידות מול נבחרת אורוגוואי והחלטה שהשחקניות ישנו כהכנה למשחק באוטובוס הנבחרת.

השילוב של כל הדברים האלו ביחד, היה פשוט יותר מדי. שחקניות הכדורגל שלוקחות את עצמן ברצינות, לא היו מוכנות עוד לקבל את היחס המזלזל של התאחדות הכדורגל הארגנטינאית. בהודעה הרשמית שהן פרסמו הן הסבירו את המעשה: "אנחנו ניהלנו את המשבר עם מוכנות לדיאלוג פתוח והמשכנו להגיע לאימונים, אבל לא קיבלנו את אותו היחס ולכן החלטנו להפסיק להגיע לאימונים, דרשנו שמתקני האימונים יהיו ברמה שתתאים למה שמצופה להכנה של נבחרת הלאומית – אנחנו צריכות ארוניות, בגדים לשחקניות החדשות שהגיעו לאימוני הנבחרת ומגרש עם דשא להתאמן בו".

בניגוד להצלחה היחסית של נבחרת ארה"ב ונבחרות דנמרק, נורבגיה, שבדיה, ואירלנד במאבק על זכויותיהן, ההתאחדות הארגנטינאית החליטה שהדרך הטובה ביותר לשבור את נחישות המאבק היא לא לתת לשחקניות כמעט דבר ולחכות לקראת הטורניר הגדול הבא, הקופה אמריקה מבינים כי שחקניות הנבחרת לא ירצו לפספס אירוע גדול כל כך ויאלצו לחזור מן השביתה בלי שהשיגו את מטרותיהן.

לקראת טורניר הקופה אמריקה שנערך השבוע בצ'ילה, ההתאחדות הצליחה לכנס מחדש את הנבחרת, אבל עשתה זאת רק שלושה שבועות לפני הטורניר החשוב. השחקניות שברו את השביתה לאחר שהבינו שאין להן סיכוי לנצח בפוליטיקה המקומית מול האטימות המוחלטת של מקבלי ההחלטות בהתאחדות.

גם לאחר שחזרו להתאמן, הנבחרת התאמנה רק שלוש פעמים בשבוע ומאמן הנבחרת לא הגיע לחלק מהאימונים כי היה צריך להגיע לעבודתו במקומות אחרים. זאת היתה הכנה מביכה, שהמטרה המרכזית שלה הייתה לחסוך בהוצאות על הנבחרת הלאומית.

במהלך הטורניר בשבוע שעבר נחשפה התלבושת החדשה של נבחרת ארגנטינה. את תלבושת הגברים פרסמו בגאווה כוכבי נבחרת הגברים ליונל מסי ואנחל דה מריה. לעומת זאת, את חולצת הנשים פרסמה דוגמנית מקומית שאין לה שום קשר לכדורגל. כן, אותה החולצה שהשחקניות לבשו באותו הזמן בגאווה בטורניר הקופה אמריקה, שההתאחדות הארגנטינאית לא הייתה מוכנה לממן.

https://twitter.com/WSUasa/status/987059510685597696

למרות הכל, לנבחרת הנשים של ארגנטינה יש לב ענק, בעזרתו העפילו לבית הגמר של קופה אמריקה ובו הפתיעו וניצחו את הנבחרת קולומביה העדיפה בתוצאה 3:1. למרות הניצחון החשוב הגיע הפסד צפוי לברזיל האלופה והפסד מאכזב לנבחרת צ'ילה המארחת. הניצחון החשוב על קולומביה הבטיח לשחקניות את המקום השלישי בקופה אמריקה ואת הזכות להתמודדות במשחקי הפלייאוף מול הקבוצה שסיימה במקום הרביעי במשחקי צפון מרכז אמריקה על הכרטיס הנכסף לגביע העולם בצרפת בקיץ הבא. גביע עולם שהן יכולות להעפיל אליו בניגוד לכל הסיכויים, לראשונה לאחר 12 שנים.

בעקבות ההצלחה של הנבחרת, השחקניות פרסמו תמונת מחאה בה מופיעות כל 22 השחקניות כאשר כולן נשענות קדימה ומטות אוזן. הן רק רוצות סוף סוף להישמע והקול שלהן הוא ההצלחה שלהן על מגרש הכדורגל.

ההתרחשות בארגנטינה מסמלת את המצב הקיצוני ביותר בו נמצא כדורגל הנשים בדרום אמריקה. נבחרות רבות אינן מקיימות משחקי ידידות בינלאומיים ולא מדורגות בדירוג פיפ"א השנתי. פיפ"א מעבירה כספים להתאחדות הכדורגל הדרום אמריקנית אך היא מסרבת להעביר את הכספים המיועדים לנבחרות ולליגות הנשים עצמן. יוצאת דופן היא קולומביה, המדינה היחידה שהחליטה להקים ליגת כדורגל נשים רצינית בשנה האחרונה, ליגה שזוכה להצלחה גדולה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!