דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תג מחיר

תג מחיר / כנופיה חדשה של טרור יהודי? שלושה אירועי "תג מחיר" בשעות האחרונות

4 כלי רכב ניזוקו וכתובות נאצה רוססו על קירות בכפר ג'אלוד | בכפר דיר עמר שבבנימין נוקבו צמיגיהן של מספר מכוניות ורוססו כתובות נאצה | בכפר איכסל שבגליל נשרפו מכוניות ורוססו כתובות נאצה | בחודשיים האחרונים מתגברים אירועי הטרור היהודי ברחבי הגדה המערבית והבוקר גם בשטחי ישראל

בכפר דיר עמאר שבגזרת בנימין, נוקבו צמיגיהם של  מספר כלי רכב ורוססו כתובות "ניקח גורלנו בידנו", "תנו לנו לטפל בהם". ׁ(צילום: דוברות המשטרה)
בכפר דיר עמאר שבגזרת בנימין, נוקבו צמיגיהם של מספר כלי רכב ורוססו כתובות "ניקח גורלנו בידנו", "תנו לנו לטפל בהם". ׁ(צילום: דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אירוע תג מחיר חמישי השבוע: הבוקר (רביעי) התעוררו תושבי כפר איכסאל, הסמוך לנצרת, לגלות אירוע "תג מחיר" בכפרם. שני רכבים נשרפו בכפר, ועל גדר אבנים רוססה הכתובת "יהודים בואו ננצח". שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום, אספו ממצאים, ערכו סריקות לאיתור חשודים ופתחו בחקירת האירוע.

בתוך כך, הבוקר התקבל דיווח במשטרה כי בכפר דיר עמאר שבגזרת בנימין, נוקבו צמיגיהם של מספר כלי רכב ורוססו כתובות "ניקח גורלנו בידנו", "תנו לנו לטפל בהם". כוחות משטרה בסיוע כוחות צה"ל מתארגנים לכניסה למקום.

אירוע נוסף של "תג מחיר" התרחש בכפר ג'אלוד. 4 כלי רכב ניזוקו וכתובות נאצה רוססו על קירות הכפר. גם שם כתבו הפורעים: "תנו לנו לטפל בהם" ו"ניקח גורלנו בידינו".

בכפר דיר עמאר שבגזרת בנימין, נוקבו צמיגיהם של מספר כלי רכב ורוססו כתובות "ניקח גורלנו בידנו", "תנו לנו לטפל בהם". ׁ(צילום: דוברות המשטרה)
בכפר דיר עמאר שבגזרת בנימין, נוקבו צמיגיהם של מספר כלי רכב ורוססו כתובות "ניקח גורלנו בידנו", "תנו לנו לטפל בהם". ׁ(צילום: דוברות המשטרה)

ח״כ עמיר פרץ (המחנ"צ), הגיב הבוקר על פיגועי תג המחיר בכפר אכסאל בצפון הארץ כתב בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי: ״אסור לתת לגל פיגועי תג המחיר להפוך לצונאמי. על נתניהו, ליברמן וארדן לחדול מתרגיל השתיקה שלהם: כשלא עוצרים פיגועי שנאה ביהודה ושומרון הם מתפשטים לכפרים ערבים ישראלים ובקרוב יגיעו גם לישובים יהודים. יש לעצור את המעשים הללו ולפעול ביד קשה להביא את האחראים לדין״.

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כינה את פעולת תג מחיר באכסאל "חמורה וגזענית ומחייבת פעולה נחושה של המשטרה כדי לשים קץ למעשי השנאה כלפי אזרחים ויישובים ערבים כמו זה באכסאל. המשטרה אינה מצליחה למגר את הפשיעה ביישובים הערבים וכך גם איננה מצליחה לבלום את פעולות תג מחיר נגד ערבים".

"תנו לנו לטפל בהם"

ביום שני, התרחשו שני מקרים נוספים של תג מחיר, בכולם, דפוס פעולה דומה – האירועים מתרחשים במהלך הלילה בישובים ערבים, וכוללים פגיעה במכוניות חונות, וריסוס כתובות מסיתות בעברית.

האירוע הראשון ביום שני התרחש בכפר רמון, השוכן צפונית לרמאללה. שם, לפנות בוקר נוקבו צמיגיהם של מספר כלי רכב, ורוססו הכתובות "ניקח גורלנו בידנו" ו-"תנו לנו לטפל בהם". גם כאן כוחות משטרה, בסיוע כוחות צה"ל, החלו בחקירה.

מעט מאוחר יותר, דווח כי בכפר איכסא הסמוך לשכונת רמות בירושלים, נגרם נזק למספר כלי רכב ורוססו הכתובות "נקמה מנהלית", ו"תלחמו באויב ולא באוהב". כוחות משטרה בסיוע כוחות צה"ל הגיעו למקום החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה.

בתחילת השבוע, ארגנו פעילי "תג מאיר", הנלחם בפעולות תג המחיר, הפגנת מחאה מול בית ראש הממשלה נגד ריבוי פעולות הטרור הנראות בשבועות האחרונים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!