דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / קבוצה בוונצואלה התירה חוזה של שחקנית כדורגל כי נכנסה להריון

ארגון שחקני הכדורגל FIFPro מוחה כנגד התאחדות הכדורגל המקומית אחרי שפסקה לזכות פלור דה פאטריה, הקבוצה שביטלה את החוזה של השחקנית רייביז הרננדז | לפי סקר שערך הארגון רק 2% מהשחקניות חזרו לשחק לאחר שילדו

אלי רילאי שחקנית נבחרת ניו-זילנד: "שחקניות פורשות מכדורגל כדי להקים משפחה, אני לא חושבת שזאת הבחירה שהן חייבות לקבל" (AP Photo/Jack Dempsey)
אלי רילאי שחקנית נבחרת ניו-זילנד: "שחקניות פורשות מכדורגל כדי להקים משפחה, אני לא חושבת שזאת הבחירה שהן חייבות לקבל" (AP Photo/Jack Dempsey)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנה שעברה נעשה סקר ע"י ארגון שחקני הכדורגל העולמי FIFPro בו השתתפו 3,300 שחקניות כדורגל מ-33 מדינות. תוצאות הסקר הציגו תמונת  קשה מאוד על המתרחש בכדורגל הנשים ברחבי העולם. אחת המסקנות שעלו מתוכו היא העובדה שרק 2 אחוז משחקניות הכדורגל ברמות הגבוהות ממשיכות לשחק כדורגל אחרי שהן מחליטות ללדת.

בשבוע האחרון החליטו לצאת בארגון השחקנים העולמי בביקורת פומבית כנגד בית הדין של התאחדות הכדורגל הונצליאנית לאחר פסק לזכות קבוצת פלור דה פאטריה המקומית במשפט שהתנהל בשנה האחרונה, לאחר שהקבוצה ביטלה את החוזה של שחקנית הקבוצה רייביז הרננדז בשנת 2017, בעקבות הודעתה למאמנה שהיא נכנסה להריון.

פלור דה פאטריה הוקמה בשנת 2014 ותוך שנתיים בלבד זכתה באליפות המקומית. הרננדז הייתה בורג משמעותי בזכייתה ההיסטורית של הקבוצה בליגה המקומית, בעקבות הודעה על הריונה היא אולצה ע"י המועדון לעזוב את הקבוצה ולהחזיר את התלבושת שלה. לפי הודעת בית הדין – הקבוצה החליטה לבטל את החוזה של השחקנית בעת הידיעה על הריונה והחליט לשלם לה רק את הסכומים שהיו חייבים לה על התקופה שהיתה לא בהריון ושיחקה במדיהם. ההסבר של התאחדות הכדורגל  היה "ברגע שהשחקנית נכנסה להריון, היא לא יכלה עוד למלא את התנאים בחוזה ולכן החוזה מבוטל" הביטול כמובן לא כלל שום סוג של פיצויים כמקובל בעת ביטול חוזה באופן חד צדדי.

אלי רילאי שחקנית נבחרת ניו-זילנד וקבוצת רוסנגארד השבדית אמרה בעקבות הסקר של fifpro: "שחקניות פורשות מכדורגל כדי להקים משפחה, אני לא חושבת שזאת הבחירה שהן חייבות לקבל". במציאות הקשה שקיימת היום בכדורגל הנשים, 70 אחוז מהשחקניות פורשות לפני גיל 23 בעקבות ההבנה שאין להן יכולת להתקיים מהעיסוק בספורט. כאשר הן מעוניינות להקים משפחה, הקבוצות, התאחדויות הכדורגל והמדינות שלהן אינן עוזרות או תומכות בהן כלכלית.

כאשר בסקר שאלו את שחקניות הכדורגל בעלות הילדים, רק 8% מהשחקניות השיבו שקיבלו תמיכה מהמועדון ששיחקו בו או מהתאחדות הכדורגל אליה הן שייכות ורק 14.5% מהשחקניות בעלות הילדים קבלו תמיכה כלכלית מהמדינה בה הן חיות.

ארגון השחקנים העולמי הוציא הודעה רשמית המבקרת את החלטת בית הדין התאחדות המקומית, בה נכתב: "תקנות כדורגל לנשים בנושאים הכוללים הריון לא התפתחו באופן אחיד בעולם. ההחלטה שקיבל בית הדין קובע תקדים מאוד מדאיג עבור כדורגל נשים".

עוד נכתב בהודעה: "לאחר שווידאה כי החוק בוונצואלה מגן על נשים עובדות, 'FIFPro' מוכנה לעבוד עם בעלי עניין אחרים בכדורגל הונציליאני כדי לקבוע כללים חדשים. בשביל שהחלטה מסוג זה לא תחזור על עצמה. בהתחשב בכך שכדורגל הנשים מתפתח במהירות וחשוב שהתשתית המשפטית תשמור על אותו קצב התפתחות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!